jungkook mengangkat keningnya sebelah. 'kalau aku cakap aku tak nak anak ni?'
terus mataku berkaca. 'a-awak memang.....' aku menolak dada jungkook menjauhiku. tangisku mulai ingin pecah.
jungkook ketawa halus dan menarikku dalam dakapannya. 'aku gurau je lah.' dia cium dahiku lembut.
terus tangisanku pecah dalam suara rendah. 'awak memang jahat.....' aku menumbuk dada jungkook geram.
'ya tuhan haera i"m just kidding. janganlah sensitive sangat.' dia memelukku erat lagi.
'gurau pun agak agak lah' rungutku lalu mengesat air mataku.
'aku minta maaf ya sayang? dah jangan nangis, nanti baby sedihh tahu omma dia nangis.' dia mengesat air mataku dan mencium kedua mataku.
'awak selalu macam ni.. dari dulu kasar.' rungutku perlahan.
jungkook ketawa kecil. dia menunduk dan melekap telinganya ke perutku yang mula membesar. 'aegi aa.... omma kata appa kasar lah.... aegi aaa.... cakap kat omma jangan sensitive sangat, letih appa layan kang. aegi keluar jadi baby baik tauu... okay i love you aegi...' dia mencium perutku.
dugg!
aku dapat rasa perutku seperti ditendang. jungkook tersenyum dan melekapkan wajahnya ke perutku. 'uyoo aegi pandai main tendang tendang dah sekarang! jangan tendang kuat kuat dalam perut omma aegi aaa.... sian omma sakit karang.' dia ketawa kemudian baring menghadapku.
aku terharu tengok dia cakap dengan baby dalam perut ni. nampak sifat ayah dia. seketika kemudian, aku mula terasa haus semula. aku bangun dari katil tetapi tanganku dipegang oleh jungkook. 'nak pergi mana?'
'nak minum air. saya haus balik.' aku berkata.
jungkook turut bangun. 'jom' kemudian kitorang pon berjalan ke dapur. aku terus duduk sementara menunggu dia mengambil air.
dia datang dengan segelas air orange juice. aku terus minum walaupun sebenarnya aku bukan nak air ni.
'hausnya kau' kata jungkook.
aku tersengih kecil dan meletakkan cawan ke meja. kemudian tekakku mula loya semula. aku menekup mulutku. jungkook mula pandang aku dengan risau. 'kenapa?'
aku tidak menjawab dan terus memuntahkan semula air orange tersebut. perut aku terus mengeluarkan air orange tersebut tanpa berhenti menyebabkan aku rasa nak pitam. jungkook terus membasuhkan mulutku dan memegang dahiku. 'okay tak?' soalnya.
aku mengangguk perlahan. 's-saya pening..' aku memicit kepalaku. jungkook memapahku manaiki tangga. sebelum sempat aku naik selangkah badan aku rebah.
[jungkook pov]
aku terus mencempung tubuh haera naik ke biliknya. seketika itu, aku bertembung dengan taehyung.
'kenapa ni?' soal taehyung.
'aku tak tahu. pening. tadi dia cakap dahaga, aku bagi dia fresh orange n dia muntah muntah.' aku berkata. ala bagi aku biasalah perempuan preggy. kan?
taehyung pelik. 'asal kau bagi dia orange juice?' soal taehyung.
'dah dia dahaga. takkan aku nak bagi darah pulak kan?' soal aku lalu ketawa sekadar untuk bergurau.
wajah taehyung serious. 'yes dia just kena minum darah.' kata taehyung.
terus senyumanku pudar. 'eh? kau gurau kan?'
'mana ada lah. anak dia cuma survive dengan air tu je.' kata taehyung.
'maksudnya dia akan lahirkan anak vampire?' soalku.
taehyung mengangguk membuatkan aku menelan air liurku kesat.
'aku pernah warn kau jangan sentuh dia jungkook. sekarang, nyawa dia dengan anak tu memang bahaya sebab tu seungcheol datang bagi amaran.' terang taehyung.
aku hanya diam. taehyung mengeluh lalu berlalu pergi. aku mengeluh kasar dan memandang haera. aku membawa haera ke biliknya dan meletakkan dia di katil lalu menyelimutinya. aku ingin mencium dahi haera.
tetapi, aku terhenti apabila teringat kata kata taehyung tadi. aku menjauhkan diri dari haera. 'argh!' aku mengusutkan rambutku dan keluar dari bilik haera. aku masuk ke bilikku dan menanggalkan baju.
'argghh...' aku merintih perlahan apabila sayapku mulai keluar. bukan keseluruhan, tetapi hanya rangka dia sebab aku belum cukup kuasa aku lagi. aku mengeluh dan merebahkan diriku ke katil.
'aku tak akan bunuh kau haera. tak akan sesekali benda tu terjadi.'
tbc
YOU ARE READING
[C]Vamp - J.J.K
مصاص دماء+ apabila seorang perempuan terjatuh hati dengan seorang lelaki+ 'kalau aku cakap aku bukan manusia, kau masih nak berkawan aku? atau kau akan menjauhi aku?' - jungkook 'saya sukakan awak... walaupun awak bukan manusia' - haera +kalau bukan ma...