aku melangkah masuk ke sebuah bilik , mungkin bilik taehyung. aku melihat sekujur tubuh terbaring di atas katil.
'tae. haera nak jumpa kau.' kata jimin.
'ahh haera? sini lah.' taehyung menoleh ke arahku dan tersenyum.
'guys... ak taknak dituduh berkomplot eh.. so aku keluar dulu. kalau jungkook mengamuk, aku tak tahulah...' jimin mengeluh dan menghilang.
aku terus memeluk taehyung erat. 'awak okay tak? saya risau tau tak?!' aku menyoal taehyung.
taehyung tersenyum dan melepaskan pelukanku. 'aku okay lah. kenapa nak jumpa aku?'
'awak.... saya nak duduk dengan awak... saya tak nak jungkook tu! dia dah la jahat!' aku mencebik.
taehyung tersenyum dan mencubit pipiku. 'aish kau takleh cakap dia camtu. dia sebenarnya baik cuma.... dia tersasar sikit je. eh jap! macam mana kau keluar?' soal taehyung.
'tadi jungkook bawak.' aku berkata.
taehyung mengangguk. kemudian dia memandangku. 'haera ah.... aku minta maaf. aku tahu kau suka aku dan aku pon memang nak cakap yang aku suka kau tapi.... kalau pesaing aku jungkook, aku mengalah dengan dia. maaf, aku lagi sayang keluarga aku.' taehyung berkata.
aku terkedu. 'ohh' aku cuba untuk tersenyum walaupun air mataku mulai mengalir.
'maaf. tapi percayalah kau sebenarnya sukakan jungkook, bukan aku. jungkook tak jahat, dia baik je. just that, dia sedikit baran. aku minta maaf, lupakan aku haera.' kata taehyung lalu mengesat air mataku. 'kita memang tak boleh bersama. dan aku percaya sebenarnya jungkook turut sukakan kau sebab tu dia cuba cederakan kau supaya dia dapat hilangkan perasaan tu tapi aku tahu, sebenarnya dia tak boleh.'
aku terkedu. aku berdiri dan melangkah keluar. aku berjalan lemah tanpa hala tuju. sekali sekala air mata aku mengalir laju. 'why the world had to be cruel? am i deserved being hated?' aku menangis.
'no you not' dan pada waktu itu tanganku digenggam lembut oleh seseorang.
aku terus menoleh. aku menarik tanganku kasar. 'awak nak apa lagi jeon jungkook?!' jeritku geram.
'jom, aku bawa kau kat satu tempat' kata jungkook. dia memegang tanganku lembut.
aku menepis laju. 'no!! bring me back to home! i dont want to be with you!!' jeritku lalu terduduk pada lantai.
'haera please...' jungkook memegang kepalanya seperti menahan sesuatu. 'aku cuba untuk jadi baik den-'
'pergi mati dengan baik awak!! i dont trust you anymore!!!' jeritku dengan kuat.
jungkook menghela nafas kasar. 'fine!! kalau itu kau nak, aku hantar kau balik!!' tengking jungkook.
aku menoleh ke arah jungkook yang tiba tiba BAIK semacam nak bawa aku balik.
jungkook menghilang untuk beberapa saat dan muncul bersama satu botol kecik. dia memberiku. 'minum ni, kau akan dapat keluar dari rumah ni.'
aku mulai curiga. 'tak nak. mesti aw-'
'pabo aku tak letak racun pon! just shut up and drink if you want to go home!' kata jungkook tegas.
aku terus meminum cecair berwarna purple tersebut. kemudian jungkook memegang tanganku. 'jom' dia berkata tanpa menoleh ke arahku. sekelip mata sahaja aku sudah berada di dalam bilikku.
aku memandang sekeliling. 'wah....' kemudian aku menoleh ke arah jungkook.
'you know what, at the first sight, i really had fallen for you. tapi sebab aku tahu parent kau ada kaitan dengan kisah silam aku, ego aku ambil alih badan aku. so this is goodbye. ni last time kau nampak aku, dengar suara aku, wtvr. kau mesti suka kan? aku tau kau mesti suka sebab lelaki kejam, yang kau benci tak akan muncul depan kau dah.'
'apa maksud awak?' aku menyoal jungkook. tiba tiba dadaku tersentak dan hiba. betul ke apa yang taehyung cakap? dia akan lenyap? kenapa aku rasa dada aku macam kena hentak sesuatu?
'kau tak perlu tahu lah. aku nak cakap, semua perasaan aku dekat kau sejak awal kita berjumpa, tu semua betul. and still sampai sekarang perasaan tu masih wujud. sebab tu kau tak mati bila aku hisap darah kau sebab aku tak guna kuasa aku. aku cuba untuk buang perasaan ni supaya benci kau, so aku dera kau, aku pakai kau, aku buat macam macam untuk lupa kau. tapi, perasaan tu makin lama makin meliar. aku jadi benci untuk tengok kau sakit tapi aku buat jugak. aku mintak maaf selama kita berkenal, aku memang banyak bua-
chup!
aku terus mencium bibirnya. entah kenapa firasat aku kata yang aku kena cium dia. and diam diam air mataku mengalir tanpa aku perasan. kemudian aku menjauhkan diri dari jungkook.
'boleh tak, a-awak jangan cakap macam kita dah tak akan berjumpa?' soalku sambil menunduk.
'kenapa? bukan kau memang suka? kau memang sangat bencikan aku kan?' soal jungkook.
't-tak.. kita still boleh kawan kan?' soalku dengan nada bergetar.
jungkook menggeleng dan tersenyum sinis. 'kenapa kita perlu berkawan sedangkan kau benci aku?'
aku bungkam seketika. kenapa aku still harapkan kehadiran diri dia dalam hidup aku?
'haera listen here. you will never see this idiot face anymore after this. this is the last time. kita dah tak akan jumpa lagi. so aku nak cakap, sepanjang perkenalan kita, aku happy berada kat sisi kau even kau bencikan aku. so, have a happy live at here. go find your true love. and im truly sorry bcos i"d touched you before. but know that, i really mean it about my feeling. i love you.' jungkook berkata dan tersenyum.
tak semena mena, air mataku jatuh lagi. sakit ya tuhan... kenapa aku rasa macam ni? bukan sepatutnya aku benci dia.
jungkook mengesat air mata aku. 'kenapa kau menangis? kau sepatutnya gembira. oklah aku kena pergi dulu.' jungkook menghampiriku sehingga aku dapat mendengar deru nafasnya. 'this may be the last kiss. goodbye haera, i love you so much.'
dan dia mencium bibirku lembut diikuti air mataku yang mengalir deras. dan saat itu, dia menghilang seperti asap.
terus aku membuka mata. 'kook?' aku memandang sekeliling. tak ada. dan aku terduduk lalu nangis teresak esak. 'jungkook.... saya belum cakap sesuatu lagi hiks.....' aku menangis teresak esak.
'i love you jungkook'
tapi semua dah terlambat.
tbc
YOU ARE READING
[C]Vamp - J.J.K
Vampiros+ apabila seorang perempuan terjatuh hati dengan seorang lelaki+ 'kalau aku cakap aku bukan manusia, kau masih nak berkawan aku? atau kau akan menjauhi aku?' - jungkook 'saya sukakan awak... walaupun awak bukan manusia' - haera +kalau bukan ma...