15~ lappen

683 36 2
                                    

Brandons perspektiv:
"hva er det med henne?" spør Adrian og ser litt bekymra ut

"broren er død" svarer jeg, Rachel virket helt ute, det bekymrer meg litt egentlig,

"hva mener du?" spør han, Adrian ser overraska ut

"politiet sa at han hadde drevet med narkotika og han hadde tydeligvis lurt noen eller noe sånt" sier jeg, jeg fikk ikke med meg så mye, selv om jeg ikke har peiling på hvem broren.

"hvordan har hun det?"spør Adrian, denne gangen høres han dønn seriøs ut

"ikke noe bra"svarer jeg og ser mot trappen

Rachels perspektiv:

det er 5 timer siden jeg fikk vite at broren min er død, jeg har bare sovet, håpet på at alt dette bare er en mareritt, et mareritt jeg våkner fra hvert øyeblikk, om det noen gang kommer til og gå opp for meg at han er død, tviler jeg på, men jeg kommer til å alltid huske han.

*Bank bank*
Jeg gidder ikke og svare, det fortsetter å banke på, hvorfor er dem plutselig så høflige?
"Kom inn da" svarer jeg surt, døren åpnes og inn kommer Adrian.
"Hvordan går det?" Spør han og setter seg på senga mi.
"Jeg vil ikke snakke om det nå" svarer jeg og tar opp telefonen.
Han nikker til meg før han forlater rommet.

Jeg slår på telefonen og taster inn koden, de kommer opp 8 meldinger og 24 tapte anrop til sammen. Brandon har ringt 4 ganger, mamma og pappa har ringt 10 gange, og politiet har ringt meg også, What? Er jeg ikke ferdig med dem? Du tuller med meg?!

Jeg finner nummerert til politet, dem svarer med en gang.

"Jeg er Rachel Zane, dere prøvde og ringe meg" sier jeg og peiker på telefonen.
"Ja, kan du komme ned til stasjonen så fort som mulig?" Spør damen
"Jeg har ikke mulighet, det er ingen som kan kjøre meg" svarer jeg, jeg er litt letta for at ingen kan kjøre meg, det er så mye stress...
"Kan vi komme til deg? Det er ganske viktig" Sier hun, med en enda mer seriøs stemme denne gangen.
"Ok" svarer jeg skeptisk.
Jeg gir dem adressen og sånt, dem skulle komme om en halv time.
Jeg går ned, det frister ikke i det hele tatt, men sånn er vell livet av og til?

"Politiet kommer om en halv time" sier jeg kaldt og setter meg i sofaen.

"Hvorfor?" Spør Adrian, han ser bekymra på meg, tror han fortsatt at jeg har gjort noe ulovlig?
"Dem hadde noe viktig informasjon" svarer jeg
" kan jeg være her da?" Spør han og ser forventingsfulle ut på meg.
" Ok " sier jeg og trekker på skuldrene.

Politiet sitter nå i sofaen sammen med oss, etter en lang evighet med forklaring av hvem Adrian er og hvorfor jeg bor her kan dem endelig si hva det viktige er.

"Vi fant noe på broren din, vi fant en lapp" sier politiet, det er en dame og en man.
"Ok?" Svarer jeg spørrende.
"Vi fant en lapp når vi obduserte han" sier politimannen, en lapp? Ah, det er så irriterende at dem ikke kan komme til poenget.
"Og poenget er?" Sprø jeg utålmodig og lei
Politimannen tar opp en pose fra den ene jakkelomma, det er en liten brødpose med en lapp inni, han tar opp noe dra den andre lomma.
"Du må ha på deg hansker, vi jobber fortsatt med og finne fingeravtrykk" forteller politimannen, han gir meg hanskene, jeg tar dem på.
Politimannen tar opp lappen fra posen og rekker den mot meg, jeg tar den imot og åpner den.

"kjære Rachel, jeg har gjort noe dumt, jeg vil du skal vite at jeg er glad i deg, du er sikkert kjempe sint på meg eller lei deg, men du må passe på, du må passe på hvem du er med og hvor du er, ikke nevn mitt navn til folk du ikke kjenner eller som du ikke stoler på, du må love meg det, jeg er kjempe glad i deg, unnskyld." står det på lappen, jeg må nesten lese den igjen.

"vi tror han viste at det var over og skrev lappen og la den i lommen for at vi skulle finne den og advare deg" forklarer politiet"Hva skal jeg gjøre nå?" Spør jeg hjelpeløs, jeg ser på de 2 politimennene, så på Adrian, han sitter i stolen og ser forvirret ut.

"Vi skal begynne og kjøre forbi her 2 ganger om dagen, men foreløpig er det den eneste sikkerheten vi kan gi, etterhvert er det mulig og øke sikkerheten men du må passe godt på, helst være med noen hele tiden" sier den ene politimannen, jeg nikker og ser ned i bordet

Jeg gir politiet lappen, dem tar med seg tingene dem hadde og går, det eneste som jeg kan tenke på er hvem som drepte Noel (broren min) og hvorfor..
~~~~~~~~~~
Jeg vurderer og poste et nytt kapittel Idag, men jeg vet ikke, jeg prøver og poste annen hver dag, så bare så dere vet det:)
God påske, fortsett og stem, kommentere og dele<33

I need youWhere stories live. Discover now