Yataktan fırlayarak babamın odasına geçtiğimde tahmin ettiğim gibi canının yandığını gördüm. Gözlerini kapatmış, tamamen sıkmış bir şekildeydi. Okyanus'u kolundan çekip büyü yapması için bekledim. Anlamış olacak ki anlamadığım kelimeler kullanmaya başladı.
Okyanus yaklaşık yarım saattir farklı büyüler deniyordu ama boştu sanki hepsi. Babamın her seferinde canı yanıyordu. Sonunda aklıma gelen fikirle Okyanus'a döndüm. "Bizi babamın zihnine sokabilir misin?"diye sordum. Başını sallayarak önce benim ardından babamın elini tuttu. Sanırım işe yaramaya başlamıştı.
Gözlerimi açınca babamı karşımda gördüm. Tıpkı benim labirentim gibiydi ama benimkisiyle aynı formülle düzenlenmemişti. "Sen bir labirent kursan neye göre dizersin."diye sordum Okyanus'a. Hâlâ elini tutan elime baktı. " Ben bi-bilmiyorum."diye yanıtladı. Neyi biliyorsun ki sen zaten diye düşündüm. O sırada çığlık çığlığa söyledi "Fibonacci sayı dizisi. Ben bir labirent kursam kesinlikle buna göre kurardım." Mantıklıydı. Denemeye değerdi. "Peki sağ mı sol mu? "diye sordum bu sefer. "Sağ kesinlikle sağ."dedi. Neye göre dediğini bilmiyorum ama ona güveniyorum. Babamın zihninde olduğumuz için babama komut vererek ilerlemesini ve fibonacci sayı dizisi oluşturmasını söyledim. Belki biraz emretmiş olabilirim ama bu o kadar da önemli değil. Sonuçta o şey babamı öldürmeden ben onu kurtarmalıydım.
**************
Şu an karşılıklı babamla son günümü geçiriyorum. Tekrar gece olacak ve biz bu sefer rahat bir uyku çekeceğiz. Bu gece olanlar çok fazlaydı. Bir şey olmadan babamı tam vaktinde kurtarmıştık ama ona zarar gelme ihtimali bile benim canımı sıkıyordu.
Babamın hafızasında kaldığım sürece çok fazla annemle karşılaşmıştım. Sürekli gülümsüyordu ve mutluydu. Ben doğarken o ölmesine rağmen yinede babamı benim için uyarmıştı. Bu anlar hep babamın zihninde kalanlar. Belki de ben fazla derinlere inmiştim. İnmeyi istemiştim.
Babam karşımda durup elini aşağı yukarı sallarken çok düşündüğümü anladım. "İyi değil gibisin Evren. Uyumak ister misin?"diye sordu. Ben hep babama hazırlıksız yakalanırdım. Birden hava karardı ve bende uyuma isteği belirdi. Başımı salladım evet anlamında. Sonra da kendi odamda geçtim.
Odama girince yatakta uzanmış bir adet Okyanus gördüm. Okyanus tüm gece uyumadığı için sonunda uyumuştu. Uyurken sevimli duruyordu. Hatta konuşmadığı her an sevimliydi. Tabii birde ağlamadığı zamanlarda tatlıydı. Onun haricinde çok fazla konuşuyordu.
Ben böyle derin düşüncelere dalmışken Okyanus'un titrediğini farkettim. Sanırım kötü birşeyler görüyordu. Onu daha öncede böyle gördüm. Başını bacaklarıma koyup saçlarını okşamaya başladım. Gözlerini canı acır gibi sıkmış gözlerini yaşlar sarmıştı. Onu bu kadar derinden sarsan ne bilmiyordum ancak üzülmemeli.
Ona doğru eğilip kulağına fısıldadım "Merak etme cadı ben hep yanındayım." Bunu söyledikten sonra biraz daha sakinleşti. En azından ellerini açıp avcunda çıkan tırnak izlerini görmemi sağladı. Biraz kanatmıştı. Başını hafifçe kaldırıp yatağa bıraktım tekrar. Alkollü bezle avcunu temizledim...
Sanırım bu büyü olayını bilmem de fayda var. En azından onun gece sayıklama ve çığlıklarını engelleyebilirim. Güzel şeyler görmesini sağlayabilirim. Bunları düşünürken elimde ki alkollü mendili bıraktım ve Okyanus'un yanına kıvrıldım. Biraz uyumanın kimseye zararı olmazdı. Sonra bu düşüncemle sırıtmaya başladım. Öyleyse bütün gece olanlar neydi.
Gözlerim yavaş yavaş kapanırken bu sefer huzurlu bir uyku çekmeyi diledim. Çünkü yarın RQUEMle uzun bir yolculuk yapabilirim yada kısa bir yolculukta olabilir. Belki zamanda dolaşıp Okyanus'u güzel yerlere götürürüm veya bana büyü öğretmesini isteyebilirim. Kısacası yarın her şekilde çok uzun bir gün olacak.
Okyanus'un sırtımda birleştiği kolları es geçerek kendimi uykunun o mükemmel karanlığına teslim ettim. Sanırım bu sefer iyiydi geceler...
*****************
Merhaba uzun bir aranın ardından beraberiz. Uzun süredir yazamıyorum çünkü sınav haftamdı ve henüz bitti... Kafamda bir kaç küçük kurgu var belki hızlı yazabilirim. Kitabımın yayılması için yardımcı herkese teşekkür ederim... İlginiz için hepinize teşekkür ederim. İyi ki varsınız...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EVREN LORDU
Science FictionHer şeyini kaybetmiş bir genç adam... Ve onun evrenine kendini kaptırmış bir kız... Evrenin bir köşesinde sessizce canlanmayı bekleyen mitolojik yaratıklar... He birde unutmadan koskoca evreni ayakta tutan küçük bir RQUEM....