14

8.8K 174 8
                                    

Ahhhh. Penatnya hari ni. Aira terus membersihkan dirinya dan menunaikan solat maghrib dan isyak. Hari ni dia akan bermalam di kondo miliknya. Lagipun dia lebih suka tinggal bersendirian daripada tinggal dengan mama dan papanya. Dia akan balik ke rumah papanya bila dia free. Selebihnya dia akan duduk kat kondo sebab dekat dengan office. Kadang2 ada juga dia gi office dari rumah mama dia. Selepas menunaikan solat maghrib dia terus membuka laci mejanya untuk mengambil ubat migrainnya. Tiba2 dia teringat kejadian yang berlaku di bengkel kereta. Nape dia caring dengan aku tadi.

Flashback

Wei Mika nape ramai orang ni. Rimaslah. Napelah ko hantar kereta aku kat bengkel yang ramai orang. Panasnyaaaa. Dia mengipas ngipas mukanya dengan tudung yang dipakainya.

Shhh. Bisinglah ko ni. Manalah aku tahu nak ramai orang cam ni. Ko tanya aku pulak. Gi la tanya orang yang datang bengkel ni. Biasanya hari kerja bengkel ni tak ramai orang.

Mana ko tahu bengkel ni tak ramai orang.

Aku tahu la. Kawan aku owner bengkel ni.

Oooo. So panggillah kawan ko. Cepat sikit dapat kereta. Panas dah ni.

Hari ni dia tak de. Pekerja dia je ada. So kena tunggu la.

Adushhh. Masalah betullah. Habis tu cam mana ni. Ko cakap nak cepat tadi. Gi la dulu biar aku je tunggu kat sini.

Tak pelah, aku dah batalkan dah. Lagipun takkan aku nak tinggal ko sorang2 kat sini. Karang jadi ape2 aku nak jawab ape ngan papa n mama ko.

Akhirnya masing2 membisu dan menunggu mekanik yang sedang melayan pelanggannya.

Tiba2 Aira merasakan kepalanya berdenyut denyut dan dia merasakan tubuhnya mahu jatuh. Terus dia berpaut pada tangan Arash.

Arash yang sedang memerhatikan orang2 yang lalu lalang segera berpaling apabila merakan ada tangan yang menyentuhnya. Nape ni. Tak sihat ke. Ujar Arash cemas.

Tak de pape la nak jatuh tadi. Tipu Aira

Jangan tipu akulah Aira. Muka ko dah pucat tu. Jom masuk kereta dulu.

Ehh. Tak pelah tunggu kereta aku la dulu. Aku ok je la. Sikit je ni. Panas si.....
Tiba2 Aira tak dapat kawal badannya daripada terjatuh.

Arash terus memegang Aira daripada terjatuh. Eiiish degillah ko ni. Jom masuk kereta. Arash segera memapah Aira masuk ke kereta.


Mika... Panggil Aira lemah.

Ye. Ko nak ape2 ke.

Tolong ambik ubat dalam handbag aku kat belakang.

Ubat??? Ko sakit ape. Ujar Miji risau.

Tak de ape2. Aku migrain sikit je.

Whatt??? Migrain. Asal tak bgitahu aku tadi. Arash segera mengambil ubat daj air yang memang dia sediakan dalam keretanya. Nah makan ubat ni. Lain kali kalau ki sakit ape2 cuba bgitahu aku. Kalau jadi cam tadi cam mana. Ko ni suka buat aku risaulah.

Aku sakit sikit je la. Tak yahlah risau. Aku nak tidur jap. Nanti kejut aku.

Sini biar aku picit kepala ko. Aku membiarkan dia memicit kepalaku
Akhirnya aku tertidur dalam kereta.

Aku tersedar apabila ada orang memanggil namaku.

Aira. Kereta ko dah boleh keluar bengkel so aku sruh dia oramg hantar kat umah ko je la eh.

Ehhh. Aku boleh drive sendiri la.
Biar aku je la drive.

Tak payah nak mengada. Muka ko tu pucat lagi. Biar aku suruh dia orang hantar kat umah ko je la

Mmmm ye lah. Tpi bukan hantar kat umah parents aku. Hantar kat kondo aku sebab aku tak balik umah parents aku hari ni.

Kat mana kondo ko??

Dekat area office aku je.

Ooh ok. Nanti aku hantar ko terus kat kondo. Tak yah masuk office la sebab dah pukul 4 ni.

Hantar je la aku kat office. Banyak lagi kerja aku nak buat.

Lantak ko lah aku hantar ki kat kondo terus ko ni degillah. Cubalah dengar cakp aku. Eishh. Marah Arash. Dia terus berlalu ke keretaku yang berada di bengkel.

Aku hanya dapat melihat dia pergi tanpa sempat berkata ape2.

Suka hati dia je control aku.

Selepas Arash membuat pembayaran dia segera menuju ke kereta.

Bape tadi. Tanyaku sambil mengambil purse yang berada dalam handbag.

Tak payahlah. Aku dah bayar.

Mana boleh cam tu. Aku rasa tak selesa la. Biarlah aku bayar.

Ko rasa tak selesa ke.???

Ye la. Aku segan

Kalau cam tu esok ikut aku. Kita gi makan n shopping. Anggap je ko dah bayar semua.

Boleh ke cam tu.

Ye la. Esok kan cuti. Aku ambik ko kat kondo. Kita gune kereta aku je la.

Mmm. Ye la. Pukul bape.

Kul 10. Sharp. Aku tak suka oramg lambat.

End flashback

Nape dia tetiba baik ngan aku ni.
Sedang dia mengelamun tetiba iphonenya berbunyi.

Mika

Assalamualaikum. Buat ape tu. Kepala ko sakit lagi ker???

Aira

Baru lepas solat ni. Sakit sikit2 je

Mika

Oklah. Rehat lah esok kita jumpa. Jangan lambat. Gud nite🌙🌙😊😊😪

Aira

Ok. Gud nite😪😪

Nape tetibe dia jadi caring ni. Janganlah caring sangat nanti aku suka ko lah Mika. Eishh, baik aku tidur. Esok tak leh tidur sebab dia ajak aku keluar.

Mika POV

Aku suka dia ke ni. Ah tak mungkinlah. Aku risau  kat dia sebab dia kan future wife aku. Ye. Ko risaukan dia je Arash. Bukan suka dia. Aku tak kan suka dia. Aarghhhh baik aku tidur.

End POV

Akhirnya dia tertidur.

Suamiku ceoWhere stories live. Discover now