Jungkook duduk di atas katil dgan muka yg manyok dan xbertenaga. Begitu juga dgan matanya yg kelihat layu dan kuyu. Sudah tiga hari dy xmenjumpai sohyun membuatkan dy hilang semangat. Ahli bts mencuba pelbagai cra untuk memujuk jungkook. Namun jungkook buat xendah pada mereka.
"Jungkook...kau kene makan..baru kau ade tenaga...makanlaaa sikit." pujuk jin lalu duduk dibirai katil. Jungkook menyepikan diri.
"Jungkook makanlaa sikit..kalau kau makan sikit punjadi laa asal kan kau makan..please..makanlaa..." jimin cuba menyuap nasai bubur kpada jungkook. Jungkook menjeling bubur itu lalu dy menepis bubur itu hingga jatuh dan menyebabkan mangkuk kaca itu pecah.
"Kookie..! Kalau kau xnak makan xpayah laa buat macam tu.." mrah rap mon. Jimin duduk bercangkung lalu mengutip serpihan kaca itu satu persatu.
"Kookie...!hyung tau kookie risaukan hyun...! Tpi kookie kene bagi kerja same dgan bts kalau macam ni laa perangai kookie macam mne kookie nk cari hyun...!" ujar suga tegas. Ahli bts memandang suga. Xpernah dy melihat suga setegas itu.
"Kookie boley xjangan emosi sangat...!kookie ingat kookie sorang je ker yg risau...! Kitorang pun risau..! Hyung cume mintak kerja sama kookie jer...! Susah sangat ke hah..!" marah suga. Mukanya merah akibat menahan marah.
"Macam mne kookie xemosi..! Hyun isteri kookie..! Kookie xnk kehilangan dy..!!" ujar kookie semakin emosi. Jungkook bangun lalu menuju ke arah meja soleh lalu dy menepis kasar barang² di ats meja solek itu. J-hope memeluk jungkook dari belakang untuk menenangkannya.
"Kookie please bawak bertenang...hyung akan cuba sedaya upaya untuk cari hyun...!" pujuk j-hope yg masih memeluk jungkook.
********************
"Yerin unnie...macam mne dgan jungkook..?" soal eunha.
"Huh..macam tulah emosi dy xterkawal..." ujar yerin lalu menunduk.
"Umji risaulaa..hyun tu tgah mengandung..kalau jadi pape kat dy macam mne..." ujar umji risau.
"Tpi..ape yg berlaku sebenarnya...?" soal yujun ragu².
"Entahlaa unnie pun xtau ape yg berlaku...kau yerin kau tau x...?" soal sinbi pda yerin.
"Huh...so-sohyun dy nampak jungkook cu-cuba--" kata² yerin tergantung dy berasa ragu² untuk menceritekan pada chingu²nya.
"Cuba ape yerin...kau jgan buat aku risau boley x.." sinbi memegang bahu yerin.
"Sohyun dy nampak jungkook cuba rogol hyeri..." ujar yerin lalu menundukkan kepala xsanggup melihat riak buka yg bakal chingunya pamerkan. Deperti yg diduganya..gfriend terkejut dgan ape yg yerin katakan.
"Seolma...xkan jungkook buat macam tu..saeng xpercaya laa.." ujar eunha sambul menekup mulut. Yerin hanya mendiamkan diri.
"Yerin betul ke ape yg aku dengar ni..ka-kau xgurau kan..eo...?" ujar umji xpercaya.
"Aku cakap bende betol..! Hyun sendiri call aku..! Dy sendiri yg ckap dkat aku...!xkan aku nk reka cerita pulak..!" marah yerin.
YOU ARE READING
Love you Jeon Jung Kook
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang dua insan yg dipaksa menikah pada usia yg masih muda "Awak...?! Kenapa awak setuju dgan perkhawinan ni..?! " "Oppa..! Chagi masih cintakan oppa!! " "Nado...nado saranghae.. " "Yeonja xguna... Aku akan pastikan yg hidu...