PART 24

144 17 0
                                    

Disebuah taman yg sungguh indah dan ditemani dgan gelak tawa seorang yeonja. Yeonja itu berlari anak dan menghidu bunga-bunga yg terdapat ditaman itu. Senyuman manis tidak lekang dibibirnya.

JUNGKOOK POV

Aku memasuki sebuah taman yg cukup asing bagiku. Aku meliarkan mataku ke setiap sudut taman itu. Cantik dan bersih. Taman yg penuh dgan flora dan fauna. Aku mendekati sekuntum bunga ros merah yg cukup menarik perhatianku. Batu sahaja aku ingin memetik bunga itu. Tiba-tiba ade satu suara yg lembut menyapaku.

"Oppa!"

Aku menoleh kebelakang dan memandang empunya suara lembut itu.

Aku sedikit terkejut dgan kehadiran yeonja itu. Tiba-tiba dy berjalan menghampiriku. Tangan kananku dy raih lalu diusap lembut. Satu senyuman diberikan padaku.

"Oppa..chagi tau yg oppa xingat chagi dah tapi chagi nk oppa tau yg chagi sayang oppa sangat²...xde sape yg boley gantikan tempat oppa...and chagi nk bagi tau oppa yg suatu hari nanti akan ade ujian yg akan menimpa oppa... Tapi oppa jangan takut! Oppa kene kuat dan tabah! Chagi percaya yg oppa boley hadapi semua tu... Sebab oppa laa hero chagi dan oppa laaa cinta hati chagi. Chagi xkan lupakan oppa sebab tanpa oppa sape laa chagi. Chagi harap sangat yg suatu hari nanti oppa akan ingat sape chagi dan sape yg oppa sayang sebenarnya. Dan oppa ingat tau! Oppa kene tabah dgan pelbagai ujian yg akan menimpa oppa nanti... Chagi sayang oppa! " ujar yeonja itu dgan bersungguh. Dy melepaskan tganku perlahan-lahan. Dan dy terus lesap dari pandangan aku.

Ape yg dy maksudkan tadi?

Ujian ape yg akan aku tanggung selepas ni?

Sape dy sebenarnya?

Aku terus berlari kesana sini. Aku nk tau ape yg dy maksudkan. Sebab dy

Trang!!

Aku terus terjaga dari tidur. Aduh sape pulak yg buat bising ni! Kacau mokd aku laa. Baru sahaja aku mahu mengangkat kepala tiba-tiba kepala kembali berdenyut-denyut.

"Argh" aku paksa diri aku untuk bangun dari baringan lalu aku mengesot kebelakang dan menyandar pada dinding.

Tengah aku berusaha melawan kesakitan dikepalaku tiba-tiba ade suatu suara menarik perhatian ku dan serta merta aku menoleh ke arah punca bunyi itu.

"So kau laa yg buat bising tadi? " ujar ku dgan naa dingin. Wae aku selalu dingin?  Sebab aku xde mood nk layan yeonja sengal ni.

"Woi! Kau pekak ke ape?!  Aku tanye ni jawab laa! " jerit aku menahan marah. Mana xnye dy boleh pulak dy duduk bercakung pastu buat-buat pekak.

"Yah!! Ish kau saje kan nk bagi aku naik angin! " aku mencabut kasar jarung yg tercucuk di belakang tapak tangan ku. Sakit tu memang laa sakit tapi amarah aku ni aku xboley tahan.

Aku berjalan menghampiri dy. Bahunya aku tarik kasar. Dari posisi bercakung dy jatuh terduduk dgan kasar.

Baru sahaja aku mahu memarahi dy. Dy terus memandangku dgan pandangan sayu seperti meminta simpati. Matanya kelihatan sedikit kemerahan. Tiba-tiba mataku tertumpu pada jarinya.

Love you Jeon Jung KookWhere stories live. Discover now