29 - "vi er kærester"

103 2 0
                                    

Nu skal jeg snart se Marcus igen.
Marcus.
Marcus Gunnarsen.
Min kæreste <3

Mine forældre er i mellemtiden taget på arbejde. Julie og Gustav er hjemme. Jeg finder min computer og sætter en film på. Gustav kommer ind på værelset. Han smutter under dynen. Jeg kigger bare kærligt ned på ham. Han er altså lidt sød <3

Det er ved at være frokost-tid. Jeg bestemmer mig for, at jeg vil købe nogle frosne pølsehorn, og så varme dem i ovnen. Jeg smutter i Brugsen, og er hjemme 15 minutter senere. Jeg tænder ovnen og sætter pølsehornene ind. De skal have 20 minutter.

Uret ringer ude fra køkkenet, så jeg suser ud og tager pølsehornene ud. Jeg kalder på de andre, og vi sætter os til at spise. Hverken Julie eller Gustav ved noget om, at Marcus og jeg er kærester. Men det vil jeg lave om på. Marcus kommer jo senere, så vi fortæller mine forældre det der.

A=Amanda J=Julie G=Gustav
A: I ved Marcus ikke?
J: jo?
A: vi øhm ... vi er blevet kærester!
J: UH TILLYKKE!!
G: har i kysset?
A: *griner*
J: hvad med Martinus? Eller hvad han hedder
A: øh, ja hvad med ham

Tanken om Martinus giver mig myrekryb. Han er vel sød nok, men ikke min type. Han er alt for meget sådan, Idk rocker. Ej, det hedder det jo ikke, men han er for meget rå i både stilen og væremåden. Jeg bryder mig ikke om ham.

J: det er bare. Tror du ikke han måske føler sig lidt udenfor?
A: jeg har næsten aldrig været sammen med Martinus?
J: hmm okay

Engang var jeg jo kæmpe fan af Marcus og Martinus. Men jeg tror, jeg altid har haft det bedst med Marcus. Han er rigtig dejlig <3

Jeg hører en dør gå op nedenunder. Det er nok mine forældre. Klokken er 15.
Jeg ved, at Gustav med sikkerhed vil sige, at Marcus og jeg er kærester. Men Marcus skal jo være med til at sige det! Jeg spurter derfor ned ad trapperne. Jeg vil have Gustav med ud på trampolinen.

Ganske rigtigt. Der står Gustav, lige foran mor og far, og er i fuld gang med at forklare, at vi fik pølsehorn til frokost. Wauw, det er også stort. "Og så har Amanda fået," begynder Gustav, men jeg afbryder ham, "DEN DER KOMMER SIDST UD PÅ TRAMPOLINEN SKYLDER KAGEEEE!" Og så er Gustav ellers færdig med at snakke med far og mor. Jeg. Skal. Ikke. Skylde. Nogle. Kage. Tænker jeg bare. Så jeg får benene på nakken og spurter ud på trampolinen.
Gæt hvem der ligger og leger model. Gustav. Gæt hvem der skylder kage. Amanda. Ja, jo tak.
Men jeg fik da i det mindste afledet Gustav eller hvad det nu hedder.

Jeg har hoppet med Gustav i en halv time nu. Jeg ser en bil komme kørende. Og gæt hvem der sidder i den! MARCUUUUUS. Jeg hopper ned fra trampolinen, bilen holder ind til siden, og Marcus kommer løbende ud. Vi løber hen mod hinanden og ender i et kram. Ja, vi så hinanden i går. Men må man ikke savne hinanden? :) Gustav kigger forundret på oppe fra trampolinen.
Marcus går med op og hopper, og ellers leger vi fangeleg hahaha. Vi er teenagere med krudt i røven!

Vi ligger os begge udmattede på trampolinen. Gustav er gået indenfor. Det er virkelig varmt. 7. april - mega varmt. Eller mega og mega, det føles varmt. 15-20 grader. Jo, det er da varmt. Jeg hører en dør gå op. Marcus og jeg ligger bare og kigger op på den blå himmel med de få hvide skyer.

Pludselig bliver jeg våd. Meget våd. Jeg sætter mig op med et spjæt. Det samme gør Marcus. Vi ser Julie stå med en spand vand oppe ved os på trampolinen. Vi kigger på hinanden med 'det-skal-hun-få-betalt' blikket. Og jeg har hurtigt fat i hende og giver hende en ordenligt, dejlig, våd bjørnekrammer. Imens løber Marcus forvirret rundt efter en vandslange. Jeg beder ham om at holde Julie, så jeg kan finde en. Nu skal mor her lige vise, hvordan man gør! Jeg finder hurtigt vandlangen, som ligger inde ved muren, lige nede for trampolinen.. Jeg tænder hurtigt for vandet. Det er iskoldt. Og nu bliver Marcus våd, men han kunne jo have åbnet sine øjne og fundet vandslangen.

Jeg sprøjter masser af vand på Julie, og måske en lille smule på Marcus. Men det er jo ham, der holder hende, haha. Julie og Marcus skriger begge to som piger, og det er kun Julie der er en pige. Marcus siger et eller andet til Julie, og før jeg ved af det ligger jeg bundet med sjippetove på trampolinen og får sprøjtet flere liter vand på mig. Altså vandet bliver varmere, det er det eneste positive.

Mor kommer gående forundret ud og siger, at vi skal spise. Hun griner også, da hun ser mig.

Vi går alle ind og tørrer os. Marcus' far havde bare stillet Marcus' taske med ting i og kørt videre. Vi tager også noget tørt tøj på. Det dufter dejligt af grillmad. Vi skal have kartofler med krydderier der er sådan stegt på grillen, grillkylling og salat. Virkelig sommer-agtig mad. Og vi er kun i freaking april!

Jeg sidder med Marcus på min ene side og Julie på min anden. Julie bliver ved med at sidde og skubbe til mig. Jeg vil tro, at hun hentyder til mig og Marcus. Jeg har lovet hende, at jeg ville fortælle det til dem her til aften. Nu hvor Marcus er her. Det skulle ikke undre mig, hvis Gustav allerede har fortalt det. Men det har han nok ikke, for mine forældre siger ikke noget om det.

Jeg kigger om på Marcus. Han nikker til mig. Okay, så siger jeg det. "Øhm mor og far." De kigger begge på mig. "Det er sådan at øhm, jo ja, Marcus og jeg er blevet kærester!" De udveksler blikke.

1000 ord, helt præcist haha - 10/5 2017
Jeg føler ikke så meget for at skrive denne historie længere, og synes jeg har en bedre idé til en anden. Men hvad synes I?

More than friends?Where stories live. Discover now