Part 20

175 28 10
                                    

Bunyi lagaan kuali dan senduk kedengaran didapur. Sohyun memasak sambil menyanyi kecil.

Eomma sh yg menjadi penonton xberbayar itu tersenyum melihat tingkah laku sohyun.

"Emm sedapnye bau... Kamu masak ape tu..?" soal eomma sh sambil mengintai-ngintai ape yg dimasak oleh sohyun.

"Hyun masak sangyetang[sup daging ayam ginseng] untuk kookie oppa..!!" ujar sohyun ceria.

"Ouh... Untuk kookie jer ke...? Untuk eomma xde...? " soal eomma sh dgan nada sedih. Pura -pura merajuk laa kononya.

"Mestilaa ade untuk eomma hyun yg tercinta ni..." sohyun mencuit pipi eommanya.

"Hesh kamu ni jgan laa cubit pipi eomma ni... Hilang seri nanti" eomma sh mengosok pipinya yg sedikit kemerahan itu.

"Ieyh eomma ni kalah diva boo tau.. Dah laa hyun nk letak sup ni dlam bekas tapuan(?)" sohyun berjalan ke arah kabinet dapurnya lalu mengambil sebuah bekas tapuan yg sederhana besar lalu dy mengisikan bekas tapuan itu dgan sangyetang[sup daging ayam ginseng]

"Lame ke hyun nak melawat kookie...? Kalau lame biar eomma tolong ambik junjun kat sekolah..?" eomma sh duduk di atas kerusi di meja makan.

"Eh xpelah eomma... Hyun boley ambil jujun lagipun hyun nk pergi sekejap jer... Xlame pun.. " ujar smbil memasukkan bekas tapuan yg berisi aup itu ke dlam beg plastic.

"Okey laa eomma hyun gerak dulu... " sohyun mencium kedua belah pipi emmanya.

"Yelah... Hati-hati bawak kereta tu...!"

"Ne..!"

SKIP

Sohyun masuk kedalam hospital dgan hati yg berdebar-debar mungkin takut akan suaminya jungkook yg sedikit emo kebelakangan ini. Tpi itu xboleh dijadikan alasan baginya untuk melepaskan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri.

Sampai sahaja di hadapan pintu wad jungkook, Sohyun menyentuh dadanya yg terasa bagai nk tercabut itu.

"Huh hyun kau boleh buat...fighting..! " sorak sohyun pda dirinya sendiri.

Sohyun menguak pintu wad jungkook perlahan-lahan dan tanpa melengah-lengahkan masa sohyun terus masuk kedalam wad itu.

Sohyun memandang ke arah jungkook yg sedang duduk menyandar pda bahu katil.

Love you Jeon Jung KookWhere stories live. Discover now