12%

294 27 1
                                    

[jungkook pov]

aku melihat haera yang sedang memakan makanannya. sesekali pandanganku jatuh pada leher putihnya. segera aku menelan liurku.

tahan jungkook tahan...

aish kenapa bau dia kuat sangat?!! aku cuba untuk tidak memandang lehernya.

'haera... kau dudk rumah dengan sapa?' soalku. walaupon aku dah tahu tapi aku sengaja menyoalnya semula.

haera memandangku. 'dengan suga oppa.'

'mak ayah kau?' aku menyoal.

'mak ayah saya mati waktu saya kecil. saya tak tahu kenapa tapi oppa saya cakap, diorang kena serang binatang buas.' terangnya.

'binatang buas? apa?' soalku sekadar ingin kepastian.

'entah. saya tak tahu lah..' kata haera lalu terus makan.

aku mengangguk kecil. dialah perempuan yang aku cari selama ni. dia lah yang dapat selamatkan aku. i"m sorry haera.

[flashback]

aku terkejut mendengar bunyi kaca pecah. ketika itu aku baru berumur 5 tahun di dunia manusia. aku segera bangun dari katil dan turun ke bawah untuk melihat apa yang berlaku. kelihatan seorang perempuan sedang duduk sambil menusuk nusuk perut omma dengan pisau perak.

mataku terus berair. 'o-ommaa.....' rintihku kecil.

perempuan itu memandangku. kemudian dia menjerit. 'yeobu!! budak kecil tu yeobu!! dia keturunan vampire!!!'

dan secara tiba tiba badan perempuan itu tercampak jauh dari omma. kemudian kelibat jin hyung, rapmon hyung dan hobie hyung muncul dengan asap hitam. mereka menghampiri perempuan itu. aku terus berlari ke arah omma. 'o-omma..... bangunlahh....' aku menangis sambil tangan kecilku memegang wajah omma.

tiba tiba badanku dipeluk. 'shhh sini kookie... duduk ngan jimin hyung ngan tae okay?' aku menoleh dan melihat wajah jimin dengan air mata yang meleleh. 'hiyung..... curuh omma bangun.....' bibir aku bergetar.

tiba tiba taehyung menghampiriku dengan resah. 'jimin!! bawak kookie pergi! laki dia dia ada panah hijau!!'

jimin terus bangun untuk melarikan diri. sempat aku menangkap jeritan perempuan yang telah membunuh ommaku tadi. biar dia! gatal sangat bunuh mak orang! jimin terus menarikku ke hutan bersama taehyung.

skreettt!!

'arghhh!!'

aku terus menoleh belakang dan terlihat taehyung tersungkut dengan besi yang terlekat di betisnya. mukanya berkerut menahan sakit yang teramat. 't-taetae hiyung!!' aku berhenti dan terus berlari ke arah taehyung.

aku memeluk lengan taehyung dan menangis nangis. taehyung menolakku sekuat hati. 'kookie!! pergi lari ikut jimin!!!' dia menolakku tetapi aku mengeras tidak berganjak sambil mengetap bibir.

'jeon jungkook!! aku cakap pergi!! diorang akan bunuh kau dan ambil sayap kau!! dengarlah kook!! go noww!!!! biarkan aku.' taehyung menjerkahku. jimin menghampiriku dan menarikku.

'jom kookie... tae kau okay? alah yillek yillek je....' jimin tersengih.

taehyung menunjukkan thumbs up. aku tahu diorang dah biasa macam ni. jimin terus menarikku untuk lari. tetapi mataku menangkap seorang lelaki agak tua sedang menghala panahnya yang berwarna hijau ke arah taehyung.

aku dengan pantas memecut ke arah taehyung dan memeluknya dari belakang. terasa bahagian belakang badanku di tempat sayap hitamku tersimpan sangat sakit. mataku mula berubah ke merah terang dan merah pekat beberapa kali.

'aawww cakitttt......' tangisku lalu terbaring.

taehyung dan jimin yang terkejut segera memangku kepalaku. 'kookie!!! hyung cakap dah kan!!' marah taehyung dengan mata merahnya mengalirkan air mata.

'masuk perangkap.' suara tawa kecil itu membuat aku sedikit menoleh dan ternampak wajah seorang lelaki sedang tersengih sinis sambil memegang batang panahnya. 'berbaloi jugakkan panah hijau ni. sebab? budak tu akan lenyap bila umur dia mencecah 18 tahun dunia manusia selagi dia tak dapat semula sayap dia. unless....... dia jumpa keturunan perempuan orang yang dah panah dia dan hisap darah dia hahaa... tapi aku rasa kau takkan jumpa.... sebab aku jaga diorang betul betul, aish takpelah asalkan aku tahu kau sorang je budak, devil vampire terakhir dekat muka bumi ni.' dia ketawa besar.

aku mulai tercungap cungap kesesakan nafas. bahagian belakang badanku terasa seperti ditarik, dirobek sekuat hati. 'hiyung, s-sakit......' kataku tersekat sekat.

secara tiba tiba jimin seperti angin, meluru ke arah lelaki itu dan menggigit lehernya sekuat hati. lelaki itu menjerit kuat apabila terasa jimin menhisap darahnya dengan banyak. muka lelaki itu mulai kehilangan darah dan berubah putih.

'j-jimin..... stop. kookie ni kita kena cepat!' gesa taehyung.

'arghhhhh!!!!' aku menjerit kuat akibat belakang badanku terasa amat sakit. aku tak dapat nak gerakkan badan. aku menangis nangis dengan air mata darah serta mataku bertukar tukar merah terang ke merah gelap.

'jimiinnnn!!!!! kita kena cepat!!!'

dan aku tak sedar.

[end flashback]

'jungkook, kenapa tengok saya macam tu?'

suara hana menyedarkan lamunanku. aku terus mengedipkan mataku. 'ahh? sebab kau cantik' kataku sambil tersenyum tawar.

hana tertunduk malu.

skip

'hana.... nanti aku nak bawa kau ke rumah aku..' aku berkata.

hana memandangku cuak. 'maksud awak? saya kena datang........ keranda?'

aku tergelak. 'taklah. aku ngan hyung aku tak duduk dalam keranda duh.... nanti lah aku bawak esok okay...' kataku sambil mengusap rambut hana.

hana mengangguk. aku secara tiba tiba menarik hana dan memagut bibir kecilnya. aku menggigit bibirnya dan dapat aku rasa darahnya mengalir dalam tekakku. serta merta mataku bertukar merah gelap dan pantas aku menutup mata hana.

aku melepaskan hana dan menepuk pipinya lembut. 'jumpa kau esok' kataku tanpa menoleh ke arah hana dan aku terus berlari ke keretaku.

kepalaku mulai pening dan pandanganku seakan berpusing. aku ambil keputusan untuk teleport ke rumah terus tanpa memandu.

skip

sesampai sahaja di depan pintu rumah, kepalaku bertambah pusing. apa yang ada dalam darah hana? aku terhuyung hayang berjalan ke arah pintu rumah. sebelum aku mengetuk pintu, muka jin hyung terpampang di depan.

'jungkook.... kau kenapa ni?' soalnya.

baru sahaja aku mahu menjawab, aku jatuh dan blackout.

tbc

[C]Vamp - J.J.KWhere stories live. Discover now