Sohyun duduk termenung didalam wadnya.
Tiba² pintu wadnya dikuak dan terpancul kepala jin.
"Hyun dah bangun..?"
"Eo..? Ouh oppa jin rupanya..haah dah bangun" sohyun melemparkan senyuman manis kpd jin.
Jin masuk ke dlam wad sohyun sambil tersenyum lalu duduk dibirai katil wad sohyun.
[Sohyun duduk dlam wad VIP]
"Oppa bile hyun boley keluar dari wad ni"
"N bila hyun boley jenguk jungkook" sambung sohyun lagi.
Jin tersenyum manis kpd sohyun dy mencapai tangan sohyun.
"Mungkin esok hyun dah boley keluar.."
"N kalau hyun jenguk jungkook sekarang pun boley.." dambung jin sambil tersenyum.
"Jinja..?!" ujar sohyun dgan excited
Jin membalas dgan sebuah anggukkan."Yeayy oppa chagi datang... " sohyun turun dari katilnya lalu keluar dari wadnya. Senyumannya xlekang dari bibirnya.
******************
Pintu wad jungkook dikuak oleh sohyun. Sohyun melangkah masuk kedalam wad jungkook. Senyuman nya xlekang dari xdi.
Sohyun dduk diatas kerusi yg telah disediakan oleh pihak hospital. Senyuman sohyun perlahan² hilang apabila melihat wajah jungkook yg pucat lesu itu. Ditambahkan pula dgan calar balar diwajahnya(😅).
Tangan sohyun merayap di wajah jungkook dan diusap dgan penuh kasih syag.
Matanya xlekang memandang wajah jungkook.
SOHYUN POV
Aku pemandang wajah jungkook dgan pandangan sayu. Tangan jungkook yg sejuk itu ku genggam erat.
Sungguh aku xsanggup melihat jungkook yg terbaring lemah. Mukanya yg tercalar itu membuatkan aku terasa pedih dilubuk hati. Mataku mula melarikan diri pada sesuatu benda yg membaluti kepala jungkook terdapat kesan darah pada palutan itu. Genggaman tangan ku eratkan lagi.
"Oppa ppalli ireona" tangan kanan ku menggoyangkan bahu jungkook.
"Oppa... Oppa dah janji nk teman chagi mase lahirkan junghyun kan...so oppa bangun laa... Oppa"
Aku memejamkan mataku serapat yg mungkin... Aku cuba untuk menahan rasa sebak yg menimpaku.
Sejujurnya aku rase macam nk lari jer lari sini. Tapi aku xsanggup nak biar dy keseorangan disini walaupun dgan keadaan yg sedar sebab dy penyeri hidup aq. Tanpa dy hidup aku xlengkap. Aq rindu senyuman dy ketawa dy gurawan dy semuanya tentang dy. Dan aku rindu belaiannya.
YOU ARE READING
Love you Jeon Jung Kook
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang dua insan yg dipaksa menikah pada usia yg masih muda "Awak...?! Kenapa awak setuju dgan perkhawinan ni..?! " "Oppa..! Chagi masih cintakan oppa!! " "Nado...nado saranghae.. " "Yeonja xguna... Aku akan pastikan yg hidu...