14~ din bror er død

702 39 0
                                    

"jeg tror det er best dere setter dere ned" sier politimannen,vi setter oss ned, jeg får en sterkere og sterkere følelse på at dette ikke kan være bra.

"som du kanskje vet drev din bror med narkotika..."begynner politimanen, hva er det han har gjort nå?

"ja?" svarer jeg spørrende

"din bror var veldig manipulerende, han var god til og lure folk" fortsetter politimanen, hva søren mener han??

"unnskyld, men hvorfor er jeg her? er han i fengsel, hva har skjedd?" spør jeg rett ut, jeg ønsker mamma og pappa kunne vært her og ordne dette.

"din bror er død" sier politimanen

"død? du tuller?" spør jeg, det kan ikke være sant, det kan ikke være mulig, han lovte at han skulle slutte med narkotika.

"han er død" gjentar politimanen, jeg prøver og holde tårne inne, det går akkurat, det føles ut som alt går rundt.

"hvor er han?" spør jeg,

"han er nede i obduksons rommet, hvis du vil så kan du få se han" sier politimannen, jeg nikker.

politi manen begynner og gå, vi følger etter, nå klarer jeg ikke og holde tårene inne lengre, jeg begynner og gråte. politimannen stopper opp.

"du kan gå inn når dem henter deg" sier politimannen, han smiler et jeg-beklager smil også går han, vi blir bare stående og vente.

"Rachel? går det bra?" spør Brandon og ser bekymret på meg, for et dumt spørsmål.

"nei, selvsagt går det ikke bra" roper jeg nesten til han, Brandon ser ut til og være like rolig som før.

Brandon klemmer meg, jeg klemmer han tilbake, akkurat nå er det en klem jeg trenger, jeg får nesten litt dårlig samvittighet for at han må være her, på en politistasjon på fredagskvelden.

"du kan komme inn nå" sier en stemme bak meg, jeg trekker meg ut av klemmen og følger etter damen, rommet er stort, det er masse rart der, akkurat som på et legekontor, bare uten alle permene, midt i rommet, er det et lite høyt bord, broren min ligger på bordet.

det ser ut som han sover, dessverre våkner han aldri igjen, han holder hendene sammen, jeg går bort til han, jeg står bare og ser på han i noen sekunder før jeg tar på han, han er kald, det er som om han har vært ute i -10 grader, han er ikke rød, det eneste er fra sårene på halsen, det ser ut som om noen har stikket han med kniv eller noe sånt.

jeg får vondt i hjerte av og se på det, ikke nok med at han er død, han ble drept. jeg klarer ikke og se på ham, men samtidig vil ikke jeg ikke gå, dette er nok siste gangen jeg noen gang får se han.

jeg gir han en liten klem, så går jeg, det er for mye for meg, først og flytte til et helt nytt land, også dør broren min så plutselig, det er som om verden raser sammen, som om jeg ikke skal ha det bra, endelig hadde ting begynt og løse seg, men nå...

jeg lokker igjen døren, Brandon står utenfor, han ser spørrende på meg, han gir meg et går-det-bra blikk.

"jeg vil ikke snakke om det" sier jeg bare, det beste hadde vært og snakke om det, men jeg har aldri vært så flink til og snakke om følelser.

"er du tankeleser også nå?" spør han

"mhm" svarer jeg daft, akkurat nå vil jeg bare hjem og sove, bare glemme dette, bare våken opp i morgen og dette bare er et mareritt, men nei.

vi går ut av politistasjonen og mot bilen, Brandon låser opp, jeg setter meg inn og tar på beltet, Brandon gjør det samme, han begynner og kjøre.

etter 10 minutter begynner telefonen og ringe, jeg ser ned på den, det er Chloe, jeg ignorer den, hun ringer igjen, og igjen.

"skal du ikke ta den?" spør Brandon og ser på telefonen min, det jeg har minst lyst til nå er og snakke med noen.

"jeg vil ikke snakke med noen, hun kan ringe Adrian isteden" svarer jeg og ser ut av vinduet, det er mørkt ute, vi kjører forbi noen hus, det er ikke noe lys i husene.

"hvem var det?" spør Brandon nysgjerrig, han svinger opp i innkjørselen og stopper bilen.

"Chloe" svarer jeg og tar av meg beltet, jeg går ut av bilen og mot døren, jeg går inn og kaster av meg skoene, Brandon kommer like etter, Adrian kommer i gangen til oss.

"hva hadde du gjort?" spør han og ler, jeg gir han et stykt blikk men det blir bare at trist blikk.

"chloe prøvde og ringe meg, ring henne tilbake du, jeg går og legger meg" svarer jeg og begynner og gå, jeg går opp på badet og pusser tennene så går jeg bare rett i sengen, jeg driter i og bytte til nattklær nå.
~~~~~~~~~~
Fremover skal jeg prøve og legge ut kapitler annen hver dag, gjerne del boken med venner.
Tusen takk til alle som sender privat meldinger og skriver at dere elsker boka osv.. det betyr så mye!! Å takk til dere som kommenterer og stemmer, fortsett med det<33

I need youDonde viven las historias. Descúbrelo ahora