"WHAT...?! ARE YOU KIDDING ME...?!" terbutang luas mata rap mon mendengar jungkook mencerita perkara yg tlah berlaku. Bukan rapmon sahaja yg terkejut ahli bts yg lain pun turut terkejut sampaikan ade yg tersembur air.
"Kookie xbuat lawaklah..kookie cakap bende betol...!" jungkook mengusutkan rambutnya.
"Wey kookie...xkan laa hyun tergamak buat kookie macam tu.." kata jimin xpercaya sbab hyun yg dy kenal selamani seorang yg baik dan prihatin baginya.
"Betol cakap minnie... Hyung xrase yg hyun sanggup buat kau macam tu...lgipun dy kan bini kookie" ujar jin. Jungkook hanya menundukkan kepala memandang air hot chocolate nya.
"Kookie kau kene bagi peluang kat hyun...dan kookie xpatut ckap kat hyun macam tu..." ujar j-hope smbil menggosok belakang jungkook.
"Ko-kookie xsedar hyung... Kookie terlampau marah masa tu...kookie xde maksud nk sakitkan hati dy..." ujar jungkook dgan sebak.
"Ye hyung faham perasaan kookie... Tpi hyung harap kookie kene jaga percakapan tu...kawal amarah kookie tu...ara" nasihat j-hope. Ahli bts mula tercengang kerana ini kali pertama dy dengar j-hope memberi nasihat sbab yg mereka tau j-hope adelah seorang yg annoying happy virus.
"Wuuu...hoobie hyung dah matang laa..." ujar v terlebih excited.
"Eleh kau alien...hyung dah terlebih matang sebenarnya tpi disebabkan dekat dgan kau hyung terikut ikut perangai kau yg xmatang.." ujar j-hope lali menghirup air hot vanilla chocolate(wujud ke air ni...maklumlah author lama x pegi cafe...pegi pun kalau pegi jb)
"Omboi hyung...sesedap mulut kuda mak piah jer erh hyung mengata kat v..." v menjeling maut pada j-hope.
"Dah² xyah nk gadoh...aku sembelih burung korang baru tau...bru xberbini korang berdua.." ugut suga selamba. V dan j-hope menelan air liur dan menutup bahagian tut tut nya(😫). Ahli bts yg lain ketawa kecil melihat telatah dua makhluk yg xbeberapa matang.
"So mcam mne kita nk cri hyun ni...kookie tau xhyun pegi mne" soal jin. Jungkook menggeleng tanda xtau
"Hmm...hyung rase hyun mesti ade kat rumah omma dy..." kat rapmon.
"Dy xkan berani pegi rumah omma dy sebab nanti mesti omma dy tanye bukan²" ujar jungkook perlahan.
"Kookie kesal dgan ape yg kookie dah buat...kookie suami dy...kookie sepatutnya percayakan dy tpi x...kookie xpercayakan dy...kookie tengking dy..hik...kookie kesal dgan diri kookie...kookie bodoh sbab percayakan namja xguna tu..hik" air mata jungkook mulai gugur satu persatu. Ahli bts mulai rase simpati melihat jungkook menangis. Tiba² suga mengeluh kuat menyebabkan menarik perhatian ahli bts termasok jungkook.
"Hyung kenapa mengeluh..?" soal jimin.
"Entah...tiba² jer mengeluh..kau kenapa suga" soal rapmon smbil mengerut dahi.
YOU ARE READING
Love you Jeon Jung Kook
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang dua insan yg dipaksa menikah pada usia yg masih muda "Awak...?! Kenapa awak setuju dgan perkhawinan ni..?! " "Oppa..! Chagi masih cintakan oppa!! " "Nado...nado saranghae.. " "Yeonja xguna... Aku akan pastikan yg hidu...