Kisah ni berlaku tahun lepas. Umur aku time tu 14 tahun. Alkisahnya begini...
Aku dengan aina (kawan) kena pergi surau disebabkan waktu agama. Kitorang ni jenis malas nak solat dekat sekolah. Solat dekat rumah lagi cepat. Aku rasa time macam ni,boleh borak dengan kawan. Haih. Macam tak pernah borak agaknya.
Tengah borak² best punya,kawan aku ni ajak gi toilet. Aku ni tak suka pergi toilet. Cuba korang fikir,satu hari dekat sekolah aku langsung tak pergi toilet. Contoh balik petang sampai pukul 6.30 la katakan.. Aku takkan pergi toilet. Ada satu sebab ja,aku tak suka bau toilet busuk! Kalau terdesak sekalipun.. Aku pergi seorang ja. Selalunya perempuan ni suka pergi toilet bawak geng,aku tak. Cuma bila orang ajak jelah.
Kawan aku ni dia tak nak toilet dekat dengan surau. Katanya baik pergi toilet jauh,boleh lambat pergi surau. Aku okeyh jelah. Dia ajak pergi toilet tepi dewan sekolah. Aku ada dengar Masturina ada cerita pasal dewan tu. Katanya berhantu.
Meh aku cerita,kisah dia:-
Masa tu mas ni kena kemas barang dalam dewan dengan group band(muzik) dia ni. Yelah dia baru aja lepas practise.
Lepas diorang kemas tu,diorang tutuplah aircond dewan and segala²nya. Baru aja diorang nak blah dari situ. Aircond dewan tu terpasang balik. First tu memanglah tak perasaan kan? Tapi diorang dengar macam ada orang petik suis aircond. Mas ni dah kecut perut dah. Takut jugak kalau benda lain turut join diorang.
Moyang aku pernah pesan,
Kalau pilih jodoh tu biar baik pekerti dia. Jangan hanya rupa dan luaran seseorang tu je.Eh,tersilap pesanan pulak. Yang ni baru betul..
Moyang aku pernah pesan,
Kalau malam jangan main muzik macam drum,trumpet,gitar or anything. Takut ada benda yang tak sepatutnya join.Aku tak taulah pesanan ni betul atau tak. Bukan aku yang cakap. Tapi korang try la kalau jadi pape. Bagitahu aku. Nak juga tahu. Okok. Kita skip perkara merepek ni dulu ya.
Ketua group ni tanyalah siapa yang tekan suis tu? Semua tak mengaku. Yela bukan diorang yang buat. Jadi tak nak siapa² fikir perkara bukan². Diorang tutup balik suis tu and blah.
Mungkin usikan tu tak menakutkan. Mungkin ada yang rasa takut. Tapi bagi aku. Itu perkara biasa yang selalu terjadi. Semua pernah kena usik sikit² macam tu.
Esoknya diorang kena marah dengan cikgu sebab tak tutup suis aircond. Padahal dua kali diorang tutup suis. Terkejut diorang dibuatnya. Takkan ada sesiapa antara diorang pergi bukak balik suis tu sedangkan diorang dah balik hostel.
Fikirlah sendiri korang dah boleh tahu siapa punya kerja. Berpatah balik pada kisah aku.
Aku dan aina masuklah dalam toilet. Aku tunggu dekat singki and budak tu masuk. Toilet tepi dewan tu kosong. Tak ada seorang MANUSIA pun berada di situ. Okeyh aku kata tak ada manusia bukan maksudnya tak ada makhluk lain dalam toilet tu. Kita selalu dengar toilet nih tempat syaitan. Jadi memang sah ada makhluk lain.
Kawasan luar toilet pun kosong. Tak de orang. Yela. Time belajar mana boleh ada orang berkeliaran kecuali pergi toilet. Bosan gila kot tunggu si aina ni melepas. Haih. Sabor jelah. Aku pun apa lagi sandar dekat dinding sambil kata cepat sikit.
Tak lama lepas tu,aku dengar ada dua orang budak tengah borak rancak punya dekat luar toilet. Suara diorang dengar sampai ke dalam toilet. Kuat nak haromm.. Nak aja aku jerit suruh slow. Ingat ni mak bapak kau punya tempat kah? Aku dengar diorang borak pasal rumah sukan. Yelah dekat luar toilet ada board² rumah sukan. Suara dia betul² depan toilet. Tapi bayang kaki dia langsung tak nampak.
Aku gitau aina cepat sikit ada orang nak masuk. Aina terus keluar. Amboi cepat pula kau.. Suara orang tengah borak masih kuat. Kalau budak yang tengah borak tu junior,aku sound dia nanti. Tak de kelas ke apa? Aina tanya aku siapa dekat luar kuat gila suara.
Selangkah aku keluar dari toilet,tup! Hilang terus budak tengah borak tu. Aip?? Aku rasa aku dengar depan ni kot. Bila aku usya dekat laluan dewan ke laluan nak pergi kantin ke. Mana ada orang. Kosong. Jadi.. Tadi tu siapa?
Takkan manusia cepat sangat jalan? Masuk marathon ke apa? Aku garu kepala. Bukan sebab aku ada kutu ok. Ni garu kepala tapi tak gatal. Aina tanya aku mana budak dua orang tu? Aku just angkat kepala. Ops silap angkat bahu.
Toilet tempat syaitan. Yup tempat syaitan. Itu yang dia kacau kitorang tu. Tapi pasal dewan tu,aku rasa semua sekolah ada kisah hantu tersendiri. Sebelum aku nak habiskan episod kali ni,meh aku kongsikan sedikit kata² cikgu aku.
Cikgu aku pernah cerita. Mesti korang pernah berlaku macam ni kan. Time korang tengah buat kerja sekolah,tiba² pemadam kau hilang. Terbalik buku, semua yang ada atas meja semua kau cari. Kau pasti kau letak pemadam dekat tepi buku. Tapi langsung kau tak jumpa. Kau tak jumpa jugak,kau pergi cari dalam beg. Tuptup kau kalih. Pemadam kau ada tempat yang sama kau letak first² tu. Tadi kau cari tak jumpa.
Ini bukan sebab kau tak nampak pemadam tu ada dekat tepi buku kau. Tapi sebenarnya pemadam kau tu 'dia' usik kejab. Lepas 'dia' boring. 'Dia' letak balik tempat asal. Itu sebab kau tak nampak 'dia' dekat dengan kau. Sedang kusyuk perhatikan kau.
Biasalah apa yang terjadi. Kita usik kawan kita dengan cara kita. Dia pun nak usik kita tapi dengan cara dia. Mungkin sekarang 'dia' nak usik kau. Mungkin 'dia' sedang memerhatikan dari satu sudut dan menunggu kau perasan akan kehadirannya.
YOU ARE READING
Real Story [HORROR]
HorrorPercaya makhluk halus wujud? Pernah rasainya? Hantu atau Makhluk halus sentiasa ada.. Cuma kita aja tak sedar akan kewujudannya.. #3 in kisahbenar