DP 21

12.7K 591 2
                                    

"I want you Dirna. Inside and out"

"Pardon me?"

"You know that I really love you right?"

"Yes of course I know it. Why?"

"Then prove to me that you also love me"

"Apa maksud awak Qhas?"

Qhasf terus menariknya ke dalam sebuah private room.

"Apa ni Qhas?" Dirna meronta minta lepaskan.

"Lepas la Qhas...awak dah mabuk ni" rayu Dirna.

"Shuhh...don't worry sayang. It will be fun tonight. Just you and I" kata Qhasful. Dia terus menolak Dirna jatuh di atas katil.

"Apa ni Qhas...." Dirna mula menginjak ke belakang saat Qhasful mula menindahnya.

"Shuu...it will be fun"

"Lepas la Qhas...I tak nak... lepassss" Dirna meronta-ronta.

"Lepaskan I lepaskan I!" Bella seperti terkena histeria.

Aryyan tersedar dia terus membuka lampu tidur.

"Bella...Bella...Bella..." Panggil Aryyan.

Bella terus terjaga. Peluh membasahi dahinya.

"Aryyan"

Aryyan terus menarik Bella ke dalam dakapannya.

"Everything okay. I ada dekat sini" pujuk Aryyan sambil mengusap belakang Bella.

Sisa-sisa tangisan Bella masih kedengaran.

"Remember what I say...I will protect you" pujuk Aryyan.

Bagi Aryyan perjalanan masa lampau Bella amatla perit. Sehingga mengubah dirinya kepada yang lebih bahaya.

Untuk menempuh saat-saat trauma pastinya amat memeritkan. Walaupun perjalanan masa silam mereka berbeza tetapi dia mengerti apa yang dirasai Bella.

Seawal umurnya 15 tahun dia sudah mendapat ibu tiri kemudian hubungan bersama ayahnya mula renggang akibat percanggahan pendapat.

Walaupun di mata public, mereka ialah sebuah keluarga yang bahagia tetapi kebahagian yang itu menyimpan seribu satu penderitaan.

8:00 A.M

Aryyan menutup pintu biliknya dengan perlahan. Dia turun ke bawah bersama telefonnya lalu ke dapur.

Rasanya dalam banyak-banyak tempat dekat rumah ni dapur la paling berhabuk.

Jangan nak kata Bella dia pun sama sahaja jarang menjejakkan kaki ke dapur kerana jadualnya yang agak padat. Bella pula tidak kira masa akan dipanggil untuk shooting. Kalau tidak mereka berdua akan ke club untuk berseronok.

Cawan berwarna biru laut di dalam tempat disher diambil lalu diletakkan dibawah water cooler yang berada di hadapan pintu peti ais.

Selepas itu, dia duduk di island dapurnya. Telefonnya dihidupkan. Nombor seseorang didail.

Tut tut tut

"Morning Yan. Kenapa pagi-pagi call mummy ni?"

"Aik my tak boleh ke anak sendiri nak call"

"Tak la mummy pelik je. Kamu selalu matahari tegak baru nak call mummy. Sampai daddy kamu yang kena kejut"

"Aik my perli ke. Tak la. Yan tak macam tu dah"

"Hah baguslah. Nasib baik mummy jodohkan kamu dengan Bella"

"Hah ye la my. My tolong Yan boleh tak?"

"Tolong apa?"

"Masak. Bella demam"

"Ouh kamu masakan dia bubur je. Pastu letak la ayam ke sayur ke"

"Ouh then?"

"Pastu hidang la"

"Eii mummy ni. Maksud Aryyan beras tu banyak mana. Air tu banyak mana. Kalau main redah nanti jadi duda muda pulak anak mummy ni"

"Hah beras letak la satu cawan je. Air bagi lebih"

"Ok my...thanks"

"Hah jaga menantu mummy elok-elok. Nanti petang mummy datang melawat"

"Roger madam"

"Bye"

Panggilan dimatikan.

"Ok mari kita berperang" gumam Aryyan setelah mematikan iPhone.

Meanwhile

Selepas Aryyan keluar dari bilik, Bella terjaga lalu berjalan ke balkoni.

'Aku akan pastikan kau terseksa. Lebih teruk dari aku. Huh. Just wait and see Qhas...you waste everything. Aku cintakan kau tapi kau mainkan cinta aku. Lelaki mcm kau tak layak melutut depan aku'

TBC

Dark Past  ✔Where stories live. Discover now