15%

266 22 10
                                    

[haera pov]

aku membuka mataku. leherku terasa pedih dan aku masih dalam bilik yang sama.

'kau dah bangun.'

suara seseorang membuatkan aku menoleh sebelahku dan wajah jungkook begitu dekat denganku. matanya tajam menikam mataku membuatkan aku mengalihkan pandangan. 'a-apa awak buat kat sini?' soalku takut takut.

'rumah aku, suka hati akulah nak buat apa apa pon' jawab jungkook dengan nada kosong. kemudian dia bangun. 'kau patut makan. sehari semalam kau tak jamah apa apa.' kata jungkook tanpa memandangku.

aku menggeleng dan memusing badanku membelakanginya. 'tak nak. s-saya tak lapar.' tolakku.

'kau jangan degil boleh tak? aku cakap makan.' tegas jungkook. kedengaran dia cuba mengawal amarahnya.

'tak nak! saya nak bersen- arghhhh!!!' aku menjerit saat rambutku direntap kasar oleh jungkook.

jungkook memandangku dengan tajam dan aku dapat melihat taringnya yang tajam itu. 'bila aku suruh, takde sesiapa boleh bantah!! makan lah pompuan!!!!' dia menjerkahku.

aku teresak esak kerana terlalu sakit. macam nak tercabut rambut aku. jungkook merengus kuat dan melepaskan rambutku. dia menarikku duduk di atas pehanya dan dia memegang semangkuk bubur ayam.

'be a good girl and i"ll treat you gentle.' kata jungkook perlahan lalu menyuapku sesudu bubur. aku dengan penuh keterpaksaan menelan bubur itu walaupun bubur tu memang rasa sedap. dia terus menyuapku sehingga bubur itu habis.

'sekarang kau mandi. baju seluar semuanya ada dalam almari, tak payah risau.' kata jungkook lalu memberiku segelas minuman.

selesai itu dia mengangkat kaki untuk keluar tetapi aku menahannya. 'jungkook.' panggilku.

jungkook menoleh arahku dan mengangkat keningnya. 'yep?'

'takkan saya tak boleh keluar dari bilik ni langsung? at least bagilah saya tengok sekeliling rumah ni.' rayuku.

jungkook tersenyum sinis dan menggosok hidungnya. 'tengoklah kalau kau tak ulang perangai kau tadi. tapi still kau takkan boleh nak jejak kaki dekat luar pintu rumah ni' dan dia menghempas pintu.

aku terus terduduk dan menangis. even baru dua hari kat sini, aku tak sanggup. aku nak keluar dari sini... aku pandang segenap bilik. tak ada tingkap. lebih baik ke kalau aku mati? tapi suga? aku terus masuk ke bilik air dan memenuhkan tab dengan air.

aku terus masuk dan berbaring dalam tab. seketika aku berfikir,

kalau tak sampai seminggu aku dah kena macam ni, macam mana kalau setahun?

aku tak tahan. kenapa jungkook jadi macam ni? kenapa dia nampak macam terlalu bencikan aku? aku terus menenggelamkan wajahku. semakin lama semakin sesak pernafasanku. hati aku meronta nak keluar tapi aku tetap menenggelamkan diri. baik aku mati je.

dan semuanya gelap.

skip

pak!

'woi bangun.'

teguran serta pukulan kecil seseorang membuatkan aku membuka mata perlahan lahan. 'aku dah mati ke?' gumamku perlahan.

'kau belum mati' jawab seseorang.

membulat mataku mendengar. terus aku bangun dalam posisi duduk. aku lihat jungkook sedang berdiri sambil menyilang tangannya dengan matanya yang tajam menikam mataku. aku terus memusing diriku membelakanginya.

bahuku dicengkam kuat dan dipusing menghadapnya. mata dia. merah terang. 'ada aku suruh kau bunuh diri?' soalnya keras.

aku terus membalas pandangan matanya dengan tajam. 'suka hati saya lah! diri saya! lagipon kalau saya hidup, takde guna kalau hidup terkurung dalam hell macam ni!!' jeritku kuat.

aku melihat muka jungkook kemerahan jelas menunjukkan dia marah. dia menarik nafas. 'kau tak akan dapat lari haera.' katanya.

'apa masalah awak sekarang ni jeon jungkook??!!!' mataku mulai berair. aku menolak dada jungkook kuat.

jungkook terus mencengkam leherku kuat dan menolakku ke katil. matanya merah menyala memandangku. 'kalau bukan sebab parents kau yang bodoh tu, aku tak akan jadi macam ni! aku tak akan hilang sayap aku! semua ni kau punya pasal!!' dia menghentak kepalaku ke lantai.

's-sakit j-j-jungkook...' rintihku. rasa macam berdentum berkali kali. sekali lagi kepalaku dihentak kuat ke lantai berkali kali sehingga banyak cecair pekat merah mengalir dari kepalaku.

'kau memang tak guna!!' amuk jungkook. dia menyepak tubuhku berkali kali sehingga aku memang dah tak bermaya.

'JEON JUNGKOOK!!!'

seorang lelaki berambut blonde, yang aku tahu nama dia taehyung, terus meluru ke arah jungkook dan menahan jungkook dari melepaskan amukannya. 'jungkook kenapa kau ni?! she"s a girl!' marah taehyung.

'her stupid fuckin family killed my mom!!!!' bentak jungkook. dia meluru ke arahku dan mencekikku sekuat hati sehingga aku terkapai kapai. 'kau, baik jangan buat benda yang bodoh! kalau aku dapat tahu, SETIAP MALAM, KAU AKAN JADI TEMPAT AKU LEPASKAN NAFSU!!!' jerit jungkook.

'yah jungkook!!' taehyung menjerit dan jungkook terus menghilang. ketika itu badanku terus rebah jatuh tetapi sempat disambut oleh taehyung.

's-sa-sakit....' rintihku perlahan sambil memegang kepalaku yang berlumuran darah.

'oh god! you"re bleeding too much!' kata taehyung lalu membaringkanku ke katil.

aku hanya melihat taehyung yang hilang tiba tiba. eh? dan tiba tiba dia muncul dihadapanku membuatkan aku sedikit terkejut. taehyung ketawa kecil melihatku. 

'kyeo' pujinya. seketika kemudian, senyumannya hilang begitu sahaja. dia mencuci luka di dahiku dan mengelap darah pada kepalaku. kemudian dia meletakkan iodin dan membalut kepalaku. 'dah siap!' dan aku hanya melihatnya.

't-terima kasih' ucapku dan tanpa sedar, aku tersenyum.

'sama sama. aku mintak maaf lah. jungkook memang macamtu sikit sejak kematian omma dia.' taehyung terus mengeluh kecil.

aku tiba tiba rasa bersalah. 's-saya min-ta maaf' aku menundukkan wajah.

dia menyentuh bahuku. 'takpe. bukan awak yang buat pon.' dia tersenyum kecil lalu berjalan keluar dari bilik.

tanpa sedar, aku tersenyum lagi. jantungku mulai berdebar mengenang wajahnya.

kim taehyung, i think that i had fallen for you.

tbc

[C]Vamp - J.J.KWhere stories live. Discover now