#12 ketuk?

196 20 3
                                    

hye..lama tak update!! Kali ini aku nak cerita kisah aku jugak. Mungkin tak semua orang tahu,lagipun tak seram sangat pun. Aku rasa banyak dah orang pernah kenakan?

Malam yang suram tambah sepi,korang rasa apa aku nak buat? Konfemlah chat dekat app dalam fon. Baru best. Karok tengah-tengah malam ni.. Aku ni dax-dax wechat..haha!! Siapa kenal aku,diam jelahh..  Boleh kata bdax hot kat wechat..ops,melebih pulak..sorry-sorry

Tengah best-best main fon nih,terdengarlah bunyi orang ketuk. Nak kata ketuk dekat pintu,pintu pun aku tak tutup.. Hah!! Ketuk dekat mana pulak?? Aku fikir positif jelah. Yelaa mana boleh fikir negative,nanti diri sendiri yang takut plus gelabah. Lagi susah. Dah lah mama papa tak de dekat rumah. camne nih?? Takpe relex jerr.. Aku keluarlah bilik. Memang ruang tamu dengan dapur aku gelap. Aku nih jenis suka duduk dalam gelap. Lagi-lagi tak de siapa kat rumah.  Jadi aku pergilah ruang tamu,tengok luar rumah melalui pintu rmah aku. Pintu rumah aku kaca so,memang boleh nampak luar bagai. Aku tengok tak de siapa pun.

Aku biar jelahh. Time aku nak  pegi bilik aku,aku kena lalu dapur. Aku dengar suara papa aku macam panggil aku. Aku lupa yang papa aku tak de dekat rumah. Aku pergi jawab "ya". Nampak tak betapa bangang nyer aku.. Aku dengar mangkuk plus periuk berlaga. Kaorang taukan bunyi dia macam mana.. Uishh,siapa kat dapur.

Dah tak nampak.. Jangan jadi macam aku ek. Duduk rumah seorang diri,sanggup tutup semua lampu. ishishih.. Aku tekan lampu lampu dapur. Tup!!

Teranglah semua sudut dekat dapur. Aku pergi tengok periuk bagai. Tapi....


Takde langsung periuk atau mangkuk bersepah dekat lantai ke apa. Ni elok je dekat tempat dia.Okk..Aku dah mula rasa  pelik!! Tiba-tiba,ada tangan sentuh aku. ARGHHH!! Kan sudah keluar suara aku. huhu.. Siapa yang kejut aku tu? Aku kalih belakang.. Rupanya papa aku. Aku marahlah dia sebab buat aku terkejut. Marah manja ok.. haha

Tapi papa aku tak buat reaksi langsung, Dak kena sampuk dengan stan ke macam mana? Aku tanyalah papa aku. Dah kenapa diam?? Kau tau,dia tak jawab langsung apa aku tanya. Macam kena palau.

Kenapa papa aku sorang je balik?? Mana mama aku? adik aku? Bila aku tanya dia, no respon. ARGHHH..geram gilaa. tiba-tiba fon aku bunyi.

Aku gitau papa aku yang aku nak jawab telefon. Mana boleh aku jawab telefon depan dia. Kang bf ka crush ka scandal ka call,tak ke mati aku?? Nak kasi alasan apa nanti?? Kau tau siapa call??

PAPA aku yang calll!!! Papa aku tanya nak makan apa,dia nak beli. Alamak!! Jadi siapa kat belakang tu? Aku dengar ada benda bisik dekat tepi aku. Dia kata kau dah tahu ke? Geletarlah wei satu badannn.. Kau ingat aku dah pernah kena kacau dengan 'benda' tu, dah tak takut? huhu.. 

Aku berani diri untuk tengok belakang. Takde siapa pun. Aku tengok atas siling. yelaa,hantu kan slalu main sorok-sorok. Nasib tak de juga. fuhh.. Aku terus bukak semua lampu dekat bilik,ruang tamu,toilet.  Aku tak kasi tahulah pape dekat mama papa aku. Biar jerr..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

haa..Siapa pernah kena macam ni?? Kalau pernah komen sikit kisah korang.  Serious aku nak tahu. Lepas nih aku nak cerita kisah junior skolah aku. komen tau!! hmm..siapa-siapa nak tahu perkembangan tentang santau aku tu..aku just boleh cakap,masih berubat. Tapi adalah tanda-tanda baik. Yelahkann benda-benda berkaitan 'dia' susah nak sembuh. Ada yang berhari-hari ada yang berbulan-bulan ada yang bertahun-tahun nak sembuh. Nak buat macam mana.. Kena redha jee.. btw komen kisah korang. byee

Real Story [HORROR]Where stories live. Discover now