De volgende ochtend word ik wakker door het beven van de aarde. Ik rek me uit en reik met mijn armen naar de plaats waar Alex sliep. Maar… ik voel niets!
Ik vlieg recht en bekijk de hele grot. Geen spoor van Alex te bekennen. Ik ren naar buiten en roep zo hard ik kan Alex’ naam. Geen reactie, wel een aardschok in de plaats. Na nog eens herhaaldelijk zijn naam te roepen, zie ik enkele bloedspatten op de afgrond van de berg. Die moeten wel van Alex zijn! Ik klim zo snel als ik kan de berg af en volg de bloedsporen. De aardschokken blijven maar duren en af en toe valt er een rotsblok van de berg naar beneden.
Als ik al zeker een uur aan het zoeken ben, ruik ik opeens een rare geur. Het lijkt precies of er iets in brand staat. Ik kijk rond, maar zie niets. Opeens kom ik op het idee om een boom in te klimmen. Eenmaal boven kijk ik goed rond me. Mijn blik vliegt naar de berg toe. Alleen is de berg geen berg meer, maar een vulkaan! Dat verklaart de aardschokken. Maar waarom ruik ik dan vuur…
Ik ben nog niet uitgesproken of er spuit een enorme hoeveelheid lava en as uit de top van de berg/vulkaan. Ik schrik en val bijna uit de boom.
Net voordat ik de grond raak, wordt ik opgevangen. Als ik mijn ogen opendoe, kijk ik recht in twee azuurblauwe kijkers. “Alex, ik heb, allee, jij hebt me gevonden! Ik was zo bang dat ik je kwijt was! Is alles oké?”, roep ik hem toe met de tranen nog vers in mijn ogen. “Alles is goed met me, Jane. Maar we moeten opschieten, de lava begint stilletjes aan onze richting uit te komen!”. Ik verlos me uit zijn grip en kijk achter ons. Inderdaad, de lava is nog maar op 50 meter van ons vandaan! Ik geef hem snel een innige kus en dan lopen we zo snel we kunnen naar de “Hoorn des Overvloeds”.
De finale is begonnen…
-------------------------------------------------------------
Even een kleine inleiding op de 'grote finale'!!!! Spannend! ;-) Mijn aanbod geldt nog steeds: hoe meer stemmen en reacties ik krijg op mijn verhaal, hoe sneller ik het (voor)laatste hoofstuk van de 'grote finale' post op Wattpad!! :-) dus... stemmen en reageren is de boodschap! :-D kus Ofie_x
P.S.: Wie verdient er om de 74ste Hongerspelen te winnen? Reageer!
JE LEEST
De Hongerspelen 2.0 - Boek 1
FanficJane Price, 18, is gekozen op de Trekking van de 74ste Hongerspelen. Maar zij koos er niet voor om in de arena liefde te vinden... Maar vindt ze misschien ook de dood? Dit is een verhaal gebaseerd op de Hongerspelen van Suzanne Collins. Ik bezi...