hari hari ku berjalan seperti biasa. bosan dan sunyi tanpa jungkook. nara, alicia turut pelik dengan perubahanku.
'haera-ah.... apa yang dah jadi dekat kau sebenarnya?' soal alicia.
aku memandang mereka tanpa perasaan. 'jadi apa?'
'kau...... lain sangat dengan sebelum kau hilang dan selepas kau hilang. kau macam lifeless dah aku tengok' kata nara pula.
aku hanya berdiam diri. dalam fikiran aku hanya fikir jungkook.
'aha! kau clash ngan jungkook ke?' soal jongsuk tiba tiba.
'haaa aku pon pelik gak! kau hilang, jungkook pon hilang. tapi ni bila kau ada, dia macam lesap dah. langsung tak muncul kat mana mana mamat pucat tu' tambah mark lagi.
aku hanya mengeluh dan menunduk. aku mengunyah sandwich tuna sehingga habis. tetapi aku terhenti sejenak waktu kunyah. rasa macam ada tak luak dalam tekak.
'humph!' terus aku meletakkan sandwich ke atas pinggan dan menutup mulutku. rasa loya sangat sekarang ni. eh padahal aku suka tuna!
'hah haera? okay ta-'
'hump!!' aku tanpa apa apa terus berlari ke toilet berdekatan dan termuntah segala isi perutku di situ. selesai, aku mencuci mulutku dan berjalan longlai ke cafeteria semula.
kepala aku berdenyut sekarang ni and aku rasa tak larat semacam. kenapa ni? tadi okay je?
'hah haera kau okay tak?!' soal alicia cemas melihat wajahku.
aku menggeleng lemah. 't-tak... aku pening sikit. korang aku rasa tak larat sangat lah.' aku berkata sambil memicit dahiku yang berdenyut. 'korang masuk lah klas. aku rasa aku tak dapat nak belajar hari ni. aku rehat dalam kereta aku eh...'
aku terus bangun dan berjalan perlahan menuju ke tempat parkir. kepala aku makin berdenyut dan akhir sekali aku terjatuh. dapat aku rasa aku seperti disambut seseorang.
skip
'dia just unconcious sebab dia terlalu banyak fikirkan sesuatu.'
aku membuka mata perlahan lahan apabila terdengar seseorang sedang bercakap dengan seseorang. aku dekat hospital. aku toleh ke sebelah dan ternampak seungcheol sedang bercakap dengan doktor.
's-seuncheol?' panggilku lemah.
mereka berdua terus memandangku dan berjalan ke arahku. 'so kamu dah sedar?' dia memeriksa mataku dan menulisnya di buku rekod pesakit.
'k-kenapa saya dekat sini?' soalku.
doktor tersenyum. 'kamu terlalu stress sampai pengsan. saya sarankan jangan banyak berfikir dan makan makanan yang sihat. sebelum tu, boleh saya tahu mana suami kamu?' soal doktor tersebut.
seungcheol memandangku seperti meminta penjelasan. 'k-kenapa doktor?' soalku tergesa gesa.
'hm nampaknya suami dia tak ada dekat sini. and, congratulations! kamu mengandung 3 minggu. so, jangan fikir terlalu banyak sebab ni baru stage awal. makan makanan yang sihat dan jangan kerja terlalu kuat sangat okay. and petang ni kamu boleh discharge.' kata doktor tersebut lalu pergi.
aku terkaku dengan penerangan doktor tadi. aku? mengandung? terus air mata aku mengalir perlahan.
seungcheol mengesatnya lembut. 'so, you were pregnant? since when?' soal seuncheol.
aku menggeleng lemah. rasa separuh jiwa aku mulai hilang untuk terima kenyataan ni. apa semua ni? 'i-i dont know' aku tekup wajahku.
'waktu awak hilang dulu, ada kaitan dengan jungkook kan? haera please be honest.' rayu seungcheol. 'siapa bapa anak dalam kandungan tu?' soal seuncheol serious.
aku hanya terdiam seketika. 'j-j-jungkook...' jawabku perlahan.
aku pandang wajah seungcheol yang sedang menahan sesuatu. dia pusing membelakangiku. 'banyakkan berehat dan jangan terlalu stress.' terus dia berjalan keluar dari wad bilikku.
aku terus memeluk lutut dan menangis. 'j-jungkook..... mana awak.....'
di suatu sudut lain..
[no one pov]
kelihatan lima orang lelaki sedang mengerumumi seseorang. 'hyung macam mana ni?' soal jimin kepada rapmon.
rapmon hanya mengeluh. 'aku tak tahu... jungkook... kenapa kau lepaskan perempuan tu?!'
jungkook yang sedang terbaring lemah di katil hanya menggeleng lemah. 'aku tak sanggup nak buat semua ni. i love he very much.'
'aku dah cakap jangan terlalu rapat dengan dia tapi kau degil! kau tengok sekarang! kita still perlukan separuh lagi darah dia dan kau akan pulih dan takkan lenyap!' marah seokjin lalu dia menekup wajahnya. dia beredar ari kawasan itu.
'a-aku...... dapa-t de-ngar sesuatu hyung....' kata jungkook tersekat sekat.
taehyung menghampiri jungkook. 'apa kau dengar jungkook?' soal taehyung lembut. terpancar riak sedih yang teramat melihat keadaan adiknya yang tidak ubah seperti orang yang nazak.
'a-ad-a n-nyawa lain d-dalam badan dia hyung..... ak-u dengar bunyi j-jantung dia berd-degup' kata jungkook seperti orang kehilangan nafas.
taehyung dan jimin yang mendengar ayat tersebut terkaku. jhope dan rapmon turut kaku. jungkook hanya tersenyum lemah memandang mereka.
'apa yang kau dah buat jungkook..... kau tau benda ni makin merumitkan keadaan!' marah jhope. matanya bertukar merah.
'hyung calm down' kata taehyung sambil menggosok bahu jhope.
'jungkook apa kau dah buat kat dia?' soal jimin serious.
'm-make her m-mine....' jawab jungkook lemah.
'kau takkan tak tahu kook?! what the hell?! seriously? kau tahu dia akan lahirkan anak separuh vampire nanti dan benda tu lagi menyusahkan dia dan kau!!' marah jimin. 'ya tuhan.... macam mana sekarang? dia mengandungkan anak vampire bermakna dia kena minum darah, kook! dan waktu yang sama kau jugak perlukan darah dia.' kata jimin yang mula memanas.
'choose two jungkook. either kau lenyap atau dia dan bayi dia mati.'
tbc
YOU ARE READING
[C]Vamp - J.J.K
Vampire+ apabila seorang perempuan terjatuh hati dengan seorang lelaki+ 'kalau aku cakap aku bukan manusia, kau masih nak berkawan aku? atau kau akan menjauhi aku?' - jungkook 'saya sukakan awak... walaupun awak bukan manusia' - haera +kalau bukan ma...