Bila cakap pasal perempuan, terus ramai lelaki berduyun-duyun, berkumpul dalam satu bulatan dan bergossip antara satu sama lain.
Lagi-lagi perempuan yang cantik. Basically, lelaki suka akan perempuan yang...
Pertama: Cantik, menawan and whatsoever they want to
Ramai perempuan yang lawa tapi haih cuma perangainya agak tomboy. Paling penting is personaliti dan muka kena jaga. Lelaki suka perempuan yang bersih.
Kedua: Beriman
Tipulah kalau lelaki kata tak suka perempuan yang jenis macam ni. Dahlah cantik lepastu beriman. Melepaslah peluang. Sah berebut ni.
Perempuan macam ni memang jarang jumpa. Jenis patuh dan taat perintah ibu bapa. Bila dah kahwin nanti, mestilah dia taat dekat kau(lelaki) sbb dari kecil dididik dengan penuh agama.
Ketiga: Bijak
Ini memang jarang jumpa. Lawa,beriman lepastu bijak pulak tu. Selalu dapat nombor satu dalam kelas. Kalau kau(lelaki) dapat perempuan macam ni, memang beruntung tapi.....
Terakhir: Lemah-lembut, sopan-santun dan berperikemanusiaan
Zaman sekarang ramai perempuan nak jadi lelaki. Perkataan kasarnya is tomboy. Aku pun tak paham. Sedarlah dah perempuan tu terimalah.
Yang keempat ni jarang sekali jumpa. Mencarut pun tak. Suara mahal. Lembut je bila cakap. Mana tak cair.
Kalau lelaki boleh dapat keempat-empat apa yang aku tulis ni, boleh ke?
Jarangkan jumpa dan sangat sukar sekali. Jadi, jalan penyelesaiannya ialah berdoa.
Itu je.
Kau nak yang perfecto! tapi kau malas nak beribadah. Buang jelah keinginan kau daripada memusnahkan seorang perempuan yang cukup baik dalam dan luaran.
Kau merosakkan lagi adalah!
Perempuan sebaik-baik macam tu jugalah kau nak belasah dia. Kau kira dapat bonus.
Perempuan ; jangan cakap tak mampu nak buat. Kau boleh cuma kau rasa rendah diri and malas. Buang sifat tu. Indahkan diri dengan ayat-ayat al-quran. In shaa Allah semuanya okay.
Ingat...jangan sampai buat sesuatu sehingga merosakkan nama seorang perempuan.
YOU ARE READING
Cerpen ke?
Short Story'𝐋𝐞𝐭'𝐬 𝐝𝐚𝐧𝐜𝐢𝐧𝐠 𝐢𝐧 𝐨𝐮𝐫 𝐟𝐚𝐧𝐭𝐚𝐬𝐲 !!!💗🌟💃' Tak salah berilusi tentang cinta. Tetapi adakalanya manusia jatuh dan bangun kerana cinta yang teragung! Jadi, jangan buang masa. Buangkan masa anda bersama karya penulisan saya. Mari...