JUNGKOOK POV
Aku memandang ke luar tingkap dgan pandangan kosong.
Kreak
Pintu wad ku dibuka tanpa diketuk. Aku toleh kearah pintu itu.
Sohyun
Aku pandang dy yg menghampiri ku. Satu senyuman manis terukir dibibirnya. Di duduk di atas kerusi yg bersebelahan dengan katilku.
"Oppa neo gwenchana? " soalnya dgan riak risau. Aku hanya mengangguk tanda ya.
Dan
Krik krik krik
Masing-masing mendiamkan diri.
'Aduh pehal Minah ni diam pulak.. Kekok aku dibuatnya.. Selalunya dy yg banyak bunyi... Haih topic ape yg aq nk bukak ni haish' aku garu leher belakang ku.
"Err-weh aku pelik laa dgan kau ni" ujar ku sambil mengerutkan dahi.
"Pelik? Ape yg pelik?" soalnya bingung.
"Yelah kau tak penat ke tunggu aku? Dari aku sedar dari koma sampai sekarang kau tak pernah berhenti untuk dapatkan hati aku? Kau tak bosan ker?" aku menjongket kening kanan ku.
Sohyun mengukirkan senyuman manis sebelum dy membuka mulut.
"Kalau orang tu betul-betul cintakan seseorang dy tak akan kenal erti penat. Bagi dy mencintai seseorang itu dgan perasaan mendalam adalah satu anugerah terindah. Same macam saye. Saye tak pernah penat dan bosan tunggu awak. Sebab saye betul-betul cintakan awak. Dan saye tak akan berhenti cintakan awak tapi kalau kita takde jodoh... " sohyun menggantungkan percakapannya. Wajah ku dy pandang sayu. Tersentak sedikit dihati ku. Matanya yg kemerahan itu membuatkan aku terase sedih.
"Saye akan cuba berhenti mencintai awak.. Dan saye akan doakan kebahagian awak dgan dy. Hajiman! Selagi saye ade peluang selagi tu saye akan cuba bina balik cinta kita! Saye tak akan berputus asa selagi saye ade peluang" serta merta lidah aku terkelu. Aku sentuh pipi gebu sohyun. Satu senyuman aku berikan padanya. Pipinya aku usap lembut.
"Jebal hajima" aku tarik tubuh sohyun ke dlam dakapan ku.
"Nae? " sohyung mendongak supaya dpat memandang ku.
Aku tolok tubuh sohyun perlahan. Satu senyuman ikhlas terukir dibibir ku. Aku mendekatkan bibirku ke dahinya yg licin. Dan
Chup!
Aku cium lembut dahinya. Ciuman itu aku leraikan selepas beberapa saat. Terkebil-kebil sohyun memandangku.
"Aku tak akan benarkan kau berhenti dari mencintakan aku sbab aku akan belajar cintakan kau. Aku Jeon Jungkook akan cuba mencintai kau seperti mane kau mencintai aku Jeon Sohyun" aku tenung wajah sohyun yg penuh dgan mutiara jernih. Dapat ku Agak yg dy terkejut dgan kata-kata ku saat ini.
"Ju-jungkook-shi neo jinja? " soalnya tak percaya.
"Nae"
Sohyun terus mengukirkan senyuman bahagia. Air matanya dy sapu dgan belakang tapak tangannya. Badan sado ku dy peluk erat. Di sembam mukanya di dada bidang ku.
"Gomawo"ujarnya sebak.
"Nado. Gomawo sbab setia dgan aku" aku kemaskan lagi pelukan ku.
Tenang rasa hati aku. Mungkin aku patut bagi peluang pada dy dari dulu lagi. Dan mungkin sekarang aku dah bahagia dgan cinta dy?
Tiba-tiba aku teringat satu benda. Serta merta senyuman aku hilang.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Hyeri
TO BE CONTINUED
Hi guys!!
Sorry lame tak update
HihiVote and Comment
YOU ARE READING
Love you Jeon Jung Kook
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang dua insan yg dipaksa menikah pada usia yg masih muda "Awak...?! Kenapa awak setuju dgan perkhawinan ni..?! " "Oppa..! Chagi masih cintakan oppa!! " "Nado...nado saranghae.. " "Yeonja xguna... Aku akan pastikan yg hidu...