17. kapitola - Next day

31 7 14
                                    

   ,,Kene, paty dolů. Špičku ke koni,'' opravila jsem Kena, který právě na můj příkaz projížděl kolem mě. ,,Ruce v klidu,'' otáčela jsem se po směru jízdy koně. ,,Dobře, vrať se ke stěně.''

   Ken i s koněm zamířil opět ke stěně jízdárny a přirozeně se zapojil k ostatním, jenž také v kroku obcházeli stěnu. Dokonce zvládl i vtěstnání na prázdné místo, které po sobě zanechal, když jsem jen vyzvala k objetí velkého kruhu kolem středu jízdárny a tím pádem i kolem mě. 

   ,,Výborně,'' zakřičela jsem jeho směrem a hned jsem měla chuť si za to vynadat. V hlavě mi okamžitě začalo vířit tisíc paliček, které naráželi do blány napnuté na jim přiřazeném bubnu. ,,Au, moje hlava,'' zanaříkala jsem si pro sebe.

   Druhý den ráno člověk většinou zjistí, proč nepije. Nikdy předtím jsem nepila a teď to už nemám ani nikdy v plánu. Posunula jsem si sluneční brýle výš, až na kořen nosu, aby zabránili co nejvíce slunečním paprskům v dosahu až k mým očím. 

   ,,Leo, vyjížděj pořádně rohy,'' vrátila jsem se zpět k tomu, co bylo zapotřebí. ,,Když tam kůň nechce, zatlač vnitřní nohou na jeho bok. Bude chtít ustoupit tlaku a proto půjde víc do strany. Takhle vyjedete každý roh, dobře?''

   ,,Ano, trenérko,'' odpověděl Leo. Sledovala jsem jej až k dalšímu rohu, jenž byl na konci krátké stěny. Sledovala jsem jeho nohu, jak vyvíjí tlak na bok koně. Bonjour poslušně vyjel příslušný roh. 

   ,,Dobrá práce,'' přikývla jsem. ,,Leo, pochval ho,'' nařídila jsem Leovi. Leo se okamžitě pustil do pochvaly koně. 

   ,,Chaos, Someday a No Mercy,'' zvolala jsem jména koní. ,,Do středu jízdárny!''

   Jezdci okamžitě zamířili s koňmi do středu jízdárny. Přímo naproti mě všichni zastavili. ,,Hongbine, nech klisně víc místa. Nemusíš otěže držet tolik na krátko.''

   ,,Ano, trenérko,'' přikývl Hongbin a okamžitě povolil otěže. Klisna hned natáhla krk a úlevně si odfrkla.

   ,,Hyuku,'' zadívala jsem se na něj i haflinga. ,,Chápu, že se snažíš s ostatními držet krok, ale nezapomeň, že Chaos je o mnoho menší než ostatní. Nemá tím pádem tak dlouhý krok. Ani není dopředný. Proto s ním ostatní nezkoušej doklusávat. Nepřeji si, abys to dělal, když jsem vám klus ještě neukazovala. Máš špatný sed a koni vadíš v zádech. Nedělej to!''

   ,,Ano, trenérko,'' špitl tiše a sklopil pohled. 

   ,,No Mercy je starší kůň, leadře Cha,'' otočila jsem se na Nka, který se snažil zakrývat své posmívání Hyukovi. ,,Starší neznamená starý. Když jde pomalu, je to kvůli tomu, že k tobě nemá určitý respekt a dělá si, co chce. Rázné pobízení, jasné?''

   ,,Ano, trenérko,'' přikývl N a také sklopil pohled. 

   ,,Dobře,'' pronesla jsem spokojeně. ,,Sesedněte a můžete odejít. Postarejte se o koně a výstroj.''

   Sledovala jsem je, jak všichni tři sesedli a vydali se s koňmi pryč z jízdárny. Poté jsem se zaměřila na poslední tři, jenž ještě stále obcházeli jízdárnu. 

   ,,Zbytek, střed jízdárny!'' dala jsem jim ten stejný příkaz. ,,Leo, větší důraz na řádné plnění toho, co chceš. Koně tím zaměstnáš a zabráníš tak i případnému nerespektování.''

   ,,Ano, trenérko,'' přikývl. Pokývala jsem na něj hlavou a sledovala ho, jak sesedá a vydává se s koněm za zbytkem. 

   ,,Kene, ty už se koukej ty nohy mít tak, jak jsou,'' pronesla jsem nespokojeně. 

Ozvěny minulosti - POZASTAVENOKde žijí příběhy. Začni objevovat