Üçüncü bölüm

388 5 1
                                    

Tuğra bana bakarak "Yarın çıkıyoruz sahneye." Dedi. Ne ?
"Daha düzgün bir prova yapamadık bile."
"Yapamadın ." Diyerek ukala ukala baktı.
"Güzel dans edemiyorsun" dedi. Böyle bir amacım yoktu zaten !
"Hiç partilerde dans etmedim " diyerek kendimi savunmaya çalıştım. Ama sinirlenmiştim! Selin hoca yanımıza gelip "Bu proje ilk bakışta aşık olmayı anlatan bir proje. Yani daha içten oynamalısiniz. İlk bakışta onun mimiklerine , hareketlerine aşık olan kişileri canlandiriyorsunuz." Dedi. Haklıydı ama ben çekiniyordum işte.

Yarım saat boyunca dans provası yaptım. Öğrendiğimi söylemişlerdi. Sevinmiştim. Yarın Tuğra şaşıracaktı.

Eve geldiğimde anneme olanları anlatıp bir seyler atistirdiktan sonra yatağa geçtim. Hemen Eylülü aradım. Epey tembihlemisti.
Nasılsın ,napiyosun konuşması geçtikten sonra
"Mertcanla ne yaptık biliyo musun ?" Diye heyecanla bir şeyler söyledi.
''Ne yaptınız ?"
"Yani biraz yakınlaştık işte. Beni optu. Saatlerce dans ettik kızım ya süperdi."
"H-ha? Evet güzel. " Diyerek yalandan güldüm.
"Sen ne yaptın ?"
"Bende işte sıradan bir prova ."
"Hmm sahneyi paylaştığın kişi kim ?"
"Tuğra diye bir çocuk. "
"Soyismi ne ?"
"Üstüner. "
"Oha ciddimisin ?"
"Tanıyormusun?"
"Kızım okulun en taş erkeği. Mertcan duymasın ama çok yakışıklı. "
"Nerden biliyosun kızım ilk defa gördüm ben."
"Şey biliyorum işte neyse boşver "
"Benim dinlenmeye ihtiyacım var sonra görüşürüz "
"Tamam canım görüşürüz "

Telefonu kapatıp eylülün tuğrayi tanımasının sokundan kurtulmaya çalıştım. Aklıma Tuğra gelmişti yine . Bir anda belimden tutup beni kendine cekmisti. Buna alışkın olmadığım için tüylerim ürpermisti. Yani bu kadar ileri gitmemeliydik bence.

"0545......."
Bilinmedik bir numara arıyordu. Açsam mi? Diye düşündüm daha sonra merakıma yenik düşüp telefonu açtım.
''Siz kimsiniz ?"
"Ben Tuğra " dedi. Elimi kalbime götürüp derin nefes aldım. Sesi telefonda dahada etkileyiciydi. Yani güzel bir ses tonu vardı. Benim numaramı nerden bulmuştu bu ya? Saate baktığımda 12yi 24 geçiyordu. Çok geçti ! Bu saatte araması pek doğru olmamıştı aslında.

"Ne var Tuğra ?"
"Biraz kibar olsana Derya." Diyerek güldü .
"Bir dahakine dikkat ederim.! Numaramı nerden buldun ? Bu saatte aramak sencede tuhaf olmadı mi?"
"Haklısın. Provaya iyi çalış ve dogaclamada bana ayak uydur. Çüş gibi kelimeler kullanmamaya özen göster . Ha bu arada numaranı selin hocadan aldım. "
Ah selin hoca ah !
"Sende biraz daha nazik davranır misin? Ben anı hareketlerden hoşlanmıyorum. "
"Ama ceren karakteri hoşlanıyor. Bunu senin için değil rolün için yapıyorum. "
Doğru ya ! Ne diyordum ben.
"Evet biliyorum. "
"Iyi geceler. Uyu şimdi . Yarına gözün şişmiş vaziyette sevgilim olmanı istemem."
Ya sabır ! "Iyi geceler Tuğra. " Telefonu kapatıp başımı yastığa koydum. Gözümü kapattığımda sahnedeki o an aklıma geliyordu.! Numaramıda bulmuştu. Ve ben biraz amatör mu kalmıştım sanki onun yanında ! Yarına iyi bir iş çıkaracaktım. Kendine güven Derya.

Sabah kalkıp klişe hazırlıklarımı yaptıktan sonra hafif bir rimel ve parlatıcı sürüp yemeğe indim. Babam ise gitmişti. Annem "bol şans bitanem inşallah güzel bir iş çıkarırsın. Sana güveniyorum ." Diyerek tebessüm etti.
"İnşallah anne "
Yemeğimi bitirdikten sonra evden çıktım. Okula doğru yaklaştığımda eylülü gördüm. Yanına doğru gittim. Barda geçirdikleri günü bana detaylıca anlattı. Sıkılsamda onu dinledim. Ya da 100. Anlatisindan sonra dinlemiş gibi yaptım demem daha doğru olur.
Sıra olmadık. Direk sınıfa geçtim. Gözüm Tuğra yi aradı. Ah! Gelmemişti. Sınıfa girdiğimde hemen telefonumdan saate baktım. İlk ders yine edebiyatti. Ard arda 2 gün edebiyat.! Edebiyattan sonra tüm okul beni seyretmeye gelecekti. Ah kalbim !!
Selin hocayi annemden daha çok görüyordum resmen. Sahnede annemin beni seyretmesini çok isterdim.

"Yine bir etkinlik yapacağız. " sınıf sıkıldığını belli eden off seslerini canlandırdılar.
"Eğlenceli bir etkinlik mizmizlanmayin. Hepinize sorularım olacak içinizdeki şairi ortaya cikaracagim" diyerek gülen öğretmenimize karşılık bizde güldük.

"Kalk bakalım Berk."
"Buyrun hocaların en güzeli. "
Öğretmen artık berkin bu laflarına alışmıştı gülerek
"Sana göre imkansız aşk nedir ?" Dedi.
"Bir öğretmene aşık olmak " diyerek güldü.
"Ciddiles Berk" dedi hocamız ama gülmemek için zor duruyordu.
"Bana göre imkansız yoktur. Sevdiysem eğer alır giderim . Bu kadar net. " dedi. Öğretmen
"Hm öyle demek."
"Evet hocam "
"Peki otur yerine " Deyip eylüle döndü
"Eylül , hayatta onsuz olmaz dediğin bir alışkanlığın var mı? "
"Var hocam . Dövmelerim" dedi. Sınıf güldü
"Kaç tane dovmen var"
"Sanırım 9 tane. "
"Piercingte takıyorsun . Değişik bir tarzın var."
"Biraz öyle " diyerek güldü eylül. Dilinde piercing vardı. Bana göre acı veren gereksiz bir seydi.
"Peki Deryaya gelelim . Bir insanda en sevmediğin huy?"
"Yüzüme söyleyemedikleri şeyi arkamdan atıp tutmaları. " Diyerek o kişiye gönderme yaptım.
Sınıftan ooo sesleri yükseldi.

"Son olarak ceren."
"Buyrun hocam."
"Platonik aşk nedir ?"
"Hayranlıktır. Bir fanın ünlüye aşık olması gibi. Yanında olmasada onu çok yakınında hissetmektir. Ona hem yakın hemde uzak olmaktır. "
"Çok içten konuştun. " dedi hocamız. Gerçekten iç çekerek anlatmıştı.
Sessizce tebessüm etti. Gerçekten ne yaşadığını merak etmiştim doğrusu.

Ve zaman dolmuştu. Selin hocamızla birlikte aşağı indik."Tuğra gelmiş mi hocam ?"
"O son saniye gelir." Diyerek güldü. Sahneye geldiğimizde tüm öğrenciler yavaş yavaş geliyordu. "Dışardanda kişiler gelebiliyor." Dedi selin hocamız. Ne? Bu beni dahada heyecanlı yapardı kesin. Kuliste beni hazırladılar ve dunkine göre daha az makyaj yapıldı. "Prova Bayağı acele oldu kusura bakma canım ama mecbur kaldık. " dedi selin hocamız.
"Sorun değil öğretmenim " dedim. Sahneye bir adım atıp perdeden baktım. Tüm koltuklar doluydu. Öğrenciler... öğretmenler... Ve tanımadığım bir çok insan... Derin bir nefes aldım. Arkamdan biri kollarımdan tuttu "Ah!" Birden çığlık attım. Hemen arkamı döndüm. Bu Tuğraydi. "Sakin ol ." Dedi. Gözüm dolmuştu. Ellerimle yüzümü kapatıp
"Lütfen bidaha bana böyle şaka yapma." Dedim. "Özür dilerim .Ben korkacagini tahmin etmedim" dedi. Bir an gözüm karardı. "Derya iyi misin ?"
Hiçkırdım. Ellerimi yüzümden indirdi."Kendine gel. Sadece şaka yaptım. " Diyerek beni sakinleştirmeye çalıştırdi. "Pardon asıl ben özür dilerim. Ben bu konuda aşırı hassasım. " Diyerek kendimi toparladım. "Benim suçum dikkat etmedim."
"HADİ SAHNEYE " selin hocanın uyarısıyla Tuğra son kez iyi olup olmadığımı sorarak sahnenin ucundaki yere gitti. O sahnede yer aldıktan sonra bende sahneye girdim. Alkış sesleri yükseldi. Dans müziği başlamıştı. Yavaşça hazırlandığım gibi dans etmeye başladım. Hadi derya yapabilirsin.. kendimi müziğe bırakıp içimden gelen hareketleri yaptım. Yanıma Tuğra gelmişti.
"Muazzam dans ediyosun "
"Teşekkür ederim. İsminiz nedir ?"
"Ismim Burak. Sizin isminiz ne ?"
"Ceren. Dans edelim mi ? Bu sayede tanışırız. "
"Olur "
Nazikçe belimden tuttu hafifçe kendine çekti. Ellerimi omuzlarına koydum. Gözlerine bakmaya çalıştım. Yanaklarım yanıyordu. "Utanmak sana çok yakışıyor. " dedi. Alkış sesleri yükseldi. Gözümü kaçırıp kaçamak bir bakış attım selin hocaya . Baş parmağıyla onayladi. Tugra Sol eliyle belimi kavrayıp sağ eliyle boynumdan tutup beni hafifçe yatırdı. Alkışlar durmak bilmiyordu. Kaldirdiginda başımı omzuna koyup "Bir sorun var " dedim kısık sesle.
"Ne oldu ?"
"Şey tuğra benim bir sıkıntım var şuan. Ama söyleyemiyorum. "
"Ne oldu kızım soylesene."
"Şey kulise gitmem gerek "
"Hayır olmaz. Arıza üstünde mi ? Altında mı? "
"Utanıyorum. "
"Hadi Derya.Söyle korkma."
"Üstte. " Sütyen kopcam çıkmıştı. Kahretsin !
Ellerini ustumden çekip ceketini çıkardı. Hafifçe omzuma bıraktı. Herkes beğendiğini ifade eden alkışlarıni bize sundular. "Teşekkür ederim yardımın için " dedim kısık sesle. İçki niyetine içtiğimiz seyi bende içtim. Meyve suyu gibi bir tadı vardı.
"Teşekkür ederim beni ilk görüşte aşka inandıran kız. "
Tebessüm edip "Asil ben teşekkür ederim bu devirde hala güvenilir erkekler olduğunu bana kanıtlayan erkek . Bakışıyla , hareketiyle , her şeyiyle beni sevgiye inandıran insan."
Gözlerimi sahneye doğru çevirdiğimde on sırada yer alan o adam !!! Bir adım geri attım. Hayır ! Olamazdı .
Gözlerim büyüdü. Tuğra "Derya bir sorun mu var ?" Diyerek elimden tuttu. Gözlerimi kapattım.Aklıma o görüntü gelmesi üzerine bir adım daha geri attım. Tuğra nin gömleğinden tutarak ağlamaya başladım
"Tuğra ya-yardım et."
"Derya iyi misin ? Sorun ne ?"
Hemen bana sarılarak başımı okşadı ."Derin nefes al"
"Tuğra! korkuyorum . Hayır !"
"Korkma ben varım. "
Perdeyi kapattılar. "Derya ! Kimden , neyden korkuyosun ?"
"Söyleyemem . Burdan gitmek istiyorum. "
"Tamam gidiyoruz. Ağlama ." Diyerek bana sımsıkı sarıldı

BANA DOKUNMA 《Her Son Yeni Bir Başlangıçtır》Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin