#3 rasuk?

370 28 2
                                    

Kisah ini berlaku ketika aku umur 10/11 tahun. Erghh..tak ingat sangat. Malam itu aku tidur dekat rumah tok aku. Disebabkan cousin kesayangan aku tu balik. So,kami tidur satu katil. Haha.

Meh aku cerita macam mana terjadinya. Satu katil tu kami tidur tiga orang. Aku,Affiq(cousin),adik aku. Jadinya aku tidur sebelah tingkap. Cun punya tempat. Kami borak panjang sampai benda tak lawak pun jadi lawak. Apakah? -,- Dah malas aku nak borak dengan diorang ni,so aku buka tingkap. Tingkap yang bertingkat² tu la.. Hope paham.

Aku usyalah kegelapan malam ni. Cantik. Aku nampaklah geng crush aku ni tengah main bola. Apa jenis la diorang ni? Boleh main bola siang² nak jugak main tengah malam. Haih. Tak de kerja dah ka? Aku tengoklah aku punya cousin dah tidur adik aku pun dah. Jadi aku biar jelah. Masih layan diorang main bola. Crush aku dari tadi asyik dapat bola. Terbaik ahh..

Aku tak tahu pukul berapa diorang habis main bola. Aku tidur tanpa tutup tingkap. Dibiar je angin luar masuk dalam bilik. Tak payah nak kata tingkap,doa pun aku tak baca sebelum tidur. Perghh.. Khusyuk sangat dengan crush sampai tidur. Aku tidur memang tak dengarlah apa yang terjadi.

Dalam pukul 2 pagi,mama aku terjaga. Mama aku dengar suara orang gelak kuat sangat. Mama aku pergilah cari dekat mana suara tu. Pergi² cari datang dari bilik kami tidur. Mama aku masuk jelah nak suruh diam sikit. Tengok² aku tengah gelak sambil pandang ke arah tingkap. Bila mama aku usya apa yang aku tengok. Takde apa kosong. Mama aku pelik dah. Aku pandang ja dekat luar tu sambil gelak.

Mama aku tanyalah tengok apa? Aku masih gelak. Mama aku tanya lagi. Aku jawab tengah cakap dengan 'kawan' lepastu aku gelak. Mama aku ingat mengigau la kot. Uish,aku mana pernah mengigau seumur hidup do. Tak pernah lagilah. Mama aku cakap la nanti tutup balik tingkap tu and mama aku blah la. Aku still gelak sambil tengok luar yang masih gelap tu.

Tak lama kemudian,aku still gelak tak berhenti. Cousin aku tepi ni tidur mati agaknya sampai tak dengar aku gelak. Adik aku boleh pula terbangun time tu. Dia tidur tepi katil so,tengah² tu affiq la. Adik aku tegurlah jangan gelak tengah² malam ni tak boleh nak tidur. Aku masih gelak. Adik aku ni geram la. Dia tanya gelak sebab apa? Dia tengok luar tu kosong macam mama aku nampak. Jadi apa sebenarnya yang buat aku gelak?

Adik aku naik seram dah. Mana taknya gelak seorang sambil tengok luar. Dengan rambut aku yang panjang tak pernah potong tu buat lagi menyeramkan. Adik aku ni geraklah si affiq tu. Gerak punya gerak. Tak bangun juga. Haih tidur mati betul.

Last² dia bangun. Dia tengok aku yang masih gelak tu. Dia tanya adik aku kenapa dengan aku. Adik aku just angkat bahu. Dia pun tengoklah dekat tingkap tu. Mana ada sesiapa. Mulalah otak dia nak fikir yang bukan². Kecut perut si affiq tu time dia teringat perkataan HANTU tu. Dia bagi isyarat dekat adik aku. Adik aku blur plak time tu.

Tiba² aku kalih pandang diorang. Aku cakap dah tahu ka sambil gelak. Diorang yang terkejut ni terbeliak mata sebab apa tahu? Muka aku penuh berulat,mata merah. Lagi² kalau aku gelak nampak darah aja dalam mulut. Diorang apa lagi pecut larilah. Terjerit² diorang dalam rumah. Habis mama abah tok makngah aku terbangun.

Mereka tanya kenapa jerit² bagai. Diorang tunjuk dalam bilik yang kami tidur. Masa diorang semua nak masuk dalam bilik,gelak yang sangat kuat kedengaran. Tetap diorang masuk jugak,tiada apa melainkan aku yang tengah tidur nyenyak tanpa sebarang tanda yang aku gelak tadi.

Lepas malam itu,mereka cerita dekat aku. Aku peliklah bila masa aku gelak sedangkan aku tidur ja. Mama aku cerita juga kes yang mama aku nampak aku gelak tu. Aku yang masih blur ni tak tahu nak kata apalah. Aku cerita semua ni dekat crush aku tu. Crush aku tu kawan sejak kecil lagi.  Dia kata maybe hantu raya. Aipp? Hantu raya? Macam mana dia fikir tentang hantu raya pula? Padahal banyak lagi hantu yang boleh dikaitkan.

Hurm.. Korang rasa aku kena rasuk ka time tu? Sebab aku rasa aku kena rasuk sebab kalau ya aku tak kena rasuk kenapa tak nampak aku tengah tidur tepi benda tu kan?

Real Story [HORROR]Where stories live. Discover now