DP 24

12.3K 580 15
                                    

Selepas makan malam bersama, Tengku Manisha pulang ke rumahnya.

Manakala Bella dan Aryyan sudah naik ke bilik.

Tengku Aryyan masih menghadap kertas kerjanya manakala Bella menukar pakaian kepada yang lebih ringan iaitu short pants dan singlet.

Bella keluar dari walk in closet dengan telefon di tangan.

"Yan" panggil Bella.

"Hrmm" sahut Aryyan tanpa memandang Bella di atas katil.

"I nak kena pergi NY nanti. You nak ikut tak?" Soal Bella.

"Hrm..bila?"

"Next week for BPC. Ala Yan please I don't have manager with me" pujuk Bella.

"Ok on. Alang boleh holiday sekali" ujar Aryyan lalu mematikan MacBook lalu baring di sebelah Bella.

"Thank you" ucap Bella dengan senyuman. Tetapi dalam masa yang sama otaknya ligat berfikir mengenai sesuatu.

'Huh. Deserve it Qhas. Aku tak rugi apa-apa pun sekarang'

"Sayang" panggil Aryyan menyebabkan Bella tersedar.

"Yes...wait-wait. Sejak bila you panggil I sayang?" Soal Bella pelik. Tadi masa Aryyan mengejutnya pun Aryyan memanggilnya sayang.

"Saje. Kenapa tak boleh eh?" Soal Aryyan.

"Eh tak...cuma pelik tu je" balas Bella.

"Ok jom tidur" kata Aryyan lalu mencapai alat kawalan jauh di meja lampu sebelah Bella untuk mematikan lampu.

"I'm yours" bisik Bella.

8:30 A.M

Telefon Aryyan sudah berbunyi pada awal pagi bagi mengejut mereka.

Bella seperti terganggu mengubah posisi tidurnya memeluk Aryyan.

Manakala tangan sebelah kanan Aryyan cuba mencari gadgetnya yang telah menganggu ketenteraman tidurnya bersama sleeping beauty itu.

Matanya cuba dibuka seluas-luasnya.

Dia membaca nama pemanggil pada skrin.

"Hello...ye saya Tengku Aryyan"

"......."

"Hah apa dia dah Anna dah sedar?"

"....."

"Ouh nanti saya akan ke sana"

"......"

"Ok terima kasih"

Telefon dimatikan lalu diletakkan pada ruang belakang Bella.

Bella pula masih lagi lena dengan berbantalkan lengannya.

"Bell bangun"

Sememangnya semenjak dia berkahwin dengan Bella, memang perkara yang pertama dia buat akan kejut Bella bangun. Jadi ayat-ayat itu sahaja yang akan meluncur dari mulutnya.

Jika dahulu tidur bersama perempuan lain pun dia tak pernah kejut. Hanya ditinggalkan begitu sahaja.

"Sayang bangunla" bisik Aryyan.

"Hrmm"

'Haih susah betul la wife aku ni nak bangun. Dalam banyak perkara, kejut Tengku Bella Natasya Irdina paling susah. Nasib sayang. Sayang? Sayang la'

Dark Past  ✔Where stories live. Discover now