Meja makan
" danish macam mana bisnes kat london semua baik2 sajakan "kata papa arbar.tiba-tiba
" ok je pa takde masalah pun "balas danish ringkas.sambil memandang ijati yang bersebelah dengan kailif itu.
" danish sepanjang kamu kat london tu kamu takde jumpa mana^^ perempuan kat sana ke yelah takkanlah kamu nak berbujang je sampai ketua "ujar mama nina panjang.lalu danish tersenyum kelat
" belum ada calon lagi ma "balas danish lalu menyambung suapan nya.
" kalau tak keberatan saya boleh carikan abang danish calon nak tak "kata ijati medina tiba-tiba membuatkan kailif bapa mama danish memandang ijati dengan riak terkejut.
" kenapa tak nak ke "sambungnya lagi.sambil mengaru kepalanya disebalik tudung.
" ijati ada calon ke "kata mama nina.
" ada.ada banyak sangat tinggal nak pilih je "balas ijati bersemangat nak jodohkan orang.
' kalau kau ijati aku naklah 'getus dalam hati danish adhan.
" no no!!takpayalah nak jodoh^^kan abang danish tu biar dia yang pilih sendiri calon "sampuk kailif.lalu menarik tangan ijati kedapur.
" eh dah habis ke..bertuah punya budak "kata mama nina.lalu tergeleng geleng dengan perangai anak lelakinya itu.
" biarkan sajalah "balas papa arbar.
" kalau boleh danish nak sebiji macam ijati "ujar danish perlahan agar tidak didengari oleh kedua ibubapa nya.
" apa dia "kata mama nina yang kurang dengar omelan danish sebentar tadi.
" hm takde apalah ma.danish nak naik bilik rest jap "balas danish.selepas saja membasuh tangan lantas danish naik keatas.
" yela "kata mama nina.
" sayang "kata papa dengan nada manja.berkira kira ingin mendekati mama nina....
" aip takpayalah awak nak bersweet sweet ye sedar sikit diri tu dah tua ada hati nak bersweet "balas mama nina dengan selamba.
" ala bukan selalu nak sweet gan awak "kata papa arbar sayu.
" eleh tua^^pun nak merajuk dahlah saya nak keatas.bikk kemaskan semua nie "balas mama nina dah berlalu dari situ.
" baik puan "kata bibik disitu.
" yang tunggu suamimu datang "seraya itu tengku arbar mengejar isterinya keatas.
🍴dapur🍴
" ish awak nie dah kenapa main tarik^^ ah tau tak sakit "kata ijati sambil mengusap tanganya itu." yang kau nak pandai^^ jodohkan abang aku tu apahal biarlah dia cari sendiri "balas kailif memandang ijati dengan tajam.
" alah bukan selalu kan sekali sekala tolong orang susah "kata ijati selamba badak.
" takpaya."balas kailif pendek.
" hm kailif malam nanti dating nak tak bosanlah lepas ni mesti balik rumah "kata ijati berpeluk tubuh
YOU ARE READING
Mr Ego Mrs Cinta✔
Romansa#25/29 in Romance 26/1/18~27/1/18 #1/in Ego 11/5/2020 #12 In Romance 16/08/2020 "Kenapa la aku kena kahwin dengan perempuan kampung macam kau"-Tengku Kailif Amsyar "Eh awak ingat saya nak sangat ke kahwin dengan bapak singa euw please la"-Ijati Med...