Hoho..hari ni aku nak cerita kisah aku jumpa balik 'kawan baik' aku. Korang tahu kan macam mana aku kenal. So,meh aku cita macam mana aku jumpa dia balik.
Kisah ni berlaku waktu aku darjah 4 tak silap aku. 10 tahun la jawabnya kan. Time tu aku mengaji lagi. Okeyh aku gitau sikit aku ni jenis kawan dengan lelaki. Heh,semua budak mengaji aku kenal. Aku ni jenis rapat dengan lelaki. Sampai mereka panggil aku tomboy. Kurang ajar benor. Last² kena buli dengan geng aku. Haha..
Yela,aku ni budak paling tersayang dalam geng aku. Cehceh.. Perasan plak. Dah stop merepek. Straight to the point jelah. 😂
Time tu aku tengah gaduh dengan budak lelaki macam biasa. Ketua aku lagi ganas. Memang aku pun takut dengan dia. Tapi dia jelah paling faham aku. Lepas aku bertekak tu,aku panjat tembok senang tengok ja. Tak payah ikut sama. Penat woii..sakit tekak aku. Aku usyalah aku punya crush dekat kiri aku. Yela dia pun panjat tembok. So,aku nak usyalah dia.
Tengah syok-syok aku usya crush ni,boleh pulak fon aku bunyi. Aku tengoklah fon aku tu. Ada chat dari crush aku. Meletup jugak aku waktu tu. Dia tulis 'syok usya aku?' Aduhh..malu aku dibuatnya. So,aku nak tengok dia balik. Haa,waktu tu la aku jumpa 'kawan lama'aku balik.Benda tu tengah duduk tak berapa jauh dari tempat yang aku duduk. Benda tu senyum dekat aku. Rambut dia yang panjang sampai kaki itu berserabai sangat. Tapi muka dia tak macam hantu yang dalam tv tu. Dia putih seakan² tiada darah yang mengalir dalam badan. Bibir dia pucat. Baju dia tak payah katalah.. Koyak rabak.
Dia senyum dekat aku. Aku terkejut jugak. Aku tengok dia lama sangat. Bibir dia tergerak² macam cakap something tapi aku tak dengar. Aku tak tau dia cakap apa. Lepas tu,dia lambai dekat aku. Kuku dia yang panjang tu aku tengok ja. Aku tengok benda tu macam anak pontianak pun ada. Sebab dia sama besar dengan aku. So,memang aku panggil anak pontianak jelah senang.
Aku turun teruslah sebab kawan aku panggil. Aku nak tengok balik benda tu. Tapi dia hilang. Aku cari berdekatan dengan mengaji aku. Tapi still tak de. Aku tanya Aqilah(kawan aku). Nampak tak perempuan sebelah aku tu? Dia kata mana ada siapa sebelah aku. Kosong. Aku tanya lagi. Takkan tak de kot.
Aqilah kata memang tak de siapa dekat atas tembok tu kecuali aku dan crush aku ja. Dah sudah.. Jadi tadi tu siapa? Apa yang dia cuba sampaikan dekat aku? Korang rasa dia nak sampaikan apa dekat aku? Selamat tinggal atau aku akan jaga kau sampai bila² atau aku akan sentiasa jadi kawan kau? Entahlah.. Aku dapat rasa dia munculkan diri dia sebab tak nak aku lupakan dia maybe.
Tapi serious kalau nak tanya aku nama sebenar dia ke kubur dia dekat mana ke memang aku tak boleh nak ingat. Maybe bomoh keluarga aku dan family aku yang tahu nama sebenar dia.
YOU ARE READING
Real Story [HORROR]
HorrorPercaya makhluk halus wujud? Pernah rasainya? Hantu atau Makhluk halus sentiasa ada.. Cuma kita aja tak sedar akan kewujudannya.. #3 in kisahbenar