26 - stranden

146 4 2
                                    

Jeg kunne ikke modstå hendes læber. Mine ramte hendes.
Gik det for stærkt?

Vi trak os begge. Og smilede. Jeg fik helt lyst til, at spørge hende om kærester. Men jeg vil vente til lørdag. For nu er jeg ret sikker på, at hun har de samme følelser for mig.

Eller hvad?

Amandas synsvinkel
Han gav mig simpelthen det dejligste kys i verdenshistorien. Åh, jeg, han, wow han er fantastisk! Smuk, sød, støttende. Tre gange s? ;)

Vi gik med flettede fingre ned til stranden for at købe is. Vi købte en stor én, til deling.
Og her sad vi så. Delte en is. Kiggede over vandet, hvor solen stod lavt på himlen. D. 5. april. Kl. 17.46. Ja, jeg kiggede evt på klokken.

Jeg vendte mig pludselig om, så jeg kiggede ham i øjnene. De funklede på grund af solens skær. Det var nu, jeg kunne ikke vente til ... på lørdag.

"Vil du være min?" spurgte jeg. Han lyste op som en sol, der blæste skyer væk, for at skinne. "Ja Amanda," svarede han, "der er ikke noget jeg hellere vil!" Vores læber mødtes for anden gang den dag i et kys.

Jeg havde en fantastisk fornemmelse i kroppen. Men også mærkelig. For fansene kender mig jo som en veninde. Hvis de da tror på det. Men vi skulle jo også fortælle det til forældre i hvert fald. Hvad vil Kjell Erik sige? Ødelægger jeg deres musikkarriere, for det vil jeg jo for alt i verden ikke.

Marcus tog sin telefon frem. Han ville ringe til tinus, for at fortælle ham det. Han valgte at ringe over FaceTime og sagde 'kys mig' lige inden, tinus tog den. Jeg skævede mod kameraet samtidig med, og Martinus så pretty forvirret ud. Vi trak os, så han kunne se os ordenligt. Han smilede stort og klappede. Hvad vi ikke lige vidste af, var, at Gerd Anne og Kjell Erik stod i baggrunden. Kjell Erik tog overraskende telefonen. Altså han så overrasket ud, hvis ikke i fangede det. Jeg gik lidt væk, da det nok var en far-søn snak.

Marcus kom hen til mig, og jeg kunne ikke helt tyde hans ansigt. Han fortalte, at hans far var blevet lidt sur i starten. Men da han forklarede ham, at det var mig, blev han lidt gladere. Og at det endte med, at han sagde tillykke. Woaw flot ej hahha. Men M&M er kendte, de skal jo passe på med sådan noget.

Det var en 20 grader udenfor, mega dejlig varmt, så vi bestemte os for at købe noget koldskål, skumfiduser og mariekiks og sætte os på stranden. Jeg skrev det til min mor, og jeg hentede og nogle skåle og noget brænde.

Da vi gik rundt i Brugsen for at finde tingene, gik vi hånd i hånd. Pludselig spottede jeg Caroline, og jeg løb hurtigt hen til hende. Jeg pressede hænderne mod hende øjne bagfra. Hun vendte sig om, så mig og gav mig et kram. Jeg fortalte, at jeg skulle fortælle hende noget, men hun kunne komme hjem til mig i morgen, efter hun havde været i skole. Så det aftalte vi.

Vi tullede lidt rundt og grinte en del. Nogle folk kiggede underligt på os, specielt fordi jeg var ny i byen måske.

Vi gik ned mod stranden igen. Vi fik lavet en bål, og eftersom der skulle gå noget tid, inden vi kunne lave skumfiduser over det, spiste vi vores koldskål.
Mac var alligevel så afhængig af sin telefon, at han tog et billede af os og lagde det på insta. Altså hans private.

Det vækkede minder, for efter jeg havde mødt Marcus i lufthavnen, havde han jo lavet den, kun for at kunne følge mig med den. Det var fantastisk! Og når jeg tænker over det, så er jeg egentlig rigtig rigtig taknemmelig. Tænk at Marcus Gunnarsen, han er min. Amanda og Marcus Gunnarsen. Jeg vil håbe, at det holder så langt!

Gløderne var ikke helt klar, så Marcus begyndte igen at kilde mig. Jeg skreg op, og han kildede mig endnu mere. Han løftede mig om på sine skuldre og bar mig rundt over det hele. Han bad mig om, at give ham min telefon, så det gjorde jeg. Han lagde min og hans i sandet. Han tog endnu en omgang rundt i sandet, før han gik ud til vandkanten. Han tog sine sko og strømper af. Jeg bad om at komme ned, men næh nej.

Marcus tog mig alligevel ned, men kun så jeg stadig var på ryggen. Han spurtede ud i vandet og væltede. Jeg skreg op, for det var altså "kun" 15 grader alligevel. Mit tøj blev gennemblødt, og ja også mine sko. Mac den lort havde jo taget sine af. Vi svømmede lidt rundt. Vi følte jo, at vandet blev varmere, så det var super. Han tog mig op af det "varme" vand, op på sin ryg, spurtede ind til kanten igen og rullede mig i sandet.

Nu kom dræber Amanda. Jeg fik på en eller anden måde også rullet ham i sandet. 1-1. Meeeen jeg tog ham også ud i vandet og ned under. Da han kom op, lignede han en rød tomat. Jeg vidste, at den kom igen på et tidspunkt. Jeg lagde mig også i vandet, og vi svømmede lidt rundt. Vi endte ret langt ude, hvor vandet gik os til brystet. Han løftede mig op, så jeg sad med benene om hans mave. Han gav mig endnu et kys og vi gik ind til bålet igen.

Vi fik varmen ved bålet, og vi prøvede også at tørre vores tøj. Vi spiste skumfiduser og kiks i lange baner.

Vi gik stille og roligt hjem

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vi gik stille og roligt hjem. Klokken var nok 12, så de andre sov. Vi gik stille op på mit værelse, tog vores nogenlunde tørre tøj af, nattøj på og hoppede i seng. Vi lå lidt og snakkede om dagen. Det havde været en fantastisk dag. Jeg kunne høre Marcus' åndedræt. Det gjorde mig træt.

Jeg faldt i søvn med et smil på læben. Tænk at Marcus Gunnarsen nu er min <3

1010 ord - 28/4-17
Så blev de endelig kærester! Hvad synes i om kapitlet? Noget der skal være mere/mindre af?

More than friends?Where stories live. Discover now