1%

599 39 14
                                    

'min haeraa!!! palliwa!! nanti oppa lambat!' jerit abangku, min suga

aku terus mengikat rambutku dengan kemas dan turun ke bawah. kelihatan suga sedang bercekak pinggang sambil memerhatikan aku yang tengah kelam kabut nak pergi sekolah baru. huhhh haeraaa, first day sekolah dah macam ni.

and yes nama aku min haera, adik kepada min yoongi. opps! min suga. oppa aku menukar namanya dua tahun lepas sebab satu tragedi yang meragut kedua ibu bapaku. em umur aku? aku 17 tahun and yoongi 22 tahun. dia je lah tempat aku bergantung sejak kedua parents kitorang tak ada. n nasib baik ada satu syarikat ni terima dia bekerja.

'yaa sorry lah orang lambat.' aku berdecit kecil.

'dah lah cepat ambil makanan n breakfast dalam kereta. kau ni aduiiii apa nak jadiii...' bebel suga perlahan

aku terus menaiki kereta sambil memakan sarapan skali dalam kereta.

skip....

sesampai sahaja di sekolah, aku terus lari masuk ke sekolah tanpa kata apa apa pada suga. aku masuk kat satu lorong ni. erk... aku kat mana ni... n aku jalan je-

bukkk!!

aku terlanggar seorang lelaki. tapi sebelum sempat aku jatuh, laki tu paut aku untuk bangun n lepaskan aku. aku terkejut first first tengok muka dia sebab..... muka dia beku and pucat namateyyyyy ya ampun! aku ingatkan hantu yang tolong aku tadi..

aku pegang tangan dia untuk berhentikan dia. 'gomawo' kataku perlahan. dia menatapku sekilas serta menarik laju tangannya dan dia blah camtu je.. wth?!! tapikan... tapikan.... bibir dia merah gilaaa siakkkk!! macam epal snow white sumpah merahh...

ehh? aha! aku still sesat kat sini... aku lari ke arah lelaki itu dan menarik lengan bajunya. 'awak... pejabat dekat mana?' soalku.

dia menarik lagi sekali tangannya. 'kau tanya lah budak lain.' n dia terus pergi macam tu je.. weii kau pahal bang hang?!! aku tarik lagi sekali.

'awak tolonglah saya! saya budak baru kot!! at least tunjuklah jalan nak ke pejabat.' aku berkata geram.

dia memusingkan wajahnya dan memandangku tajam macam pisau rambo. wuissh scary buduhh! dont stare me like that! 'tuu kau naik tangga tu, ada lah signboard tulis PEJABAT. puas? erh' dia terus berlalu pergi. aku sempat tengok name tag dia.

JEON JUNGKOOK.

aku menjeling lelaki tu tajam. sombong! aku terus naik tangga yang mamat jongkok tu tunjuk tu.

skip....

kelas 5 excellent

semua murid sedang riuh buat murai dalam kelas tersebut. apabila mr minho masuk bersama rotan panjangnya, semua diam tidak berkutik.

'okay, harini kita akan dapat pelajar baru. silakan masuk.' ujar mr minho sambil tersenyum.

aku terus melangkah masuk dan mempekenalkan diriku. 'annyeong.. saya min haera imnida. saya dari daegu. harap semua dapat beri tunjuk ajar kepada saya.' aku menunduk 90 darjah.

'ommo, kiutt.'

'duduk sinii!'

'aku nak tackle dia lah..'

ppap!!!

'ehh bab!!' aku terus menutup mulutku dari tercarut. weh bangang kau fes day dah carut! bunyi pukulan rotan ke atas meja cikgu membuatkan satu kelas kembali diam. aku macam lemah jantung. nasib tak pengsan!

kelihatan mr minho memandang pelik kearah aku. aku tersengih malu. 'sorry saya terkejut.'

mr minho menganggukkan kepalanya. 'okay kamu duduk di tepi jeon jungkook dekat belakang sekali tu' dia menunjuk ke arah lelaki yang berambut perang bermuka pucat- oh lelaki yang menjengkelkan tadi! aku hanya mengangguk dan berjalan menuju ke tempatku.

'eh kesiannya dia..'

'scary weh duduk tepi mamat tu'

'ala apsal bukan tepi aku..'

aku hanya memaparkan riak pelik apabila mendengar bisikan mereka. kesian? kenapanya? well at least sebelah aku budak handsome, kan? aku duduk di sebelah jungkook dan mengeluarkan bukuku.

sesekali aku melihat wajah jungkook dari sisi mataku. wajahnya yang terlalu pucat dan bibirnya yang merah pekat menarik perhatianku. aku nak tegur tapi scary lah muka dia.. macam aku tengah duduk tepi puntianak pon ada..

sesekali aku mengikat rambutku berkali kali untuk menghilangkan rasa janggal. kemudian aku terlihat dia memandang ke arah tingkap dan menutup hidung dan matanya. pelik. aku mencium bau rambutku. wangi je..

'err a-awak okay ke?' aku memegang lembut bahu jungkook.

jungkook sedikit terloncat apabila aku memegang bahunya. jelas terpapar riak terkejut di wajahnya. ditepis laju tanganku darinya. 'y-yeah' terus dia memandang ke depan.

aku sedikit pelik dengan tingkahnya. pehal mamat ni? dia ada phobia ke ngan sentuhan?

tbc

[C]Vamp - J.J.KWhere stories live. Discover now