DP 40

10.3K 446 13
                                    

Aryyan masuk ke dalam bilik untuk memanggil Bella turun minum petang bersama yang lain.

Sebaik sahaja pintu dibuka, udara sejuk mula dirasai.

"Sejuknya" gumam Aryyan lalu menutup pintu itu kembali.

Kelihatan Bella sedang tidur di atas katil.

"Bell wake up" kejut Aryyan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Bell wake up" kejut Aryyan.

Kelihatan dahi Bella berpeluh.

'Aku rasa bilik ni dah macam kutub selatan. Takkan still panas kot'

Dia meletakkan belakang tapak tangannya di atas dahi Bella.

"Panasnya" gumamnya.

"Bella" kejutnya lagi.

Tiada respond.

Aryyan ingin bangkit dari katil namum ada tangan yang menarik lengannya.

"Don't tell anyone" bisik Bella perlahan.

Dengan perlahan-lahan dia melepaskan lengan Aryyan.

"Bell you demam" kata Aryyan.

"Nanti elok la" balas Bella.

"I can't trust you" kata Aryyan.

Situasi Bella kini membuatkan Aryyan teringat mengenai satu kejadian ketika mereka masih di bangku sekolah.

Flashback

Ketika itu, seorang pelajar perempuan yang nerd berjalan melintasi kawasan koridor untuk ke lokarnya.

"Hey perempuan" laluannya dihalang oleh seorang pelajar perempuan yang lain.

"Y-ye" jawabnya takut-takut.

"Kau tak payah acah sangat la sepupu dengan Tengku Aryyan. Cermin la diri kau tu. Dah pakai cermin kena pula cermin diri sendiri" kutuknya.

Pelajar di sekeliling mereka tergelak.

"Entah kau tu. Sedar la diri tu sikit. Sakai" tambah kawannya yang lain.

Irdirna tertunduk.

"Kau dengan Aryyan tak setaraf la weyh. Girls" kata pelajar itu.

Seorang kawannya menghulurkan sepaket tepung manakala yang lain memegang sebiji telur masing-masing.

Dalam sekelip mata, baju Irdirna kotor dengan lemparan telur dan juga tepung.

"Enough apa yang korang buat ni?" Satu suara seorang lelaki memberhentikan perbuatan mereka.

Tiga orang jejaka berdiri di hadapan pelajar perempuan tersebut.

Dark Past  ✔Where stories live. Discover now