[suga pov]
aku turun ke dapur saat terdengar seperti suara gelas berlaga. haera ke?
sebaik saja aku sampai kat dapur, aku nampak haera tengah buat sesuatu. eh? aku pelik nampak haera tengah menggoncang botol susu. 'haera?' panggilku.
haera menoleh dengan mata merah terang yang bernyala nyala. 'kenapa?'
aku mengusap dadaku. 'wei kau bukak lah lens tu! aduhh nak terkeluar jantung aku!' gerutuku kepada haera. sumpah ingat pontianak mana. dahlah muka adik aku ni pelik je aku tengok. dia bermuka pucat.
haera tersenyum kecil. 'malas. nanti aku tak nampak. kenapa turun?'
'kau buat apa tu? botol susu baby mana kau rembat? kau kan dah besar.' kata aku hairan dengan tingkah haera.
'e-err... aku saja saja... oklah aku naik dulu' haera menepuk bahuku dan terus berlari naik.
aku mulai curiga. perlahan lahan aku menapak ke arah bilik haera. apa sebenarnya dia nak buat dengan botol susu tu? siap ada susu lagi! aku melekap telingaku perlahan lahan di pintu bilik haera. dapat aku dengar suara tangisan seperti bayi just sayup sayup sebab hujan.
'shh.... sayang omma lapar ye...'
'jangan nangis.... nanti appa nampak dia sedih.... aegi tak suka appa sedih kan? sayang tidur ya....'
'nanti ada star tepi moon kita tengok tauu... kot kot appa nampak kita hmm'
aku hairan. apa ni? omma? aegi? appa? terus aku menolak kasar pintu bilik haera. terbuntang mataku. 'haera what the hell is this?!!!'
haera yang sedang mencium pipi seorang bayi kecil terus terkejut dengan jerkahanku. bayi tadi yang sudah diulit mimpi terus terkejut dan menangis kuat. 'wehh apa kau ni?!' marah haera lalu dia mendodoi bayi tersebut.
'haera anak sapa kau kutip ni haera?' soalku tegas.
haera hanya mendiamkan diri dan menidurkan bayi yang ralit menangis. 'shh tidur ya sayang... sayang tidur ngan appa ya...' air mata haera mengalir perlahan bila dia membalut bayi itu dengan sehelai tee putih. terus bayi kecil itu senyap.
'haer-'
'shh!!' haera memotong laju. dia menarikku ke luar bilik. 'apa masalah kau?' soal haera.
aku menarik tanganku. 'kau tu! anak sapa tu? jangan cakap tu an-'
'yes! that is my son. dia anak aku.' jawab haera lalu menunduk.
terus aku jatuh melutut. aku picit dahiku. 'h-haera apa semua ni? apa kau dah buat ya tuhan.... siapa bapak dia?! sejak bila kau mengandung?!' tinggi suaraku menyoal haera.
'kau tak tahu oppa.... kau tak tahu apa yang aku dah lalui...' suara haera bergetar.
'dah tu cerita lah!! macam mana boleh jadi macam ni?!! kau terlalu muda untuk jadi ibu haera!! jatuh lah maruah keluarga kita...' rintihku.
haera terus memeluk dan menangis. 'kau tak tau oppa.... aku pon tak jangka semua ni kena dekat aku..... tolong jangan benci aku.... aku mintak maaf oppa........ mian-hiks...mianhae.....' haera menangis teresak esak.
aku hanya berdiam diri. kecewa dengan adik aku sendiri. 'sanggup kau buat macam ni.... aku rasa aku ni oppa yang tak guna sebab tak jaga kau baik baik... kan?' aku mengesat air mataku.
'oppa..... sumpah haera memang tak jangka semua ni jadi... kalau haera cerita belum tentu kau percaya... tolonglah..... bagi aku masa.... oppa mianhae......' haera mencapai tanganku dan menangis lagi.
aku menarik perlahan tanganku dari haera. terus aku bangun dan berjalan lemah ke bilikku dan menguncinya. dapat aku dengar suara haera menangis memanggi namaku berkali kali. aku tak tahu nak rasa apa sekarang. aku mencampak diriku ke katil dan memejam mata berharap yang semua ni just mimpi buruk.
[haera pov]
aku berbaring ke katil sambil mengusap pipi junghae. air mata still mencurah curah. 'aegi...... apa yang omma kena buat....' tangisku lagi. 'jungkook ah.... saya perlukan awak.....' aku menangis lagi sambil menggenggam baju jungkook kuat.
'chagi ah.... bogossippeo'
dan terus mataku terpejam apabila ada angin sejuk menerpa wajahku.
skip
'chagiii.... wake up....'
dapat aku rasa pipiku ditepuk perlahan berkali kali. aku cuba menolak tangan itu dari menepuk pipiku.
'aigoo sayang bangunlah...'
terus aku terkaku. suara yang aku rindu... terus mataku terbuka perlahan lahan. dan waktu itu mataku berair. 'k-kook...' terus aku memeluk lelaki itu kuat.
'a-akhh... weeyy patah tulang aku oiii....' rungut jungkook apabila aku memeluknya terlalu kemas.
terus aku melepaskan pelukan dan pandang wajah jungkook. aku usap pipinya lembut. 's-saya rindu awak...' ucapku dengan air mata mencurah curah.
jungkook tersenyum kecil. dia pegang pipiku dan air mataku dikesat lembut. 'aku pon rindukan kau.. sangat sangat..' dan dia mencium lembut bibirku. kemudian dia memandangku. 'honey you look so beautiful...' dia mengusap pipiku
'jungkook... awak tak akan muncul dah ke?' soalku terketar ketar.
jungkook tersenyum pahit. 'jaga junghae baik baik ya sayang... jangan bagi orang cederakan anak kita.. dan kau jaga diri baik baik. aku sayang kau... aku sayang anak kita..' kata jungkook dan dia menekup kedua pipiku.
aku mengetap bibir dengan air mata makin galak mengalir. 'awak akan balik kan jungkook? betul kan?' aku cuba untuk senyum
jungkook melekap dahinya ke dahiku. serentak itu air matanya mengalir. 'aku tengah cuba sayang.. i am trying to be with our family again... tunggu aku tau..' kata jungkook dengan mata yang berair.
'haera bangun!'
dan serentak itu mataku terbuka luas apabila terpandang suga sedang memandangku. aku terus duduk. 'kenapa?'
suga tanpa memandangku berkata sesuatu.
'keluar dari rumah ni.'
tbc
YOU ARE READING
[C]Vamp - J.J.K
Vampire+ apabila seorang perempuan terjatuh hati dengan seorang lelaki+ 'kalau aku cakap aku bukan manusia, kau masih nak berkawan aku? atau kau akan menjauhi aku?' - jungkook 'saya sukakan awak... walaupun awak bukan manusia' - haera +kalau bukan ma...