Aira segera pergi ke surau pejabatnya yang terletak di tingkat 4. Selesai menukar pakaiannya dia terus ke pantri untuk mengisi perutnya yang kosong.
Mood dia kurang baik sejak dia berlanggaran dengan Arash.
Maya, masuk bilik saya sekarang. Arah Aira melalui interkom.
Baik Cik Aira.
Lepas ni saya ada ape ape meeting tak??
Tak de Cik Aira. Tapi Cik Aira kena sign beberapa laporan yang letakkan atas meja Cik Aira tadi. Tu je untuk hari ni.
Ok, awak boleh keluar, nanti saya sign laporan tu.
Tepat pada pukul 8 petang, Aira keluar dari pejabatnya untuk pulang ke rumah. Hanya dia sorng je yang berada di situ kerana semua pekerjanya sudah pulang pada pukul 5 petang tadi. Papanya juga sudah pulang. Dia bekerja lebih masa kerana ada perkara yang belum dia selesaikan. Dia hanya berhenti untuk menunaikan solat maghrib pada pukul 7. 30 tadi dan terus menyambung kerjanya.
Alahai,lebat la pulak hujan ni. Dah jauh aku letak kereta. Payung pulak aku tak bawak. Terpaksalah redah je hujan ni.
Sampai je di keretanya dia terus masuk ke keretanya
Habis basah baju aku. Tak pelah nanti balik aku terus mandi la. Karang demam pulak. Tak leh pergi office esok tertangguh pulak kerja yang aku nak buat.
Dalam perjalanan tiba tiba keretanya tidak boleh bergerak.
Aduhh, kereta ni buat hal pulak. Bukan ke aku baru je isi minyak. Ape pulak masalah dia ni.
Call papa je la. Dah la gelap takut pulak aku nak keluar kereta.Belum sempat dia menelefon papanya tetibe fonnya gelap.
Aaaahhh tidak habis bateri. Huaawaaa mama ape Aira nak buat ni. Aira takut.
Dia terus menjerit dan menandis ketakutan.Sejam dia berada di dalam kereta tetibe ada kereta yang berhenti di depan keretanya. Kereta sape pulak yang berhenti depan ni. Ujar Aita dengan keadaan yang terketar ketar akibat terkena hujan tadi. Ya Allah, lindungilah aku ya Allah. Doa Aira dalam hati.
Kereta sape pulak yang berhenti tepi jalan tu. Kereta dia rosak ker, dah la tengah hujan lebat ni. Baik aku berhenti pergi tengok. Ntah ntah dia perlukan bantuan. Ujar Arash perlahan
Dia terus keluar dari keretanya dan megambil payung untuk pergi ke kereta yang rosak itu.
Dia terus mengetuk tingkap kereta milik Aira.Aira teragak agak untuk membuka pintu keretanya kerana dia tidak nampak muka lelaki yang mengetuk tingkap kereta miliknya itu.
Setelah lelaki itu mengetuk tingkapnya berkali kali. Akhirnya dia pun membuka pintu kereta.
Dengan perlahan Aira yang kesejukan itu keluar dari keretanya.
Arash megundur ke belakang apabila melihat pompuan yang mahu keluar dri keretanya. Dia memberikan laluan untuk pompuan tu keluar dari keretanya. Dia terus memayungkan pompuan itu tadi apabila melihat dia keluar demgan tidak membawa payung.
Cik tak apa apa ker? . Nape ngan kereta cik ni? . Ada ape ape yang saya boleh bantu? . Tanya Arash dengan prihatinnya.
Eh suara dia macam aku pernah dengar tapi kat mana ye. Aira yang megelamun itu terkejut apbila disergah oleh Arash sekali lagi.
Orang tanya dia megelemun pulak. Getus Arash dalam hati.
Maaf apa yang encik tanya tadi. Aira yang tersedar dri lamunan terus meminta maaf.
Saya tanya kenape dengan kereta awak??. Eh macam pernah dengar suara ni.ujar Miji dalam hati.
Oh, sory saya tak dengar tadi. Ntahlah saya pun tak tahu nape ngan kereta saya tetibe mati masa saya tengah drive tadi. Ujar Auni dengan keadaan yang menggeletar.
Awak sejuk ni badan awak awk memggeletar. Jomlah saya hantar awak balik dulu nanri kereta ni saya panggil orang untuk tarik kereta awak gi bengkel dulu. Ujar Arash yang melihat badan Aira yang menggeletar. Sempat lagi dia memerhati wajah pompuan itu untuk mengetahui siapa pompuan itu. Tapi gagal kerana dia tidak nampak pompuan itu disebabkan keadaan yang gelap.
Dengan teragak agak dia pun mengangguk.
Arash yang merasakan bahawa pompuan itu tidak selasa dengannya terus bersuara. Jangan risau saya tak buat ape ape kat awak. Saya just nak tolong awak.
YOU ARE READING
Suamiku ceo
RomanceAira Dhia Rana yang terpaksa berkahwin dengan seorang ceo yang terkenal iaitu Muhammad Arash Mikael Berlakunye insiden yang tak terduga yang meyebabkan mereka mengenali antara satu sama lain tetapi mereka tidak tahu yang mereka akan berkahwin. Apabi...