Bab12

14.5K 335 10
                                    

ijati menuju terus ke dapur tanpa pedulikan kailif diruang tamu.lalu membuka peti ais.

"alah takde makanan ke"omel ijati sambil menyentuh perutnya yang dari tadi berbunyi,

kruk kruk

" ish tak boleh jadi nie "lalu ijati pergi kearah kailif yang tengah syok main fon tu.

".awak"kata ijati berdiri didepan kailif amsyar.

"hmm"balas kailif ringkas

" saya laparlah dari tadi petang lagi saya tak makan"kata ijati lalu membuat muka sedih😳

kailif mengeluh lalu meletakkan fonya di meja.

" ada barang dapurkan"kata kailif. tiba-tiba

"err entah tak nampak pun"balas ijati selamba.

"tulah kau tengok tu biarlah pakai mat--"lalu ijati cepat2 memotongkan bicaraan kailif

" ish balik2 dengan ayat tu(kalau tengok biarlah pakai mata jangan pakai lutut)"sambil itu ijati mengikut mulut kailif?

" memang betul lah"kata kailif

"ish apa-apa je la sekarang nie saya laparlah.awak kan kaya tapi kenapa takde makanan"balas ijati sambil memuncungkan mulutnya

" kau pergi dulu dapur tengok ada barang dapur ke takde"kata kailif tanpa mempedulikan muncung itik ijati.

"yela mr ego"gumat ijati perlahan.lalu pergi ke dapur.

'eh ada sayur ada ikan ada ayam ada semuaa ada tapi semua nie nak buat apa..ijati kembali kearah kailif.

"ada tak"kata kailif sambil kening diangkat satu

" ada sayur ada ayam ada ikan ada ket--

".aku tanya ada ke barang dapur bukan nama ikan ayam apa semua tu"balas kailif tegas

" opss sorry peace no war"sambil. tangan membuat simbol✌

"tapikan nak buat apa semua tu"sambung ijati lagi.

"masak"kata kailif tanpa senyuman.

"masak? balas ijati hairan.jangan dia suruh ijati masak sudah😂

"yups kau masak lagipun kat rumah nie belum ada lagi orang gaji"kata kailif lagi.

"tapi saya err mana reti nak masak"kata ijati tersengih kerang.

"dan kenapa awak tak ambil orang gaji dari awal lagi"sambungnya

" mana sempat. lagipun kau kan ada jadi orang gaji tak berbayar"kata kailif selamba.

" ish awak nie ada ke isteri jadi bibik"balas ijati menjeling tajam kepada kailif.

"adalah salah satunya kau"kailif tersenyum sinis.

"kailif saya laparlah kalau awak nak perang mulut pun nanti2lah bagi saya isi perut dulu"balas ijati

" kan ke aku cakap tadi"lalu mengambil telefonya dimeja.

"tapi saya pun dah kata saya tak reti nak masakk "balas ijati tidak puas hati dengan hati yang panas lalu ijati merampas telefon kailif.

" kau nie dah kenapa bak sini fon aku tu"kailif cuba merampas telefonya dari ijati.tapi sayang tak dapat?

" bagi saya makan dulu baru saya bagi"kening diangkat berkali kali

"pergilah dapur masak sendiri"balas kailif memberi jelingan tajam kepada ijati..

"awak nie memang tak faham bahasa kan saya dah kata saya tak reti nak masak! "suara ijati mula meninggi.lapar lapar lapar!!

" bagi sini dulu fon aku tu baru kita pergi makan"kata kailif dengan nada sederhana sambil tangan dihulurkan.

" boleh percaya ke awak nie macam tak je"ijati kurang yakin yela bukan boleh percaya mamat ego nie hehehe.

" kalau tak percaya suda tahan je la perut tu"balas kailif berkira kira mau pergi dari ruang tamu..

"kejap "ijati menahan lengan kailif.

" kenapa sayang"balas kailif lembut..

"okayla saya bagi tapi betul eh lepas saya bagi fon nie kita pergi makan.kalau tak saya taknak kawan awak"kata ijati bersahaja😂

" kau tengok muka aku nie macam orang penipu ke"balas kailif menunjukkan wajahnya

"adalah sikit hehe. okay nah "lalu ijati menghulurkan telefon.

" okaylah saya nak pergi bersiap dulu"lalu terus ijati keatas tapi secara tiba tiba dia terhenti dekk kerana ada orang ketawaa..

" HAHAHAHA!!"pecah ketawa kailif tapi sebab apa?

" kenapa awak gelak"kata ijati lalu turun kembali.

" kenapa kau nak bersiap"soalan dibalas dengan soalan.

"kitakan nak pergi keluar makan "balas ijati hairan

" bila masa aku cakap macam tu"serta merta tawanya hilang dan senyuman sinis ditayangkan

" tadi tu awak janganlah main2 saya tengah lapar nie"kata ijati mula naik marah.

"kau masaklah sendiri tiba-tiba pula malas nak keluar"kailif pura pura menguap Hahhhh.

ngantuknya "sambung kailif

"penipuu!! "tiba-tiba ijati menjerit yela siapa je yang tak marah kena tipu ah siapa cakap tak marah.

" err kit.ta"balas kailif

" penipuu!  "setitis air jernih menitis ditelopok mata ijati.dahla orang lapar dia pula buat orang strees"

terus ijati naik keatas dengan mata sembab'

" salah aku ke"omel kailif sendiri sambil mengaru garu kepalanya yang tak gatal..






kailif pujuk ijati ke tak nie? 👌

Mr Ego Mrs Cinta✔Where stories live. Discover now