' stereng kereta digengam erat orang disebelahnya tidak dipedulikan hati nya masih mendidih '
" a...w..a.k t..o..l.ong ..l..ah be..rhenti..aw..ak...n..ak mati k..e "ujar ijati matanya sudah sedia berair.ya allah nak mati awal ke mamat nie.selt beat digengan erat
' tanpa diketahui ijati kailif secara tiba tiba menekan brekkkkk.membuat ijati terdorong mujurlah dia pakai selt beat kalau tak kirim salam ajelah kat dahi tu.lalu ijati memberanikan diri memandang kearah kailif.'
" awak nie dah kenapa dah gila eh dah nak mati awal bawa kereta macam bawa racer,"kata ijati lalu merengus geram dan berpeluk tubuh,
" biarlah saya mati memang itupun niat sayaa biar si fariz tu boleh bawa awak larikan,"balas kailif sinis.serta merta 'biy sayang'bertukar 'saya awak'.
" awak nie terlampau ikutkan perasaan kalau fariz tu nak bawa saya lari dari sini.kenapa dia biarkan awak bawa saya tadi kenapa tak je dia ambil saya pastu bawa lari,"kata ijati penuh kelembutan.meskipun hatinya masih sakit.dia tau tak baik berkasar kepada suami.
' serentak ijati terasa tangan nya dipaut seseorang.semestinya tengku kailif amsyar.lalu ijati memejamkan matanya.'
" saya nak minta maafkan dekat awak saya tau saya salah tapi tolonglah dengar dulu perjelasan saya.saya tak sanggup nak hilang awak saya cinta dan sayangkan awak sepenuhnya ijati "ujar kailif panjang.ijati perlahan lahan menarik tangan nya.kailif mengeluh seketika.tapi............
" awak kata nak jelaskan so jelaskan lah saya dengar "kata ijati perlahan.kailif hanya tersenyum.lalu memegang stereng kereta dan jalan................
DanishPov
' haruman bunga kasturi menusuk kalbunya membuat danish adhan tersedar dari lena nya.danish melihat disekeliling nya.eh bukan ke aku tadi dekat rumah apasal aku dekat taman sunyi nie.lalu danish bangun dari buaian besar itu.danish ternampak figura berbaju putih yang menusuk hidung danish.'" cikk,"tegur danish.lalu wanita berbaju putih itu menoleh dan itu membuat danish terkaku...
" abang,"kata wanita itu lembut lalu tersenyum manis.danish tidak dapat menahan airmata jantan akhirnya gugut...benarkah dilihatnya sekarang lyssa arwanie didepan matanya.
" abang lyssa rindukan abang,"ujar wanita bernama lyssa arwanie itu.entah kemana suara danish menghilang tiba-tiba dia menjadi bisu hanya merenung setiap wajah lyssa arwanie.
" aba..ng pun rindu dan terlalu rindukan lyssa sampaikan abang sanggup runtuhkan rumah tangga kailif dan ijati "kata danish lalu berlutut dihadapan lyssa tangan wanita itu digengam seeratnya kalau boleh dia taknak lepaskan.
" janganlah sampai macam tu abang taukan apa hukum nya runtuhkan rumah tangga orang,ijati tu hanya sama wajah dengan lyssa bang tapi hati tak sama,hati lyssa hanya untuk abang dan hati ijati pula hanya untuk kailif,abang tak patut buat semua tu serahkan pada allah redhakan kepergian lyssa,"balas lyssa panjang.danish seperti baru sedar dari mimpi ngerinya.
" maafkan abang lyssa masa tu abang ikutkan hati sangat sampai sanggup bertindak diluar jangkaan."kata danish.lalu memandang kearah lyssa tidak dinafikan lyssa arwanie ini terlalu cantik cuma wajahnya agak pucat.
" abang. abang kena redhakan kepergian lyssa eh lyssa izinkan abang cari penganti lyssa sampai bila abang nak jadi macam nie,lyssa sedih tau abang masih berseorangan maafkan lyssa bang lyssa kena balik ketempat dimana lyssa sentiasa disitu.insyallah dengan izin allah kita berjumpa lagi dimimpi abang,ingat lyssa arwanie hanya cintakan tengku danish adhan selamanya,"balas lyssa arwanie.danish hanya mengeleng gelengkan kepalanya dia mau berlarutan lagi mimpinya.apabila dia tersedar tangan dipautnya tadi suda tiada danish mendongak kehadapan ternyata lyssa sudah tiada......ya allah ampunkan lah dosa hambamu ini
" astagafillulahalhazim! "lalu danish meraup wajahnya berkali kali.dan melihat disekeliling eh bukan tadi dia dekat taman ke apasal pula dia dekat bilik nie ...oh lupa itu hanya mimpi
' danish bangun dari pembaringan nya,haruman lyssa masih segar menusuk hidung nya tiba-tiba wangian itu hilang mungkin lyssa dah pergi '
" terima kasih lyssa sebab dah sedarkan abang dari kesilapan dan lyssa kena ingat juga abang akan selalu cintakan lyssa arwanie biarlah lyssa jadi kenangan termanis diminda abang sampai bila² "ujar danish,airmata nya disekat perlahan.dia janji akan memohon maaf kepada ijati kailif dan adila selepas itu barulah dia balik kembali ke london........
At home
' sampai saja di perkarangan rumah banglo 2 tingkat,tanpa menunggu kailif turun ijati lekas² mendahului kailif turun.kailif yang masih didalam kereta itu hanya terpinga pinga.'" ijati tunggu biyy lah!! "Laung kailif hanya dibiarkan saja.tangan nya automatik membuka pintu rumah mereka,ijati terus berlari kebilik tetamu,,
' kailif menutup pintu keretanya lalu pantas masuk kedalam rumah,dia tau ijati masih sakit hati dengan nya,'
" ijati oh ijati keluarlah kata tadi nak dengar menjelasan biy nie apa main kunci² nie "ujar kailif disebalik pintu,tangan nya masih setia mengetuk pintu pemaisurinya.dia tau ijati akan kebilik tetamu sebab tu dia tak tengok bilik mereka.
" ishh saya tak kuncilah pintu tu!! "kata ijati didalam bilik.kailif memulas tombol pintu bilik itu tup terbuka dengan pantas kailif masuk dan mengunci pintu itu.
" kenapa kunci pintu tu, "ujar ijati yang bersandar dibahu katil entah mengapalah tiba-tiba kepalanya sakit.stress kot
" biarlah private "kata kailif.lalu duduk disebelah ijati dan memegang tangan ijati dipandang ijati lama lalu mengucup tangan ijati dengan lembut.
" sebenarnya saya dengan adila dah takde apa-apa yang berpelukkan itu ialah satu kesalah fahaman macam nie sebenarnya adila peluk biy tu sebab danish suruh konon nya nak runtuhkan rumah tangga kita dan blahhh blhaa blahhhh ...ok selesai sekarang dah faham,"panjang kata kata kailif.itu yang blah blah tu hanya diorang ajelah yang faham.ijati hanya mendiamkan diri.masih terkaku dengan pengakuan suaminya.
" maafkan biy eh sebab biy sayang jadii macam nie sorry sangat sebab erk..tinggalkan sayang dengan fariz sebenarnya jawapan biy masa sayang tanya sama ada biy ada perasaan terhadap adila atau tak and my answer of couser i'm dont have any feeling for her just now myheart dupdapdup just for you only you ijati medina "ujar kailif membuat ijati mengalirkan airmata terharu cehh.kailif faham ijati terharu lalu mengesat airmata ijati.
" saya pun sayang awak sangat and maafkan saya juga sebab minta lepas tadi bukan maksud saya nak minta cerai cuma hm siapa aje tak marah suami tercinta berpelukkan dengan kawan baik sendiri i 'm really sorry,"kata ijati terhenjut henjut bahu.lalu kailif memeluk ijati seeratnya.
" okay saya maafkan ,,,,,tapi dengan satu syarat "balas kailif pantas ijati meleraikan pelukkan itu kening kailif diangkat berkali kali.
" apa syaratnya?"kata ijati lalu mengaru garukan kepalanya.kailif hanya tersenyum sumbing.apakah
" saya nak awak hm boleh ,"balas kailif menekan kan 'boleh' ijati yang masih tidak faham dengan soalan kailif itu.merenung kailif hairan.
" sayakan dah ada kat sini apa lagi "ujar ijati.kailif mengeleng gelengkan kepalanya
" bukanlah, saya nak awak alah macam awak ni tak faham apa kemahuan suami bila bersama isteri,fahamkan "kata kailif.membahang wajah ijati jadinya.takkan petang nie juga odoi
" boleh takk ,"sambungnya lagi ijati hanya berdiam.kailif mengeluh berat.aiyoo kena rejectlah
" ok "balas ijati ringkas dan perlahan.kailif dengan pantas menoleh kearah ijati lalu tersenyum gatal odoi.
" gatall tak sudah ,"sambung ijati lagi.
" memanglah dah awak seksi sangat mana nak tahan suami awak nie hehe,sekarang dah boleh kan "kata kailif kalau ijati diam tanda greenlight lah tuii.lalu kailif mendekatkan wajahnya dengan ijati dan mengucup mesra bibir isterinya itu dan.........Biarlah Rahsia😂
Aiyoo kailif makin gatall,,,tatata💞😂enjoy this bab〽
YOU ARE READING
Mr Ego Mrs Cinta✔
Romance#25/29 in Romance 26/1/18~27/1/18 #1/in Ego 11/5/2020 #12 In Romance 16/08/2020 "Kenapa la aku kena kahwin dengan perempuan kampung macam kau"-Tengku Kailif Amsyar "Eh awak ingat saya nak sangat ke kahwin dengan bapak singa euw please la"-Ijati Med...