Als ik mijn ogen opendoe, zie ik Effie's gezicht voor me. Ik schrik en val uit bed. "Au, Effie, je liet me schrikken!", zeg ik. "We zijn in het Capitool, Jane. Kleed je snel om en kom mee!" Ik doe snel een jeansbroek en een groen topje aan, dat perfect past bij mijn smaragdgroene ogen. Ik zie Ryan, maat negeer hem.
We stappen uit de trein en worden persoonlijk naar een immens gebouw gebracht. "Dit is de plaats waar jullie de komende dagen zullen verblijven", zegt Effie. Ik kijk naar binnen. Wow, wel 12 verdiepingen hoog! Effie duwt ons de lift in, terwijl Haymitch ons achterna strompelt. Hij heeft weer een kater, zucht. "Omdat we district 12 zijn, krijgen we het penthouse!", kirt Effie. Elk district heeft een verdieping tot zijn beschikking. Je stapt gewoon de lift in en drukt op het nummer van je district. Niet zo moeilijk, toch?! De wanden van de lift zijn gemaakt uit kristal, zodat de mensen op de begane grond eruit zien als mieren. Het geeft toch wel een kick om de lift te zitten. We stappen uit de lift en bekijk ons penthouse eens goed. Het is gewoonweg prachtig: modern meubilair, uitbundige kleuren (het is niet voor niets het Capitool)... Ik wil naar mijn kamer gaan, als mijn pols wordt vastgegrepen. Het is Ryan. "Jane, wacht alsjeblieft. Ik wil me graag excuseren." "Er valt niets te zeggen, meneertje populair!", roep ik. Hij kijkt me zielig aan, waardoor er iets in me knakt. "Oké, ik zal luisteren..." "Dankjewel, Jane. Ik heb je eigenlijk altijd al een aardig meisje gevonden. Door groepsdruk lachte ik je uit, ik heb dat nooit gewild! Het spijt me, daarom wil ik het met je goedmaken." Ik kijk hem aan en zie dat hij alles meent wat hij zei, dus geef ik hem een knuffel en loop snel naar mijn kamer. Ik moet natuurlijk wel goed uitgerust zijn voor de Tributenparade! Ik neem snel een douche, kam mijn haar en doe een shortje en een T-shirt aan. Ik klim op mijn megagroot kingsize bed en val als een blok in slaap...
---------------------------------------
Denken jullie dat Jane verliefd gaat worden op Ryan?
Please comment! :-)
Greetz Ofie_x
JE LEEST
De Hongerspelen 2.0 - Boek 1
Fiksi PenggemarJane Price, 18, is gekozen op de Trekking van de 74ste Hongerspelen. Maar zij koos er niet voor om in de arena liefde te vinden... Maar vindt ze misschien ook de dood? Dit is een verhaal gebaseerd op de Hongerspelen van Suzanne Collins. Ik bezi...