Selepas meeting. Arash terus mengambil Aira di officenya.
Semasa dalam perjalanan.
Sorry2 aku habis meeting lambat tadi. Tu yang keluar lambat tu.
Its okay. Aku pun ada kerja sikit tadi. Nasib baik ko datang lambat.
Ok. Kawan aku tu pernah jumpa ko.
Ye ke. Kat mana. So aku kenallah dia.
Mmm. Ko tak kenal. Tapi dia kenal ko. Masa ki pengsan dia yang rawat ko. Tapi dia tak tahu lah yang dia rawat tu bakal isteri aku.
Ooo. Dia doktorlah.
Aah. Eh kawan ko dah sampai ker.
Ye kot, sebab tadi dia cakap dia nak sampai dah. Maybe skrang ni dia dah sampai.
Ooo. Kesian kat dia kena tunggu. Dah lah kita yang ajak dia orang lunch.
Ala, kawan aku jenis yang tak kisah.
Oklah. Kalau ko cakap cam tu.
Beberapa minit kemudian. Akhirnya Aira dan Arash sampai di KFC. Mereka terus mencari kawan Aira
Mana kawan ko.
Jap aku cari. Hah tu dia. Jom lah.
Mereka terus berjalan menuju meja yang diduduki oleh kawan Aira iaitu Farah.
Farahhhh, beb lama tak jumpa. Ko dah lain sekarang.
Ko pun lain gila doh. Aku hampir tak cam ko tadi tahu. Ni ke future husband ko tu.
Aira terus memandang Arash yang masih berdiri. Aah. Ni lah.
Mika duduklah. Mane kawan ko tak sampai lagi erk.
Belum sampai dia cakap dia lambat sikit. Ada patient.
Oooo. Ujar Aira lalu terus berbual dengan Farah.
Oit. Ko bahasakan diri ko ngan dia cam tu je. Bisik Farah apabila melihat Arash leka dengan gadgetnya.
Aah. Ada masalah ker. Ujar Aira selamba.
Weh. Ko ni, dia kan future husband ko. Ko kenalah hormat dia. Mana boleh layan dia mcam layan kawan. Nasihat Farah.
Laaaa. Aku ngan dia bukan suka sama suka. Kita orang buat ni sebab terpaksa je. So tak pe lah guna panggilan ape2 pun. Tak salahkan?? Lagipun dia ok je.
Ya Allah kawan aku sorang ni. Mana boleh. Nanti bila ko kahwin ngan dia syurga bawah tapak kaki dia tau. Tak kiralah korang kahwin sebab ape. Berdosa seorang isteri buat cam tu kat suami.
Ahhh. Lantaklah. Aku bukannya suka sangat ngan dia. Lagipun alu tak rasa lepas kita orang kahwin ni. Kita orang tak bercerai. Maybe kita orang akan bercerai.
Farah tidak jadi meneruskan kata katanya apabila kawan Arash sudah sampai.
Assalamualaikum. Sorry lama menunggu.
Waalaikummusslam. Eh tak pe lagipun oita orang baru je sampai jugak ni. Ujar Farah berbasi basi.
Ohh ok. So korang dah order ker. Ujar Syahmi ramah.
Belum. Aku tunggu ko la ni. Jom lah kita pegi order. Ujar Arash.
Ko nak makan ape. Ujar Arash kepada Aira.
Aku nak set lunch. Sama ngan Farah ni.
Ok. Tunggu sini. Biar aku ngan Syahmi gi order. Mereka terus beredar.
Weh. Bukan ke dia tu yang aku rawat kat umah ko tu. Ujar Syahmi yang berjalan menuruti Arash.
Aah. Nape.
So ko tak jadi lah nak akhwin ngan pilihan daddy ko tu.
Jadilah. Nape.
Pastu dia..... Jangan2 dia ke yang ko cakap pilihan daddy ko tu.
Mmmmm.
Wooo.. kuat betula jodoh koramg berdua ni. Tak sangka aku.
Tapi nape ko bahasakan diri ko cam tu ngan dia.Dia nak cam tu. Aku ikut je lah. Lagipub bukan ada felling ape2 pun.
Gila. Tak pernah dibuat orang panggil "aku ko" je dengan future wife.
Aku buat kan. Ape yang tak pernah dibuat oramg pulak. Ko ni. Malas aku layan ko. Jomlah. Nanti dia orang marah pulak lambat2. Mereka terus menuju ke meja yang menempatkan Aira dan Farah.
Asal lambat. Beli ke buat. Aku temgok tak de ramai sangat. Sembur Aira apabila kereka sampai.
Buka salah aku. Dia yang lambat ok.
Ok fine.
Ohh lupa nak kenalkan ni kawan aku Syahmi.
Syahmi, ni Aira. Aira, ni Syahmi.
Ohh. Selamat berkenlan. Nice to meet you.
Aira hanya tersenyum.
Ni kawan aku Farah. Farah ni Aash. Arash ni Farah.Ok. Jomlah makan nanti habis pulak waktu lunch.
Mereka terus menjamu selera.
Wei Syahmi, aku kene gerak dulu sebab nak gi ambik kereta Aira. Ujar Arash selepas dia selesai menghabiskan makanannya
Huh. Okk, gi la dulu, aku pun nak gi blik hospital dah kejap lagi.
Ok. Sorry bro. Nanti kita borak lagi.
Eh. No hal. Aku faham.
Ok, jom Aira. Nanti lambat.
Ok. Farah aku gi dulu eh. Sorry. Nanti kita jumpa lagi. Ujar Auni kepada kawannya.
Ok. Aku pun gerak dulu la. Ad hal pulak.
Jomlah Ash.
Jom, Arash terus menarik tangan Aira yang berlapik.
Aishh, takyahlah tarik2. Sakit tahu tak. Marah Aira.
Dah ko tu jalan cam siput. Lepas ni aku kene jumpa client.
Kalau cam tu ko bgi je lah alamat dia. Aku gi sendiri. Ko kan busy. Ujar Aira. Sebenarnya dia merajuk. Dia pun tak tahu kenape dia nak merajuk.
Aira ni dah nape. Merajuk je bunyinya. Getus Arash dalm hati.
Merajuk ke ni. Alaaa, sory la tak sengaja tadi. Sakit sangt ke. Meh sini nak tangok.
Eishh tak payahlah. Jomlah tadi cakap busy. Aira terus masuk ke dalam kereta.
Arash hanya menggelengkan kepala. Cam budak2. Nasiblah aku kene kahwin dengan orang perangai cam budak2. Layan je lah.
Arash terus memecut keretanya ke bengkel untuk mengambil kereta Aira.
YOU ARE READING
Suamiku ceo
RomanceAira Dhia Rana yang terpaksa berkahwin dengan seorang ceo yang terkenal iaitu Muhammad Arash Mikael Berlakunye insiden yang tak terduga yang meyebabkan mereka mengenali antara satu sama lain tetapi mereka tidak tahu yang mereka akan berkahwin. Apabi...