2. Rozřazování

2.2K 104 18
                                    

 S Angelinou jsme rozjely zdlouhavou debatu na téma jednotlivých kolejí. Ona byla totiž poloviční a její matka měla domácí výuku, takže toho o škole moc nevěděla. Naproti tomu u mě studovala v Bradavicích skoro celá rodina, tudíž si na mně Angelina vyžádala podrobný popis všech kolejí.

„No, v Bradavicích jsou čtyři koleje, které mezi sebou soutěží o školní a famfrpálový pohár. Havraspár, Zmijozel, Mrzimor a Nebelvír. Orli, nebo také havrani, hadi, jezevci a lvi. Největší řevnivost je mezi Zmijozelem a Nebelvírem. Nikdo neví proč, ale tyhle dvě koleje proti sobě neustále soupeří. Ve famfrpálu, v pověsti, v soubojích, ve všem.

Každá kolej preferuje studenty s určitými vlastnostmi... podle těch se také lidé rozdělují. Třeba Havraspár si cení především logického uvažování, přemýšlivosti a touhy po vědění. Není nutné, abys věděla všechno a všude, ale je důležité, aby ses vždy snažila vědět co nejvíce. Havraspár chce, aby byli jeho svěřenci přemýšliví a neukvapovali se při svých rozhodnutích. V Havraspáru tě budou nutit téměř neustále něco řešit.

Mrzimor dává přednost cti a pracovitosti. Na jezevce se můžeš spolehnout, že ti vždy pomůžou, pokud po nich nebudeš chtít něco, co je proti jejich přesvědčení nebo morálním zásadám. Často bývají označovaní jako ti ostatní. Prostě ti, kteří zbyli, protože se jinam nehodili. Já si ale myslím, že to není pravda. Jen prostě neměli potřebu se vytahovat svými přednostmi. Jsou tiší, skromní, ale zároveň čestní a vždy drží slovo.

Nebelvír si cení odvahy a hrdinství. Nebelvíři jsou ti, kterým můžeš navrhnout ten nejšílenější a nejnebezpečnější nápad, ale pokud jim to nějak pomůže, například zachrání jejich přátele, půjdou do toho. Já si myslím, že to občas trochu hrají. Že všechny ty šílené věci dělají proto, aby se neřeklo, že nepatří ke lvům, jestli mi rozumíš...

A poslední jsou Zmijozelští. Ctižádostiví, odhodlaní... půjdou přes mrtvoly, aby dostali co chtějí. Většinou sem chodí pouze čistokrevní, protože Salazarovi Zmijozelovi, zakladateli koleje, na čisté krvi hodně záleželo. Také bývají, alespoň v dnešní době, nadutí a pyšní. Ale ve své podstatě nejsou špatní. Původ koleje není ve zlu, ale v odhodlanosti.

Vlastně jsem kdesi četla takové... nevím, jak to pojmenovat, ale bylo tam něco ve stylu: Nebelvír pro tebe zemře. Zmijozel pro tebe zabije. Mrzimor s tebou zemře a Havraspár se bude snažit vybrat řešení, při kterém nezemře nikdo."

„Trochu se pleteš," ozval se ode dveří hlas. Když jsem se natočila směrem, odkud přicházel, spatřila jsem poměrně vysokého asi jedenáctiletého chlapce s černými vlasy.

Povytáhla jsem na něj jedno obočí, ale jinak jsem nepromluvila. Ten kluk mi byl sice vzdáleně povědomý, ale netušila jsem, kdo by to mohl být. Proto jsem chtěla, aby se nejprve představil.

„Jmenuju se Sirius. A vím určitě, že Zmijozelové jsou víc než zlí. Jsou podstatou zla," dodal a ve tváři se mu zformoval nenávistný škleb, který byl až příliš podobný tomu, který používal můj bratr, když mluvil o mudlorozených.

„Proč mě to nepřekvapuje, bratránku?" zamumlala jsem si pro sebe, protože jsem si teď už dokázala spojit, že ten kluk musí být můj bratranec, Sirius Black.

„Prosím?" zeptal se s povytažením obočí a svůj výraz změnil na uraženou masku.

„Jsi snad Sirius BLACK, ne?" zeptala jsem se s důrazem na jeho příjmení a povytáhla jen jedno obočí... tento výraz byl prostě v naší rodině oblíbený a všichni jsme ho používali docela často.

„Merlinužel," přitakal smutně, avšak poté zvedl hlavu, „ale to je jedno. Chtěl jsem se zeptat, jestli si nemůžeme přisednout a taky ti rozmluvit to, že Zmijozel není kolej pro špatné."

Capella Spica Black //DOKONČENO//Kde žijí příběhy. Začni objevovat