"Gece Kulübü" Bölüm 3

47 1 0
                                    

Geçmişimden ne kadar yakınırsam yakınıyım bu hayatta bana sıkıntı yaratmayan tek şey paraydı. Avukat silverın şımarık zengin kızı. Bugünlerde emin olun avukatlar benim babam kadar para kazanmıyor. Yasa dışı avukat, kirli avukat, müstakbel mafya avukatı Orson Silver işte benim harika babam.

Bende onun limitsiz kredi kartları olan büyüyememiş şımarık kızıyım. Ama buraya gelirken kirli her şeyi evde bırakmıştım kredi kartlarım gibi ve para artık benim için bir sorundu. Hemde büyük bir sorun.

Sallynin sesiyle düşüncelerimden sıyrılmaya çalıştım. İşte ne kadar kaçarsam kaçayım ne kadar unutmak için çabalarsam çabalayayım olmuyor, geçmiş hep benimle; çünkü geçmiş benim ve bu benim benliğimden atmam gereken bir sorun. Sonuçları ne olursa olsun.

Omuzlarımı silktim ve yüzüme takınabildiğim en iyi gülümsemeyle şu masaya oturalım mı dedim.

Sally eliyle işaret ederek bence teras kata oturalım tabi bütün masalar dolmamışsa o anda fark ettim yanımızda duran garson çocuğu ve sally beklediği yanıtı almışa benziyordu çocuktan. Çünkü teras kata doğru yönelmiştik. Masamıza oturduk ve siparişlerimizi verdik.

Sally yine konuşmaya başlamıştı. Londra daki kız kardeşinden ve ölen babasından söz etti. Bu konuları konuşurken bile espiri yapabiliyordu. Annesiyle kız kardeşine bakabilmek için onlarca işte çalışmış ve sonunda okumak için buraya gelmiş. Aslında okumak için buraya gelmesi işin sadece görünen kısmıydı. Sorunları gizlemek için mükemmel bir kılıf.

Gerçekleri espiriye vurarak anlatıyordu; ama bakışları öncekiler gibi değildi. Hüzünlü ve nefret doluydu. Sadece kötü şeyler bu ikiliyi meydana getirirdi ve kötülük bu ikiliyi beslemeye devam ettikçe yıkımlarda daha şiddetli olurdu.

Sally esprili anlatışına devam ederek üvey babalar, sorunları ne anlamıyorum hepsi bu kadar gıcık olmak zorunda mı dedi.

Kendi sorunlarımla o kadar çok boğuşmuştum ki şimdi başka hikayeler, başka acılar dinlemek beni daha güçlü kılmış ve hayata daha farklı açılardan bakabilmem için bir ufakta olsa bir kapı aralamıştı.

Konuyu dağıtmak adına kısık bir sesle acıklı aile hikayeleri bu gecenin bir parçası değil dedim. Sen asıl hesabı ödeyebilecek miyiz onun için kaygılan bende çok fazla para yok zaten iş bulmam lazım.

sally rahat tavırlarla kontrol bende dedi. İşe gireli kısa bir süre olsa da maaşımdan avans aldım ve bugünde kafaları dağıtma günü tamam mi ?

Başımla onayladım. Böyle bir teklife hayır denemezdi zaten.

Üstümüzdeki kara bulutlar şimdi biraz olsun dağılmıştı.

Gülümsememi tazeleyerek nerede çalışıyorsun diye sordum.

Buradan birkaç blok ötedeki bir cafede garsonum. Belki ismini duymuşsun. Coffee De Salaz. İstersen sana orada bir iş ayarlayabilirim.

Bu gerçekten çok iyi olur. Çünkü yanımda pek fazla bir para yok. Sadece birkaç hafta idare edebilirim.

İçimi birden heyecan sarmıştı çünkü iş bulmuştum daha doğrusu sally bulmuştu. Gerçekten şanslı günüm olmalıydı.

Sally garsonun tabakları masaya bırakmasını bekledikten sonra peki ailen sana düzenli olarak para.

Cümlesini bitirmesine izin vermeden bu gece ailelerden söz etmek yok unuttun mu dedim ve masanın üzerinden aldığım içi su dolu bardağı kaldırarak hadi yeni başlangıçlara içelim çok beklemeden bardaklarımızı tokuşturduk.

Sally bardağını masaya bırakarak az önce nerede kalmıştık dedi. Evet hatırladım. En son bakarız demiştin.

Gerçekten vazgeçmek nedir bilmiyorsunuz bayan watson. Bir süre gülüştükten sonra başka şansımın olmadığını anladım.

AŞK VE KÜLLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin