Sohyun menguak pintu wad jungkook dan tanpa melengahkan masa sohyun terus masuk kedalam wad jungkook dan dibuntuti oleh junghyun dibelakangnya.
"Appa..!" junghyun berlari kecil kearah jungkook yg terbaring xsadar diatas katil. Junghyun memanjat katil wad jungkook lalu dy duduk disebelah jungkook.
Sohyun hanya tergeleng² melihat tingkah laku anaknya itu. Sohyun mengorak langlah keatah jungkook dan junghyun lalu dudk di atas kerusi yg berhanpiran dgan katil wad jungkook.
"Appa naega neomu bogoshippeoyeo.." ujar junjun lalu dy memeluk tubuh jungkook yg masih terbaring itu.
"Appa...appa tau x kat sekolah semua orang cakap junjun xde appa...padahal junjun ade appa yg hensem tpi junjun lagi hensem hehe..."
"Errr appa...wae appa tidur lame sgat...junjun teringin sgat nk main dgan appa...junjun nk dgar suara appa...eomma kata appa pandai nyanyi..and eomma kata appa selalu nyanyi kat eomma...tpi..... appa xpernah pun nyanyi kat junjun..junjun nk sgat dgar appa nyanyikan lagu untuk junjun.." riak wajah junghyun yg ceria mula bertukar sedih. Sohyun hanya memandang sayu melihat riak wajah junghyun yg mula berubah sedih itu.
"Tapi kan appa...junjun selalu dgar eomma nangis sensorang pastukan eomma suke sgat termenung sensorang sampai junjun panggil pun eomma xsedar...kekadang tu kang eomma selalu slah sebut nama junjun...eomma selalu jer tersasul panggil junjun jungkook padahal tu kan nama appa..." adu junghyun pada jungkook walaupun dy tau yg jungkook xmendengarnya.
Sohyun bangun dari duduknya lalu dy mendekati junghyun dan menarik tubuh kecil itu kedalam dakapannya. Sohyun mengusap lembut kepala junghyun.
"Eomma...wae appa xnak bangun...appa marahkan junjun ka eomma..?" junghyun mendongak kepalanya lalu memandang wajah Sohyun.
"Aniya...appa xmarahkan kamu laa sayang...appa penat sebab tu laa dy tidur lame..macam junjun jugak kalau junjun penat mesti junjun tidur lame kan..?" sohyun melemparkan senyuman manis kpda junghyun.
"Em...tpi kenapa eomma xkejutkan appa...kalau eomma kejutkan appa mesti appa terjaga nanti..." ujar junghyun.
"Err...eomma xnak ganggu appa berehat...nanti kalau dah tiba masanya appa bangun laa.." sohyun tersenyum kelat. Dy terpaksa membohongi ank kerana junghyun masih kecil dan dy xmahu tengok junghyun sedih.
"Tiba masanya..?wae eomma kata macam tu...?" soal junghyun keliru.
"Err..xde apelah sayang...err junjun nk makan x...?jum kita pegi kantin.." sohyun mengubah topik.
"Huh tukar topik la tuu..." ujar junghyun.
'Glup...dy tau aku tukar topik..?macam mana dy boley perasan aku cuba tukar topik...?heshh nasib laa dpat ank macam ni..' ujat sohyun dlam hati.
YOU ARE READING
Love you Jeon Jung Kook
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang dua insan yg dipaksa menikah pada usia yg masih muda "Awak...?! Kenapa awak setuju dgan perkhawinan ni..?! " "Oppa..! Chagi masih cintakan oppa!! " "Nado...nado saranghae.. " "Yeonja xguna... Aku akan pastikan yg hidu...