Bella memerhati Aryyan yang masih lena di sebelahnya. Bathrobe dicapai.
Rambutnya yang terlepas itu diikat tinggi dijadikan messy bun.
Tiba-tiba iPhone milik Aryyan berbunyi.
Mummy is calling...
Bella terus menjawab penggilan itu.
"Hello my"
"Ouh Bell...Yan mana?"
"Tidur"
"Ouh...malam ni dinner sini eh...mummy nak buat makan-makan sikit"
"Ouh...ok nanti kitaorang datang"
"Cakap dekat Yan..suruh jemput budak bujang berdua tu. And Bella ajak la kawan Bella tu siapa tu..Tyna dengan Sandra. "
"Ok"
"Okay sayang...mummy tunggu dekat rumah"
"Okay..bye"
"Bye dear"
Panggilan dimatikan.
"Yan" Bella tersentak kerana tiba-tiba ada tangan yang menjalar pada pinggangnya dari belakang.
"Awal you bangun?" Soal Aryyan.
"Mummy call. Malam ni dia ada buat makan-makan" ujar Bella."Put me down Yannnn" jerit Bella.
"What...let's take a bath together" ujar AryyanMereka hilang di sebalik pintu itu.
8:30 P.M
Sebuah kereta Ferrari memasukki perkarangan Villa itu.
Terdapat juga banyak kereta mewah diparkir di luar villa.
Bella mengenakan skinny jeans, kemeja sleveless dipadankan bersama long coat berwarna biru gelap.
Aryyan dan Bella terus ke laman belakang villa itu.
"Mummy miss you" Aryyan menerpa ke arah mummy nya.
"My" Bella melaga pipinya dan pipi Tengku Manisha.
"Eh Manisha ni la anak you tu kan...apa nama dia Aryyan kan?" Datang seorang wanita yang mungkin sebaya dengan Tengku Manisha.
"Haah Aryyan" jawabnya.
"Segak ye...dah berpunya ke belum?" Soal wanita.
"Err..hahaha...you tanya la tuan punya badan sendiri" kata Tengku Manisha
Aryyan mula memikirkan sesuatu untuk mengelak.
"Er..My nampak kawan-kawan Yan tak?" Soal Aryyan ingin lari dari topik asal mereka. Manakala Bella sudah hilang dari radarnya.
Mungkin sudah bersama rakan-rakannya."Ada tu dekat gazebo" jawab mummynya.
Aryyan terus meminta izin pergi ke arah Adam dan Zack.
"Bukan main rancak lagi Datin tu borak dengan mummy" ujar Adam.
"Tu la pasal. Biasa la mak-mak" balas Aryyan.
"Ahahaha..nasib kau la Aryyan. Bella pula boleh dia larikan diri senyap-senyap" celah Zack.
"Tu la pasal" Aryyan menyandarkan badannya.
"Eh kau mana je sekarang. Kalau dulu asyik muka kau je dekat club tapi sekarang ni payah betul" ujar Adam.
"Ada je. Dekat rumah" jawab Aryyan.
"Dah ada barang baik dekat rumah mana nak keluar dah" kata Zack.
"Mulut jaga sikit eh nak kata dia barang pun" marah Aryyan.
"Wuuu. Marah siot" kata Adam.
"Apa-apa je la korang ni. Malas aku nak layan. Busy" kata Aryyan. Gelas di hadapannya dicapai.
"Tengok tu Bella, Sandra and Tyna. Model macam tu pun tak ada orang nak usik tau" kata Adam sambil menunjuk ke arah tiga perempuan itu.
"Ye ke. Aku dengar Hady buat kecoh haritu sebab usik Bella. Then ada la seorang mamat ni datang tolong Bella" sambung Zack.
"Qhasful" gumam Aryyan.
"Syed Qhasful?" Soal mereka serentak.
"Yea. Aku tahu pun dari Bella sendiri. Qhas tu ex dia. And kau tahu BWU tu agensi bawah dia. Bella baru je resign" terang Aryyan.
"Biar betul duh. Mana Bella kenal dia?" Soal Adam.
Aryyan menggeleng.
"Bukan Bella....tapi Dirna. Masa mula-mula dulu Dirna yang kenal dia masa belajar dekat Ausiee dulu. Then kau tahukan Qhas tu macam mana. Bukan betul sangat pun. Tapi aku tak nak ah cerita lebih-lebih. Buka aib wife sendiri" kata Aryyan.
"Then asal si Hady tu usik Bella?" Soal Adam.
"Alah kau. Macam tak biasa pula. Body la. Bella kan well-trained model" jawab Zack.
"Hah kau tahu aje pasal Bella. Stalker siot" kata Adam.
"Alah macam kau tak kenal dia Dam. Kalau boleh model dekat satu dunia ni dia nak stalk" kata Aryyan.
Habis berterabur tawa mereka.
Bella dari jauh hanya memerhati gelagat 3 sekawan itu.
"Jauh termenung. Sangkut dah ke" sakat Tyna.
Bella terus tersedar.
"Huh. Tak ada maknanya la" nafi Bella.
"Elele...ye la tu. By the way kau confirm ke fly NY next week?" Soal Sandra.
"Haah" jawab Bella.
"Without a manager?" Soalnya lagi.
"Ala nanti pandai-pandai la aku cari. Bawa Aryyan pun ada faedah juga" kata Bella.
"Kau nak bawak dia? Nak ke?" Soal Sandra.
"Mesti dia nak punya. Tengok la nanti macam mana"
TBC
YOU ARE READING
Dark Past ✔
RomanceHubungan mereka mereka terjalin atas satu permintaan. Kedua-duanya terpaksa apabila mereka diperangkap. Kebencian Bella kepada sepupunya Aryyan sejak sekolah menengah lagi tidak terkata. Selepas berpisah 10 tahun lalu, Bella berjumpa kembali dengan...