Sesampainya Arash di office. Dia terus call Syahmi untuk memberitahu news terbaru tentang dirinya.
What up bro, lama tak dengar khabar ko skrang. Buzy prepare majlis kahwin ke ape ni. Ujar Syahmi.
Hhahahha, ko ni kalau ye pun bagilah salam dulu. Aku nak kenalkan ko ngan bakal isteri aku ni. Ko free tak lunch ni.
Haaaa, serious la ko nak kahwin dah. Ngan sape??? Ngan pilihan daddy ko tu ker. Aku free je lunch ni.
Aah. Ok la wei. Nanti kita jumpa kat KFC. Kita makan kat situ je la.
Okk. Aku pun ada patient skrang ni.
Selepas itu Arash terus mendail no Aira.
Bip bip.
Aira terus menjawab. Hello. Ada ape call ni. Blom waktu lunch lagi kan.
Ye, aku tahu belum waktu lunch. Aku call ni nak bgitahu ko nanti lunch kawan aku join kita. Boleh tak??
Asal dia nak join kita. Kitakan nak gi ambik kereta aku.
Ye la, kita gi ambik kereta ko. Sebelum kita lunchlah dulu. Aku nak kenalkan ko kat dia. Nanti dia terkejut pulak, dia kawan aku tapi tak kenal pun ngan bakal isteri aku.
Mmmm. Ok lah. Aku ajak kawan aku jugak. Kita jumpa kat mana ni aku nak bagitahu kawan aku.
Kita jumpa kat KFC. Oklah aku ada meeting ni. Nanti aku ambik ko. Maybe lambat sikit. Habis meeting aku ambik ko.
Arash terus ke bilik mesyuarat yang terletak di tingkat 5 manakala Aira pula terus call kawan dia.
Farahhhhh. Lama tak jumpa. Jom jumpa. Banyak news yang ko ngan aku terlepas tau.
Hahhaha, okk. Kita jumpa. Kat mana???
Kat KFC, aku nak kenalkan ko ngan future husband aku ni.
Haaa😲😲😲 ko nak kahwin. Banyaknya yang aku terlepas. Baik ko citer skrang jugak. Aku tahu ko tak buzy skrang.
Hahahah. Ok ok aku nak citer la ni. Before that, aku nak tnya cam mana relay ko ngan Faris.
Ooo. Aku ok je ngan dia. Tapi skrang ni dia buzy lagi la sebab baru je jadi pilot. So kita orang baru tunang, belum kahwin lagi. Citer yang ko pulak.
Ooo. Ok la tu. Biar dia kerja dulu. Simpan duit nak kahwin ngan ko. So skrang ni citer pasal aku pulak. Aku kenal dia pun secara tak sengaja sebenarnya. Lagipun sebelum aku kenal ngan dia mama ngan papa nak jodohkan aku ngan anak kawan dia orang. So aku terima la. Tak sangka orang tu aku kenal rupanya.
Oooo. Cam mana ko kenal dia.
Aku kenal dia sebab dia langgar aku pastu kitaorang gaduh la and dia blah cam tu je. Pastu malam tu aku balik lewat kereta aku rosak dia tolong aku. Mula2 aku tak tahu pun tu dia sebab masa tu hujan nad gelap. Lepas dia tolong aku tu aku pulak yang pengsan. Dia bwak aku balik kat umah parents dia and parents dia kenal aku, aku kenal parents dia tapi tak kenal dia. Pastu masa tu la aku tahu dia tu bakal suami aku. And now parents kita orang rancang nak kahwin lagi lima bulan.
Ooo. Wahhh. Aku rasa korang ni ada jodoh sebab tu selalu jumpa dia.
Mengarutlah ko ni. Aku kahwin pun sebab nak happykan mama n papa aku je. Sama cam dia jugak. Ok lah wei. Kita sambung nanti jumpa.
Okkk. Aku tak sabar nak jumpe future husband ko tu.
Hahahh. Ok bye .
Bye.
YOU ARE READING
Suamiku ceo
RomanceAira Dhia Rana yang terpaksa berkahwin dengan seorang ceo yang terkenal iaitu Muhammad Arash Mikael Berlakunye insiden yang tak terduga yang meyebabkan mereka mengenali antara satu sama lain tetapi mereka tidak tahu yang mereka akan berkahwin. Apabi...