13%

251 18 0
                                    

[jungkook pov]

aku terkebil kebil membuka mataku. siling putih.

'dia dah sedar'

aku menoleh apabila mendengar suara tersebut. aku melihat jimin dan taehyung serta semua orang menghampiriku. 'a-apa dah jadi?' soalku.

'kau pengsan tadi. kau yang aku patut tanya APA DAH JADI?' soal jin.

aku memejam mataku. cuba untuk ingat apa penyebab aku pengsan. 'aku.... tak tahu... aku cuma cium haera and hisap darah dia sedikit, lepastu aku pen-'

'aku dah agak dah akan jadi macam ni! hyung aku cakap dah kan memang perempuan tu!' sentak jimin tiba tiba.

'jimin low your voice!' marah namjoon.

taehyung mengeluh. 'jungkook, kau dah jumpa perempuan yang dah lama kau cari kan. pastikan..... YOU ARE NOT IN LOVE WITH HER.' tekan taehyung.

aku mengangguk lemah. 'ya aku tak jatuh cinta pon ngan dia.' kataku.

'kau patut ambil darah dia hari hari kook, kau akan dapat balik sayap kau yang dulu.' tegas jhope lalu beredar dari bilikku.

'tapi bagi aku masa untuk raih kepercayaan dia dengan kita.' kataku lagi.

semua hanya mengangguk dan keluar dari bilikku. aku termenung seketika. betul ke aku tak jatuh cinta dengan dia?

no, jungkook. mak bapak dia bunuh omma dan ambil sayap aku. aku kena balas dendam!

keesokannya

[haera pov]

aku bersiap untuk ke rumah jungkook. aku hanya memakai baju sweatshirt hitam dan jeans purple. harap abang abang dia bukan bloodsucker.

aku turun ke bawah dan memeluk suga. 'oppa!! harini aku nak keluar dengan kawan tau...' kataku.

'pergi mana?' soal suga.

aku tersengih. 'jalan jalan. dah lah aku nak keluar dulu..' kataku lalu keluar.

kelihatan kereta putih milik jungkook sudah berada di depan rumahku. jungkook tidak keluar tetapi dia mengisyaratkan aku untuk naik. aku mengangkat tangan tanda sebentar. kemudian aku berlari ke arah suga yang diri di hadapan pintu dan memeluknya.

'sayang yoongi oppa!!' kataku lalu lari masuk ke dalam kereta jungkook.

jungkook mencium dahiku sekilas dan memandu pergi menuju ke rumahnya. dekat nak 30 mins still tak nampak kelibat rumah pon. hutan je penuh.

'jungkook... kita nak pergi mana?' soalku.

jungkook tersenyum kecil. 'rumah aku. dan dia memberhentikan keretanya di hadapan sebuah rumah sebesar mansion berwarna putih. dia memeluk pinggangku dan membawaku masuk ke dalam rumah.

aku terpegun melihat dekorasi di rumahnya yang begitu unik dari rumah rumah lain. 'cantiknya rumah awak.' pujiku perlahan.

'jom ke dapur, aku bawa kau jumpa abang abang aku.' dia menarikku ke satu lagi lorong- haiiihhh banyak betul path kat rumah dia. langkahku terhenti melihat 5 wajah tampan dihadapanku.

'anyeonghaseyo haera..' tunduk mereka.

aku tersenyum dan menunduk. 'annyeonhaseyo.'

'so dia lah perempuan tu kan? bau macam sedap.' kata seorang lelaki berambut silver sambil memandangku tajam.

'jimin!! shut your  mouth, kita ada tetamu!' marah namjoon.

jimin merengus dan berlalu meninggalkan kawasan dapur.

seorang lelaki berambut putih blonde memicit dahinya sambil tersenyum. 'biarkan dia. dia memang gila sikit. btw aku kim taehyung.' taehyung tersenyum.

'aku kim namjoon' kata lelaki berambut hijau.

'aku kim seokjin' kata lelaki berambut pink

'aku jung hoseok. dan yang silver tadi park jimin' kata lelaki berambut perang.

'so kau nak makan? minum? nah aku ada buatkan kau fresh orange' kata jin sambil menghulurkan segelas air orange.

aku terus mencapainya dan meminumnya. 'thanks.' kataku lalu menghabiskan minumanku.

'dah lah hyung. aku nak bawak dia jalan jalan.' kata jungkook lalu menarikku keluar dari kawasan dapur.

[jin pov]

'kau taruk tak potion tu?' soal aku kepada namjoon.

namjoon mengangguk. 'dah aku dah letak. kejap lagi dia akan pengsan dan bila dia bangun, dia takkan boleh keluar dari rumah ni dah.' kata namjoon.

aku mengangguk dan tersenyum kecil. potion yang namjoon letak tu adalah potion yang buat manusia tak boleh keluar dari rumah yang ada vampire. ada je cara untuk hilangkan kesan potion tu tapi susah.

'lepasni, perempuan tu tak akan boleh lari dari kita dah' kata taehyung.

[hana pov]

aku berjalan dengan jungkook menaiki tangga. tiba tiba kepalaku sedikit pening. aku memaut tangan jungkook untuk menghalang aku daripada jatuh.

jungkook menoleh arahku. 'kenapa?' soalnya lalu memegang pinggangku.

aku mengedipkan mataku apabila pening mulai menyengat di kepalaku. 's-saya pening.'

dan aku mulai rebah.

skip

aku bangun dan melihat sekeliling. aku di dalam sebuah bilik berwarna chocolate cream. eh? aku mulai bangun dan keluar dari bilik tersebut.

malangnya...

tombol terkunci.

tbc

[C]Vamp - J.J.KWhere stories live. Discover now