30. První výhra.

303 40 10
                                    

***

,,Máte na to čtyřicet pět minut," pronesl učitel klidně, když pokládal papíry s testy na lavice.

Už bylo po vyučování a Miley stále seděla ve třídě se třemi ostatními žáky a čekala, až dá Grass svolení otočit papíry. Nervózně klepala konečky prstů do lavice a pevně svírala svou propisku. Papír položený před sebou doslova hypnotizovala pohledem. Pocity uvnitř ní se střídavě mísily. Věděla, že teď to nesmí pokazit.

,,Pusťte se do toho." Po této větě hbitě sáhla po testu a rychle jej otočila.

,,Nezapomeňte se podepsat," utrousil ještě Grass, když usedal za katedru. Miley na kraj naškrábala své jméno a pustila se do vyplňování. Občas se podívala na hodiny pověšené nad dveřmi, aby zjistila kolik času zbývá.

Už to měla skoro všechno hotové, zbývalo poslední zadání. Byly tam příklady, které jí Jenny vysvětlovala. Zamračila se a snažila si vzpomenout.

,,Zbývá pět minut,"

Miley se nervózně ohlédla za sebe. Dva žáci už měli odložené propisky, ten třetí se na poslední chvíli rychle snažil něco doplnit.

,,Konec!" prohlásil učitel a vstal od stolu. Začal sbírat testy. Když si bral ten dívčin, pozorně si jej prohlédl. Svraštil obočí, ale nic neřekl. Poté si vzal své věci a opustil třídu.

Miley zvedla své učebnice ze země a otevřela sešit. Když uviděla papír, na který s Jennifer počítala ty prokleté příklady, všechno se jí náhle vybavilo. Naštvaně zamručela a povzdechla si. Uklidila své věci do batohu, vzala jej do ruky a pomalu opustila třídu. Šla chodbou ke skříňkám. Zalovila v kapse a vytáhla malý svazek klíčů s přívěskem malé plyšové koňské hlavy. Oblékla se a nazula boty. Se smíšenými pocity opouštěla budovu školy.

Tentokrát nešla na ranč svou oblíbenou zkratkou, ale cestu si prodloužila o několik stovek metrů, aby mohla projít kolem ranče starého pana Evanse. Na dvoře už se vše chystalo. Překážky již byly připravené a lidé pobíhali sem tam. Však už zbývaly pouhé dva dny. Dva dny!

Z dáli si vše prohlédla. Na první pohled vše vypadalo jednoduše, ale skutečný jezdec ví, že není.

Morgan Evans byl starší, asi šedesátiletý muž, chodící o dřevěné hůlce s šedými vlasy. Byl to bývalý velmi dobrý žokej, ale při jednom z dostihů se jeho kůň splašil a vyhodil jej ze sedla. Od té doby nemohl pokrčit levou nohu a byl nucen přestat jezdit. Ale i přes vše koně miloval, a tak vybudoval svůj ranč, aby jim mohl být nablízku. Morgan byl znám jako hodně velký perfekcionista, vše muselo být dokonalé, každá maličkost musela být promyšlena i do toho nejabsurdnějšího detailu. Na své zaměstnance byl přísný, měl velké požadavky a nároky.

Evans stál zády k dívce u jednoho z koní a telefonoval.

Miley zrychlila krok, ale do oka jí padla mužská postava, která šla směrem ke starému muži. Byla si jistá, že je to Alwyn Deyl. Morgan položil telefon, oba muži si podali ruce a na obouch tvářích se objevil vrásčitý úsměv. Zřejmě se znali dlouhou dobu.

Miley pokračovala po cestě dál, když se ohlédla, na druhé straně ve výběhu se pásl nádherný ryzák s lesklou srstí a smetanově zbarvenou hřívou i ocasem. Byl opravdu nádherný. Hnědovláska zatoužila přejít silnici a podívat se na toho úžasného koně zblízka. Než však stačila cokoliv udělat, objevila se u něj postava malé blondýnky se sedlem v náruči. Miley s určitostí poznala Betty. Ještě více zrychlila krok, až byla od ranče dostatečně daleko. Přišlo jí divné, že má Betty svého koně ustájeného zde, když Nico jej má na ranči Gearových.

Uběhlo několik desítek minut a už vcházela dřevěnou branou na ranč. Přeběhla dvůr a vešla do domu. Když vcházela do kuchyně, zaslechla rozhovor mezi Frankem a Kelly.

,,Psal Alwyn," řekl Frank a položil na stůl papírovou obálku. ,,Ruší pronájem boxu. Nico bude mít koně ustájeného jinde."

,,Od kdy?"

,,Ode dneška. Pro Beauty si přijedou."

Miley se zamračila a pomalu do místnosti vešla. Oba páry očí se upřely na ní.

,,Nějak jsi se zdržela. Jak to dopadlo?" zeptala se Kelly.

Miley kývla na pozdrav a odvětila: ,,Grass mi výsledek ještě dneska pošle."

Přešla k ledničce a otevřela ji. Po zjištění, že je skoro prázdná, ji znova zavřela.

,,Jenny šla nakoupit," poznamenal suše Frank, aniž by tomu věnoval větší pozornost.

Miley kývla na souhlas, vzala batoh a odešla do pokoje. Dveře nechala otevřené a sedla si za stůl, odkud měla pěkný výhled na konec stáje a les za ní.

Vyndala několik sešitů na lavici a začala dělat úkoly. Po nějaké chvíli ze zpod uslyšela, jak už se vrátila Jennifer. Miley odsunula židli a sešla po schodech dolů.

,,Už dneska?" zeptala se Jenny směrem ke svému muži a pozdravila přicházející Miley.

,,Ano, Beauty si odvezou. Bude ustájená někde jinde," odpověděl.

Miley si vzala jogurt a vrátila se do pokoje. Dodělávala věci do školy, poslouchala písničky, pak si lehla do postele, do rukou vzala svou oblíbenou knížku a chvilku si četla.

K večeru se ze dvora ozval randál. Právě příjížděl Alwyn, aby si odvezli Beauty. Frank s Jenny šli za nimi. Muž vyvedl bělku ze stáje a naložil do přepravníku. Miley vše sledovala za závěsem v chodbě. Zahlédla i Nica, který se stále rozhlížel kolem. Dospělí si předali nějaké peníze a s přátelským podáním rukou Deylovi odjeli.

Manželé se pak šli projít, takže v domě zůstala jen dívka se svou tetou. Miley seděla u stolu v kuchyni a vidličkou dloubala do večeře. Kelly sedící naproti ní a zkoumala ji pohledem.

,,Děje se něco?"

,,Ne, vůbec nic," popřela Miley, aniž by se na ni podívala.

Po dvoře se rozlehl rachot auta, které po chvíli odjelo. Miley doslova vyletěla ze židle a běžela ke dveřím. Kelly ji s úsměvem pozorovala z okna a v mysli se modlila, ať to vyjde. Miley přiběhla k poštovní schránce a vytáhla z ní papírovou obálku. Miley ji otevřela a vyndala z ní onen papír. Ruce se jí třásly. Chtěla, ale zároveň i nechtěla se dozvědět, co se tam skrývá. Nakonec přece jen papír přeložený na půlku rozevřela. V očích jí zajiskřily malé jiskřičky a ústa se rozzářila při pohledu na velké tiskací A. Chtěla se rozkřičet štěstím, radost, kterou teď cítila, byla nepopsatelná.

Teď.. Teď měla účast v parkuru opravdu jistou.

Už zbývají asi tři nebo čtyři kapitoly do konce. Btw. mám tisíc slov! :D
Děkuju za všechny hvězdičky a komentáře. Love u <3

Vaše MarktaSyslov

Velký senKde žijí příběhy. Začni objevovat