Voorbereiding op de 74ste Hongerspelen

493 38 6
                                    

Ik heb ‘s nachts geen oog kunnen dichtdoen. Maar gelukkig voel ik me niet zo moe, door de extra uurtjes die ik gisteren heb kunnen slapen. Ik neem nog snel een fantastische lange douche: ik neem rozenshampoo en -douchegel en schuim me lekker in. Als ik de douche uitstap, liggen mijn kleren voor in de arena al klaar. Ik trek ze aan en doe mijn haar in een hoge staart, mijn handelsmerk. Opeens komt Haymitch mijn slaapkamer binnengelopen met een bord vol fruit. “Goedemorgen, schat! Hier is je ontbijt.” Ik neem het bord aan en schrok het in enkele minuten op. Ik zit propvol, maar goed ook! De volgende dagen zal ik niet zo veel eten vinden…

Als de klok 12uur slaat, stappen we in de lift en worden we begeleidt naar een groot platform waar een hovercraft staat. Haymitch geeft me een afscheidsknuffel en fluistert in mijn oor: “Cinna wacht onder de arena op, maak je geen zorgen. Doe je best, ik weet dat je het kan! Jij blijft mijn sterke meid!”. Ik vraag me af of hij dit meent, maar ik merk voor de eerste keer op dat zijn adem niet naar alcohol ruikt… Hij is nuchter! Ik stap de hovercraft in en word vastgemaakt door enkele Vredesbewakers. Alle andere meisjestributen zitten er ook al in. Ik heb wel spijt dat ik Ryan niet meer heb kunnen spreken of zien voordat de Hongerspelen echt gaan beginnen… Terwijl ik dit zit te denken, komt er een vrouwelijke Vredesbewaker op me afgelopen en spuit één of ander goedje in mijn bovenarm. “Wat is dat?”, vraag ik. Ze antwoordt kortaf: ”Je volgvloeistof.”

Na enkele minuten vliegen, landen we. Ik word geëscorteerd naar een ondergrondse ruimte waar ik Cinna al snel zie. Hij houdt zijn armen gespreid en ik loop erin. Tot een mechanische mannenstem zegt: “Nog 30 seconden tot lancering!”. Cinna doet me snel de regenjas aan die voor me klaar hing. “Nog 10 seconden”. Ik stap de buis in en ik hoor nog net Cinna zeggen: “Je kan dit, Jane! Ik vertrouw en als ik kon wedden, deed ik dat!”, voordat de buis dichtging en ik in razende snelheid naar boven wordt geduwd. Dan bekijk ik de arena: het is een berglandschap…

------------------------------------------

Even een kort inleidend hoofdstukje voordat de Spelen écht gaan beginnen!! En nu heb je ook al een klein idee wat de arena is!! Jippie!!!! :-D Maar zeker blijven stemmen en reageren, want anders geeft het me geen moed meer om verder te schrijven!! Kus Ofie_x

P.S.: bij multimedia weer een plaatje over hoe de arena er een beetje uitziet!

De Hongerspelen 2.0 - Boek 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu