1.9

1.1K 27 7
                                    

Melissas perspektiv

"Får jag den äran att få ta med dig på en dejt?" Frågar Justin som precis lutat sig över mig i soffan och kysst mig

"Gärna" jag ler men det sluter upp med att vi börjar kyssa varandra igen

"Bra, gör dig i ordning för vi får lämna om några minuter ba" jag spärrar upp ögonen och rusar upp för den enorma trappan som jag tycks aldrig ta slut

Fort tar jag fram mina kläder som jag lämnat här, att han inte slängt dom, eller kanske bränt dom?
Det som finns kvar är en vit blus och ett par svarta jeans, inte det bästa klädseln men inte den värsta heller. Jag kan ju ta det här eller klänning som jag bar igår? Klänningen som jag sprang med i regnet, klänningen som fall i marken flera gånger pågrund av mina klumpiga fötter som orkade bära mig hit till Justin.
Jag drar över min blus efter ha tagit på mig en bh och sedan mina jeans, blusen är lätt genomskinlig men det märker man inte om man kollar riktigt noga vilket jag inte hoppas någon gör. Jag vet inte vad jag och Justin ska göra för han vill inte berätta men jag antar att det blir en resturang här i New York.
Idag är det såklart alla hjärtans-dag så jag antar att han ville vara romantisk idag, jag är har aldrig varit riktigt för alla hjärtans-dag, det är bara inte min grej riktigt.
Jag går ner för trappan efter fixat det sista av mig som kunde blivit fixat, jag har trots allt inget här hos Justin.
Där nere väntar Justin som fixat sig rejält, skjorta och håret, jag tror till och med han duschat faktiskt. Okej så elak är jag inte, han duschar men inte så ofta.

"Det var inte enkelt när man inte hade något här" ler jag medan jag tar på mig ett par skor som jag lämnade här en gång, klackskor

"Men vi har tyvärr inte tid att åka till dig" säger han med bebisröst och jag fnissar

"Vart ska vi ens?" Vi lämnar huset påväg till hans bil som står prydligt på hans uppfart

"That's a secret you know" flinar han och jag fnyser med ett leende på läpparna

Med det sagt åker vi iväg till det "mystiska" stället där Justin för oss till, jag vet att han bara vill vara romantisk men jag har aldrig gillat överraskningar direkt. Det leder alltid till något dåligt, för mig iallafall. Jag tror han kommer ta oss till en resturang, sen föra oss till någon speciell plats och visa hur vacker den är, right?
Jag har typ inte riktigt varit på någon dejt förr, kanske någon gång men det var inget riktigt speciellt.
Han stannar utanför en byggnad jag inte känner igen, jag tror jag inte vart här förut.

"Vart är vi?" Frågar jag och inspekterar stället han valt åt oss

"Kom med" ler han och tar min hand

Tillsammans går vi ur bilen som vi parkerat utanför och är påväg till byggnaden. Det är kvällen nu då det tog en tid att komma hit, stjärnorna lyser lika starkt som Justin. Hela han har lyst upp sen vi träffades igen, så gjorde jag.
Byggnaden ser övergiven ut men mest gammal, jag tror det var en bio för väldigt längesen, kanske 1900 talet?
Han släpper min hand och jag känner kylan svämma över mig, med en enkel bitning i läppen tar han istället tag om min midja. Han puttar upp den extremt tröga dörren som inte blivit uppdragen på länge.
En blåst av dammig luft slås mot oss när vi stiger in i den gamla bion. Jag kollar förundrandes på den, den är
väldigt vacker men gammal.

"Vad är det här Justin?" Viskar jag medan jag kollar på dom gamla fotona på väggen, det är bilder på personer som kanske var någon en gång i tiden

"En gammal biograf Mel, jag brukade alltid åka hit med min pappa" jag kollar på honom som ler av sina minnen, jag ler

"Det är väldigt fint" ler jag och kramar om honom mjukt

"Jag vet, vi kollade på filmen midnight in Paris en gång, det var den sista gången vi var här innan den stängdes och lämnades såhär" jag nickar medan jag går mot dom gamla popcorn maskinerna

"Allt lämnades verkligen kvar" säger jag pafft, han svarar med ett 'mhm'

"Kom" vi tar varandras hand igen och han leder mig in till ett rum, en biosalong

Det ser mer ut som en opera än en biosalong, men det är så vackert. Jag älskar att undersöka gamla platser och dess historia för det intresserar mig så. Jag är glad att Justin visade mig det här, annars hade jag förmodligen inte upptäckt det innan.
Han drar ner mig till scenen där vi sätter oss ner tillsammans på den dammiga scenen. Han ler mot mig men har den där blicken som betyder något helt annat. Jag kollar konstigt tillbaka på honom och han skrattar åt min blick jag gav honom. Han går iväg till bakom scenen och min så kallade konstiga blick blir helt förvirrad när han försvinner bakom kulisserna. Tillbaks kommer han med en korg och ett leende på sina lätt rosa läppar, vad har han där i? Jag hoppas det är mat för jag är hungrig som sjutton.
Som jag hoppades ställer han upp två vinglas, bröd, vitt vin och sist men inte minst spaghetti med köttbullar. Känner mig lite som Lady&Lufsen här. Jag ler åt hans gest av mat, han är verkligen romantisk av sig.

"Hoppas du är hungrig" ler han och jag nickar ivrigt

"Ja snälla" han skrattar lite åt mitt svar och jag ler åt hur fin han är som fixar det här

"Well, hugg in" ler han och jag nickar, jag gör som han säger och tar en bit bröd

"Glad alla hjärtans dag" ler jag och han skakar på huvudet med ett leende på läpparna jag snart skulle kyssa

Vi pratar om fans, världen, om hur iPhone 10 skulle se ut, och om oss i framtiden. Alltså om allt mellan himmel och jord ungefär. Jag gillar den här killen lite extra än man kanske borde göra, det är inte lätt att vara kär i Justin Bieber, men jag grejar det.

||||
Förlåt, måste bara säga det.
Det här var ännu ett bra kapitel om jag får säga det själv!

Xoxo, happy valentine's day

Kärlek? Eller lögner? J.BDonde viven las historias. Descúbrelo ahora