10 - "nej vel?"

151 1 1
                                    

M: altså det er sådan at *tøver* far har fået nyt arbejde.

A: nej vel?
M: jo...
A: hvor henne?
M: Sjælland
En masse tanker suser igennem mit hoved, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Vi skal vel flytte? Men hvor på Sjælland? Og hvis vi skal flytte, hvad så med Sara og Freja her i Jylland? Og med min veninde Sophia på skolen?! Og og og.... Jeg må lige spørge om vi skal flytte først.
A: skal vi så flytte?
M: ja skat
Tårerne begynder igen at komme frem. Min mor må kunne se det, for hun tager armen om mig, og bare krammer mig.
A: hvor hvor skal vi så bo?
M: roskilde
Jeg tænker mig lige om. Er der ikke der Caroline bor?
A: hvornår flytter vi så?
M: om en måned. Vi har aftalt at du en dag kan være sammen med Freja og en dag med Sara og en dag med dem begge.
A: tak mor
M: det var så lidt. Er der noget andet?
A: nej, det er fint
Min mor krammer mig kort og går ud af værelset. Jeg skal lige samle tankerne. Må lige spørge Caroline, om det ikke er i Roskilde hun bor. Jeg ringer til hende på messenger og hun tager den med det samme. Hun kan hurtigt se at jeg har grædt, og spørger hvad der er galt. Jeg fortæller hende det ligeud: at jeg skal flytte. Da jeg så siger at jeg skal flytte til Roskilde bliver hun totalt hype. Hun skriger at hun også bor i Roskilde!! Vi bliver begge overgearet, ups. Vi taler om hvor fedt det bliver, og at vi måske skal gå i samme klasse. Jeg kalder på min mor og spørger, og hun siger at jeg skal gå på (en skole i Roskilde) i 7.A. Caroline siger at hun freaking går i den klasse. Jeg krammer igen min mor og spørger om det var aftalt. Hun siger at det var det faktisk ikke, men hun er også glad på vores vegne. Caroline, det her, det bliver for feeeedt!
Vi snakker i flere timer, ups, og det ender med at klokken bliver 00. Hahaha. Jeg tager noget nattøj på og børster mine tænder. Og nåh ja, fjerner mit overdrevne makeup aha. Caroline og jeg synger en godnatsang sammen HAHAHA, da vi begge elsker at synge. Vi falder derefter i søvn, samtidig med at vores samtale ellerm hvad man nu siger stadig er igang. Såeh vi holder altså sleepover over messenger. Caroline falder først i søvn kan jeg se, og jeg falder i søvn kort efter.

More than friends?Where stories live. Discover now