,,Tati? Co je to smrt?" zeptala se malá Mirtis.
,,Spíš kdo, broučku," odpověděl tatínek.
,,A kdo to teda je?" optala se znovu, když jí tatínek neodpověděl.
,,Proč to chceš vědět?"
,,No... kamarádce zemřel táta. Říkala, že si ho vzala smrt."
Otec se podíval nevěřícně na svou dcerku.
,,Jestli myslíš na tohle... Já nikam nepůjdu a žádná smrt si mě nevezme. To ti slibuji má drahá Mirtis."
,,Ale co když si ti ta smrt vezme?" stiskla svou panenku.
,,Nevezme. A když jo, tak na tebe budu shlížet z nebe."
,,A jak vypadá?" rozklepala se Mirtis ústa.
,,To ti nikdo nepoví. Je to velmi tajemná bytost. Ale zobrazuje se jako postava zahalená v černém hábitu s kosou." Otec uviděl v očích dcery strach. ,,Neboj se jí, Mirtis. Život dává a ona bere.
To, ale neznamená, že není spravedlivá. Každý má vyměřený čas. Někdo má delší a někdo zase kratší. Neboj se jí," zopakoval.
,,Stačí, když se jí podíváš do očí a řekneš: Dnes ne. Dnes ne."
,,Dnes ne," zopakovala Mirtis.
,,Dnes ne."
,,Pamatuj si, Mirtis, že láska je silnější než smrt."
,,Dobře," horlivě kývla.
,,A teď spi. Je pozdě," zvedl se Mirtisin otec z postele a vlepil jí pusu na čelíčko.
Pomalu odcházel, když na něj Mirtis zavolala: ,,Tati? A jak to všechno víš?"
,,Nevím," pokrčil rameny a zavřel za sebou dveře.
Mirtis se zamuchlala do peřin a přemýšlela o tom, co jí táta řekl. Najednou zhasla svíčka a Mirtis se polekaně rozhlédla.
,,Dnes ne. Dnes ne," opakovala.
,,Dnes ne, Mirtis. Dnes ne," zaskřípal kdosi.Vítejte u mého nového příběhu. Doufám, že se Vám bude líbit. Tahle kniha je věnována jednomu báječnému člověku, kterého si smrt vzala moc brzo.
Chybíš mi Hynku.❤Nápad na tuhle knihu vznikl, když jsem shlédla toto video:
ČTEŠ
Ve spáru temnoty
FantasyMirtis není živá ani mrtvá. Je něco mezi tím. Jídlo jí nechutná a cítí velmi málo emocí. Všichni ji znají pod jménem smrt. Jednoho dne Mirtis potká mladého vojáka. Zděsí se, protože s ní voják mluví a vidí ji. Pro lidi je neviditelná, ale on je jiný...