'keluar dari rumah ni' suga berkata tanpa memandang wajahku.
aku terkedu. 'oppa apa ni?' soalku dengan bergetar.
'either you throw this shits away or both of you get the hell out from this house!' kata suga.
aku berdiri menghadap suga. 'oppa ni rumah kita kan? omma ngan appa bagi untuk aku dengan kau tinggal sini! kau dah kenapa? salah ke aku nak jaga anak aku?!!' bentakku dengan air mata yang mula merembes keluar.
suga mencengkam rambutku. 'bagitahu aku siapa bapak budak ni! kau boleh je gugurkan kan?!! kau masih muda min haera dan kau cuma memalukan diri kau sendiri!!' bentak suga keras.
aku kemudian melutut dan memeluk kaki suga. 'oppa.... tolong jangan macam ni..... kau tak faham keadaan aku sekarang ni.... oppa mianhaee mianhae...... tolong bagi aku peluang tinggal deka-'
'keluar min haera. bagi aku masa!' kata suga lalu beredar. 'aku tahu, kau dah keluar bila aku datang balik.' dapat aku dengar suga menggumam keras.
aku menutup wajahku dan menangis kuat. aku dengan lemah mengemas pakaianku serta bayiku lalu menghilang ke rumah keluarga jeon.
skip
'haera kau menangis ke? sejak kau datang sini berapa hari lepas, kau murung dan banyak diam.' soal jimin apabila dia melihat aku duduk bersendirian di ruang tamu.
aku menggeleng perlahan dan tersenyum tawar. 'tak ada lah. saya okay je.' aku berkata.
'geotjimal. aku tahu kau menangis. mata kau bengkak macam ni.' jimin berkata lembut lalu mengusap mataku yang bengkak. 'cuba cerita apa yang dah jadi.' lembut sahaja tutur kata jimin.
aku terus menangis teresak esak sambil menceritakan apa yang terjadi pada beberapa hari lepas di rumah aku dan abangku. aku jugak cerita pasal mimpi aku tentang jungkook.
'saya rindu dia hiks.....' tangisku perlahan.
'shhh jangan nangis... everything will be fine.. semua orang dalam rumah ni terima kau okay... you can live here as long as you want.' kata jimin sambil tersenyum.
'yeah.. kitorang semua dalam rumah ni terima kau dan sayang kau macam adik kitorang'
kemudian aku menoleh dan melihat satu persatu dari mereka tersenyum memandangku. aku tersenyum terharu dengan mereka. mulai saat ni, min haera
buka buku baru.
2 tahun kemudian...
'junghae jangan lariii!!' jeritku sambil mengejar anak kecilku yang makin laju berlari.
junghae menoleh dan menjelir lidah kepadaku. 'omma tak dapat tantap' jerit junghae sambil tertawa.
aku terleka seketika melihat wajah junghae. gigi arnab dia mengingatkan aku tentang dia. mata freckel gold milik junghae serupa dengan dia. perangai junghae, dan paling penting wajah junghae lebih kurang seiras dengan dia.
jeon jungkook,
awak kata awak janji nak balik?secara tiba tiba ada cecair hangat mengalir di wajahku. junghae terus menghampiriku. dia mengesat air mata di wajahku. 'omma... omma nanis cebab junghae te?' soal junghae dengan pipinya dikembungkan.
aku tersenyum dan mencium hidung junghae. 'mana ada omma marahlah sayang..'
'dahtu tenapa omma nanis?' soal junghae lagi. mata keemasannya galak menatap wajahku.
'omma cuma gembira...' kataku perlahan.
'omma yindu appa ek? omma celalu peluk ghamba appa.' kata junghae lalu dia memegang wajahku.
aku tersenyum. 'omma rindu dia.. junghae pon rindu dia kan sayang?'
junghae mengangguk laju dan tersenyum riang. 'yinduuuu!!!! junghae celalu mimpi appa peluk junghae... heeeeee' dia tersengih lebar menampakkkan gigi bunnynya.
aku ketawa kecil kemudian aku memeluknya erat. 'omma dah tangkap junghaee!!' kataku.
junghae kemudian struggle nak lepaskan diri. mulutnya mula memuncung panjang. 'ommaaaaaaaaaaa..........'
'dah jom kita masuk rumah.. luar sejuk ni nanti uncle jin marah.' aku mencuit hidung junghae dan mengangkatnya masuk ke dalam rumah.
junghae kemudian turun dari dukunganku. 'omma, junghae nak pedi main denan untel tae ngan untel jimin.' kata junghae lalu dia memelukku kuat. 'i love you omma!' junghae terus berlari menuju ke bilik taehyung atau jimin.
'i love you sayang!' laungku. kemudian aku berjalan ke bilikku dan melihat frame gambar jungkook. 'jungkook ahh hari ni 1 september.' kataku riang. kemudian air mataku mengalir sayu. 'saengil chukkahae.. saya harap awak akan balik satu hari nanti.. saya sentiasa tunggu awak dekat sini. junghae membesar serupa dengan awak tau.. dia rindukan awak..'
aku memakai jaket tebal dan beanie untuk keluar ke kedai kek sebentar. sejak jungkook tak ada, setiap kali hari jadi dia, aku dan junghae akan beli kek untuk kitorang celebrate. 'fuhh malam la pulak...'
aku teleport di hadapan sebuah kedai florence cakes. aku membeli sebuah kek chocolate moist sebab tu favourite jungkook dan junghae. selesai membayar, aku keluar dari kedai. dan pada waktu itu, salji mulai turun.
aku pandang langit yang diterangi beribu bintang. 'jungkook ah... ia satu keajaiban 1 september salji turun. jadi, tak mustahil awak balik semula kan?'
aku mengambil keputusan untuk berjalan sahaja pulang ke rumah memandangkan aku nak tengok salji turun. sebaik sahaja aku melewati barisan kedai kedai yang dah tutup, mulutku ditekup dan aku ditarik ke satu lorong.
waktu tu aku memang nak bertindak tapi orang tu mula bersuara membuatkan aku terkedu.
'shhh!! im not gonna harm you dear.' kata lelaki itu.
lelaki itu mengalihkan tangannya dari mulutku dan mula mengusap wajahku. aku terkaku waktu tu.
'min haera, finally i meet you again'
tbc
well, cliche en? x suka x yah baca. -_-
YOU ARE READING
[C]Vamp - J.J.K
Vampire+ apabila seorang perempuan terjatuh hati dengan seorang lelaki+ 'kalau aku cakap aku bukan manusia, kau masih nak berkawan aku? atau kau akan menjauhi aku?' - jungkook 'saya sukakan awak... walaupun awak bukan manusia' - haera +kalau bukan ma...