seperti yang dijanjikan... hari sabtu aku dan kawan kawanku pergi ke xxx beach. udara di situ sungguh berangin. kelihatan alicia dan nara sedang menukar pakaian mereka kepada sut berenang. aku hanya mengenakan baju bersweater putih dan jeans hitam.
mataku meliar ke sekililing, mana tahu jungkook muncul? tapi dia takde. aku hanya mengeluh halus. aku mulai berasa malas untuk mengikuti mereka di pantai.
'haera... kau tak tukar baju?' soal nara.
aku hanya menggeleng. 'korang pergilah.. aku nak duduk sini tengok scenery.' aku berkata.
'serious? ala tak bestnya,' kata alicia pula.
'ala aku pon taknak ganggu momen korang.. alicia aku tahu lah kau ada hati dengan jongsuk.. and nara, kau pulak dengan mark kan?' soalku sambil mengangkat kening.
alicia dan nara mulai memerah. aku tersengih kecil. 'guys.. pergilah.. aku okey lahh..'
'oh my gawdd!! aku ingat kau suka mark! thanks hana!' nara memelukku.
'aku pon ingat kau suka jongsuk.. ommomooo tankiuuu!' alicia pula memelukku.
kemudian mereka berlari ke pantai sambil melambaikan tangan ke arahku. aku tersenyum dan membalas lambaian mereka. seketika kemudian aku merenung langit yang menjingga.
'jeon jungkook, bukan ke saya dah ajak awak haritu? kenapa tak datang?' gumamku perlahan apabila melihat sedikit demi sedikit pelajar sekolahku datang ke pantai itu tetapi tidak pula jungkook.
'hei..' seorang lelaki asing duduk disebelahku.
'hey?' aku menegurnya semula. aku memandang wajah lelaku itu. kacak.
'saya seungcheol. awak.... min haera kan?' tegur seungcheol lagi membuatkan aku mengangguk kecil. 'awak tak join kawan awak semua main ke?' soal seungcheol.
'tak... saya takde mood pulak..' aku mengeluh kecil.
seungcheol tergelak.. 'ada pulak macam tu? kenapa?'
'saya ada ajak jungkook datang, tapi... dia tak datang pon..' muncungku.
seungcheol tergelak sinis. 'the jeons dont come here, gurl' dia berspeaking.
aku menoleh ke arahnya. 'apa maksud awak mereka tak datang sini?' aku memandangnya dengan hairan.
muka seungcheol berubah riaknya. 'e-er.. saya tak sepatutnya ceritakan ni dekat awak.. saya minta maaf..' seungcheol mula bangkit.
aku memegang lengannya. 'tell me..' aku berkata. 'hey saya boleh simpan rahsia. pleasee...' aku merayunya.
seungcheol akhirnya mengalah sambil mengeluh kecil. 'okay okay..' dia kembali duduk. 'saya cerita ni.. jangan... jangan bocor kat orang lain okay?' dia berkata dengan nada mengharap.
aku mengangguk laju. 'nae!!'
'okay awak tau kan quilletes berasal daripada serigala?". lagipon diorang tak main la panas ni..' seungcheol berkata.
'apa? macam serigala sebenar?' soalku.
seungcheol mengangguk. 'tu lagenda kaum saya. '
'okay so apa cerita pasal keluarga jeon tu?' soalku lagi.
seungcheol mengetap bibirnya. 'well kaum diorang ni pula macam musuh kitorang, rivals maksud saya. moyang saya dulu, dapat tahu yang diorang memburu di kawasan tanah kami tapi diorang diasalkan jadi sesuatu yang lain, so kitorang buat perjanjian dengan mereka. kalau diorang janji untuk jauhkan diri dari kawasan kami, dan kami takkan dedahkan mereka yang bermuka pucat tu.' terang seuncheol panjang.
'saya ingatkan diorang baru je pindah kat sini sebab jungkook ada cerita yang dia baru dekat kawasan ni.' kataku lagi.
seuncheol tersenyum sinis. 'atau datang kembali.'
'apa diorang sebenarnya?' soalku.
seungcheol bangkit dan memegang kedua bahuku. 'tu cuma cerita haera.' dia lantas beredar sambil melambaikan tangan ke arahku.
aku mulai termangu sendirian. quilletes? sapa diri diorang? apa maksud dia...
skip
aku mulai mencatat dalam buku notaku tentang perkara penting yang diberitahu seungcheol tadi. aku nak bukak google cari tapi badan terasa sangat tak bermaya. aku tangguhkan dulu perkara tu.
aku mulai masuk ke bilik shower dan mempancurkan air suam ke wajah dan tubuhku. mataku yang sedia terpejam menikmati kesuaman air itu.
tiba tiba aku merasakan ada deruan nafas sejuk di leherku. latas mataku terbuka dan melihat ke belakang. takde sapa. aku menggosok leherku dan meneruskan mandi. selesai mandi, aku hanya memakai bathrobe dan keluar ke bilikku.
aku baring ke katil sambil merenung bulan yang menyinar melalui kaca sliding door yang masih tidak tertutup langsirnya. seketika kemudian, aku ternampak bayangan jungkook yang sedang merenungku pada pantulan sliding door itu.
terus aku menoleh ke belakang. tak ada! aku mengurut dahiku. 'mungkin aku terlalu banyak berfikir. aku patut tidur' gumamku perlahan. aku menukar bajuku dan menutup langsir. kemudian aku rebah ke katil sambil menyelimutkan diriku. mataku mulai memberat dan aku terus tidak sedar. sebelum itu telingaku sempat menangkap satu suara yang sangat hampir ditelingaku.
'sleeping beauty'
tbc
YOU ARE READING
[C]Vamp - J.J.K
Vampirgeschichten+ apabila seorang perempuan terjatuh hati dengan seorang lelaki+ 'kalau aku cakap aku bukan manusia, kau masih nak berkawan aku? atau kau akan menjauhi aku?' - jungkook 'saya sukakan awak... walaupun awak bukan manusia' - haera +kalau bukan ma...