aku hanya memandang jungkook yang hanya berdiam diri sejak tiga hari lepas. dia langsung tidak menjamah makanannya.
'jungkook, makanlah' kata jin.
'mentanglah dah sihat ada kekasih datang, baik kau bersyukur sikit. tak lama lagi nak jadi bapak kan?' gurau taehyung lalu ketawa kecil.
aku hanya menunduk malu. aku lihat jungkook hanya makan tanpa perasaan. dia marah aku ke? aku menyuap lagi makanan ke mulutku. 'ergh' aku menutup mulutku. rasa loya datang balik!
'haera okay tak?' soal jimin prihatin.
hurgh!! dan aku terus berlari ke tandas berdekatan dan termuntah di situ. berkerut wajahku memuntahkan segala isi perutku. aku pegang leherku kejap untuk mengeluarkan segalanya.
dapat aku rasa ada tangan yang mengusap lembut belakangku. aku pandang seketika dan mendapati taehyung sedang mengusapnya. 'keluarkan semuanya haera.' katanya lembut.
skip
aku mencuci mulut dan berjalan lemah ke meja. 's-saya mintak maaf. saya rasa saya tak dapat nak hadam semua ni...' aku menunduk dan berjalan lemah ke bilikku.
dukk!!
dan badanku dicempung seseorang membuatkan aku terkejut. aku memandang wajah lelaki tersebut dan mendapati jungkook yang mencempungku. wajahnya dingin dan.... kosong. dia membawaku ke bilik dan membaringkan aku ke katil.
't-thank you' sapaku perlahan.
'tak payah berterima kasih sangat lah. aku buat ni sebab ada sifat kemanusiaan kat orang mengandung.' kata jungkook dingin membuatkan aku tersentap.
'awak tak suka ke saya mengandung?' soalku dengan nada bergetar.
jungkook hanya diam dan menyelimutiku. kemudian dia keluar dari bilikku tanpa sebarang suara. aku teresak kecil sambil menggenggam kuat comforter.
krekk....
'haera kau okay?' suara taehyung menyapa gegendang telingaku.
aku hanya mengangguk kecil tanpa bersuara.
taehyung menghampiriku dan mengusap rambutku. 'kau kena sabar dengan dia. dia barangkali terkejut. and kau patut jaga kandungan kau, kau nampak makin pucat beberapa hari ni' kata taehyung.
'dia tak suka anak ni ke? dia patut bagitau saya.' kataku perlahan.
taehyung tersenyum halus dan mengelus rambutku. 'jangan pikir banyak sangat. kau patut berehat. nah minum air ni. bagus untuk kandungan kau' taehyung memberiku segelas air berwarna merah gelap.
aku tanpa apa apa terus meminumnya. emm sedap. dan pekat gila! 'air apa ni?'
taehyung tersenyum tawar. 'kau patut berehat haera ah.. takpe air ni tak ada racun dan baik untuk baby kau.' dia membetulkan comforterku. kemudian dia bangun. 'aku patut pergi.' dan dia melangkah keluar.
dan waktu tu aku rasa, aku perlukan air tu lagi.
skip
[no one pov]
'hello guys wahai vampire sekalian!! bukak pintu ni!'
jeritan seseorang membuatkan keenam adik beradik tersebut melangkah ke pintu. 'apa kau nak seungcheol' soal jhope.
'aku tahu salah sorang dari korang ada mengandungkan seorang perempuan manusia kan?' soal seuncheol sambil tersenyum sinis.
'ehh mana ada! merepek je kau!' marah jimin. sedaya upaya dia menutup tentang haera.
'jangan menipu. aku tahu ada, betul kan JEON JUNGKOOK?' soal seungcheol sambil memandang tepat ke arah jungkook.
'selagi kitorang ada, kau tak akan dapat cederakan dia!' marah taehyung.
YOU ARE READING
[C]Vamp - J.J.K
Про вампиров+ apabila seorang perempuan terjatuh hati dengan seorang lelaki+ 'kalau aku cakap aku bukan manusia, kau masih nak berkawan aku? atau kau akan menjauhi aku?' - jungkook 'saya sukakan awak... walaupun awak bukan manusia' - haera +kalau bukan ma...